15 chapter 15

350 32 5
                                    

Cuti panjang pon akan menjelang. Jadi Hyunah dan Shinyeong mahu rancang pergi jalan-jalan. Shinyeong masih mengharapkan Sehun terima dia. Tapi Sehun masih memandang dia. Hyunah pula, sekali dipandang oleh Chanyeol. Hati makin lama makin besar buat Chanyeol.

Jihyo akan tolong Appa dia bekerja sepanjang cuti sekolah ni, kali ni dia buzy, walaupun uncle dia ada untuk jaga kedai bersama Appa dia. Jihyo tetap tidak pasti dengan uncle boleh jaga Appa dia sekali.

Ubat appa dia perlu teratur makan. Kali ni Jihyo tengok Appa kurang makan ubat, malam tidak makan. Badan appa dia makin lama makin kurus. Kali ni jihyo berjanji yang dia akan jaga Appa dia sampai Appa dia kembali seperti dulu.

"Wei hari ni kita last sekolah, lepas ni, cuti panjang. nak buat apa? " tanya Shinyeong manja dekat kawan-kawan dia. Hyunah memetik jari, "apakata kita keluar-" percakapan Hyunah terpotong apabila jihyo menyampuk. "Sorry guys aku tak boleh keluar, aku kena jaga appa aku. Mian" jihyo rasa bersalah apabila menolak ajakan Kawan dia yang mahu merancang tu.

"Alah~" mereka berdua mengeluh, Jihyo buat tak layan, yang dia tahu, dua akan dipujuk untuk mengEnjoy' sekali dengan mereka. "Boleh lah hyo ah.. Sekali je"

"Yelah-yelah..sekali je tau" akhirnya hasilan pujuk Shinyeong tak sampai 0.10 saat, jihyo dah termakan. Senang je bro!

"Okay pelajar! Semua duduk diam! Mari kita mula sesi pelajaran!" kata guru dia yang baru masuk. Hyunah bangun duduk tempat dia, jihyo pon sama.

Jihyo tengok Baekhyun masuk sekali selepas guru, muka dia amat lah marah. Jihyo tertawa kecil dan menyambung pelajaran dia.

'Padan muka'

-

Kring! Kring!

Waktu rehat, macam biasa pelajar lari pergi ke kantin, kebulur. Mereka sudah ambik tempat, "Baek kenapa dengan kau ni?? Murung je" tanya Kyungsoo sambil menyuap Kai makan disebelahnya.

"Comeone lah Baek, hari ni je, esok cuti" Kai Megive five dekat kawan dia, Sehun dengan chanyeol sekali. Pipi Kyungsoo dicubitnya. Baekhyun mengeluh, muka dihempas ke meja makan.

"Semalam dia boleh biarkan aku sesorang diri. Kau rasa?" gumam Baekhyun. Tapi didengar oleh kawan dia je saja. "Siapa tu Baek? Boyfriend & girlfriend?" tanya Chanyeol mengusik Baekhyun. "I'm straight okay!" jeling Baekhyun, lalu meletakkan muka dia meja balik. Kawan dia mengangkat bahu tanda taktahu. Then biarkan Baekhyun mcm tu.

Baekhyun ternampak seseorang , 'Eh.. Tukan dia.. Hurm' kepala baekhyun terfikir sesuatu, "EH MONGJI!" jerit Baekhyun dan bangun pergi ke Jihyo. Kawan dia semua tercengang bangang dengan Baekhyun. Dah kenapa dengan kawan dia ni????

-

ɢᴀɴɢsᴛᴇʀ ғᴀɪʀʏ ᴏғ sᴏɴɢᴊɪʜʏoWhere stories live. Discover now