Buse'den
...
-Haydi kızlar, yetişecek çok sipariş var.
Tüm çalışanların ve siparişlerin başında tek kişi olmak hayli zor işti. Ama her şeye rağmen zevk alarak yapıyordum tüm bunları. Küçük çaplı bir pastaneden marka haline gelmiştik artık. Ekipçe yaptığımız pastalar ve yeni keşfettiğim tatlar çok beğeniliyordu.
Bu yola özgüvenim,yeteneğim ve biriktirdiğim sermayeyle çıktım. Evet, ailemin çok varlıklı olmasına rağmen kendi biriktirdiğim parayla yaptım tüm bunları. Allah benden yardımını esirgememişti ki bu yeterdi zaten.Üniversite yıllarımda her şey ailemin istediği gibi gidiyordu ama üniversite bittiği zaman hayatımın tadı olmadığını anladım. Televizyonda, sosyal medyada pasta yapım videolarının beni kendine çektiğini, pastacı önlüklerini giyince çıkaramadığımı ve pastanelerin önünde kalbimin daha hızlı attığını fark ettiğimde buldum aradığım tadı. İlgi alanıma yönelmek istediğimde ailem zaten hali hazırda iyi bir eğitim kariyerimin olduğunu bununla birlikte iş hayatımın da aynı yükselişte devam edeceğini bu yüzden bu "geçici" hevese kendimi kaptırmamam gerektiğini söylüyorlardı. Babam ve dedem beni ailenin tek geleceği olarak gördükleri için benim şirketlerin başında olmamı istiyorlardı. Ailemin bu isteğime maddi manevi destek olmayacaklarını anladığımda, bana alınan son model spor arabayı satmaya karar verdim. Yeni eğitim masraflarım için bu parayı kullanacaktım. Ailem bana destek olmamıştı ama tepkide göstermemişlerdi ve bu beni biraz mutlu etmişti. Yeni okuluma yazıldığımda, derslere ilgim olduğu için hızlı ve başarılı bir şekilde okulu bitirmiştim.Bu süreç maddi açıdan beni zorlamıştı. Her yere şoförle giden biriyken, sabahları erkenden kalkıp ulaşımını toplu taşıma araçlarıyla sağlayan biri olmuştum. Ailelerimiz aracılığıyla tanıştığım şımarık kızlardan da uzak duruyordum. Yeni ve mütevazi bir arkadaş çevrem vardı. Bu da hayatımda aradığım tadın bir parçasıydı. ASLI benim en yakınım olmuştu. Arkadaşlığın anlamını onunla bulmuştum, her zaman yanımdaydı, neşe kaynağımdı hep. Onsuz düşünemiyordum.
Okul bittiğinde hocalarım benim başarı ve yeteneğimi bildikleri için beni yanlarında çalıştırmak istemişti. Bende hem tecrübeye hem de paraya ihtiyacım olduğundan kabul etmiştim. Hocalarımın yanında çalışırken bir yandan da yarışmaya hazırlanıyordum. En büyük destekçim ASLI olmuştu. Hocalarımın da hakkını yiyemezdim kesinlikle. Yarışmaya sıkı bir şekilde hazırlandım ve iyi bir dereceyle bitirdim. 1'inci... Yarışma ülkenin tanınan şeflerinin jüriliğinde gerçekleşmişti. Yarışma sayesinde onlar tarafından tanınmıştım ve takdir edilmiştim.
Yarışma sonrası kariyerimi zirveye çıkaracak bir teklif aldım. Teklif çok cazip gelmişti, reddedemezdim. Ünlü bir şefin lokantasında tatlı bölümünde çalışacaktım. Yeteneğim gereği çok da güzel yemek yapardım ama uzmanlık alanım tatlılardı. Ülke çapında en iyi markalar arasında yapılan bir tatlı yarışmasına şefim beni seçmişti. Yarışmadaki başarım sayesinde markanın adını daha yükseğe getirmiştim Dolayısıyla yüklü bir miktar para vermişlerdi.
Çalışma hayatıma en alt seviyeden başlamıştım ama şuan tanınan bir şef, iyi bir markanın sahibi olmuştum. Bunda yarışmanın etkisi büyüktü. Çünkü küçük pastanemi bu parayla açmıştım, başarılarımla yükseltmiştim. Zamanla iyi bir ekibim de olmuştu ve şuan bu işe ilk başladığım yer kadar tanınan bir markaydık.
- Şef iki siparişi tamamladık, teslimat yapabiliriz.
- Buzluğa götürün, yeni pastaya başlayalım.
Hemen her gün en az iki tane sipariş alıyorduk. Bir kurumun yıl dönümü, iki gencin en mutlu günü, ilk yaşına giren bir bebeğin doğum günü... Kendileri için değerli olduğu kadar bizim için de değerliydi bu pastalar. Hepsinin yapımında emek, sevgi ve özen vardı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Cesaret İster
RomancePastalar içindeki hayatını değiştiren adam... Hüzünle başlayan hikayeleri mutluluğa erecek mi ?