Bare en hyggedag

106 2 1
                                    

18 December

Jeg vågnede. Drengene var allerede vågnet. De sad på deres mobil. Godmorgen sagde Mac. Godmorgen sagde jeg. Du har fået en besked fortsatte han. Jeg kiggede og det var min mor.

Hej skat. Jeg skal være væk hele juleferien med det nye arbejde så jeg har aftalt med Gerd Anne at hun skal se efter dig. Du skal også holde jul hos dem. Undskyld skat men jeg bliver nød til det. Nå men jeg håber du har det godt<3. Knus mor

Jeg blev ikke engang ked af det. Altså selfølgelig er det da trist at man ikke kan holde jul med sin mor men jeg skal jo holde jul hos Mac og Tinus. Hvad er der spurgte Mac. Det var min mor sagde jeg. Hun skal åbenbart være væk hele juleferien med det nye arbejde. Så jeres mor skal se efter mig og jeg skal åbenbart også holde jul ovre med jer. Fedt sagde Tinus. Det skal nok blive hyggeligt. Er du okay over det sagde Mac. Jaja sagde jeg. Jeg er vandt til at hun skal alt muligt med arbejdet. Hvorfor har du enlig ikke taget de der plakaterne ned fra vægen?? Sagde Tinus. Ja altså nu hvor vi jo er naboer. Ja det var ret mærkeligt at sove med sig selv på sengetøjet fortsatte Mac. Jo altså. Selvom at i er mine naboer kan jeg jo sygt godt lide jeres musik og alt sådan noget. Løj jeg. Altså jeg kunne jo stadig sygt godt lide dem men ja nu hvor de jo er mine naboer. Jeg havde bare glemt det. Men det sagde jeg ikke. Nå skal vi ikke bare gå ned og tage noget morgenmad skyndte jeg mig at sige. Jo lad os det sagde Mac. Hvad skal vi så lave i dag spurgte Tinus. Jo altså jeg kunne jo lære jeres familie bedre at kende. Altså lige i dag er de ikke hjemme da de havde aftalt at tage på en lille hurtig shopping tur sagde Mac. Nå.....hvad så med at vi går op og tage plakaterne ned fra vægen sagde jeg. Ja det kan vi godt sagde Mac. Vi gik op på værelset og begyndte at tage dem ned. Tinus rev en ned så den gik i stykket. Hey hvad laver du!!!!! De skulle jo ned sagde han og grinte. Ja men du skal sgu da ikke ødelægge den sagde jeg. Nå okay undskyld sagde han. Så lad os da tage et nyt fortsatte han. Virkelig sagde jeg. Ja sagde Tinus. Jeg tog min telefon frem. Mac og Tinus stod omme bag mig. Vi tog et billede. Det blev rimelig sjovt men jeg beholdte det. Jeg var stadig medlem af en Marcus og Martinus gruppe på Facebook så jeg lagde det op der og skrev: Det er sgu enlig rimelig fedt at være naboer med Mac og Tinus. 1 minut senere begyndte min telefon at bibbe helt vildt. Jeg blev spammet med kommentarer som: Selfølgelig er du da ikke nabo med Marcus og Martinus din løgner. Og en masse kommentarer som: LØGNER!!!! Jeg blev ramt rimelig hårdt. Jeg vidste selfølgelig godt at folk ikke ville tro på mig. Men der kom nogle ret hårde kommentarer. Mac tog min telefon og så kommentarerne. Han gik ud af Facebook og ind på billedet og sendte det til ham selv. Pling. Sagde det. Han gemte billedet og lage det på instagram og skrev: Det her er vores nye nabo Sofia. Og så taggede han mig. 2 minutter efter fik jeg en masse undskyldnings beskeder. Tak sagde jeg stille. Ja de kan godt være grove nogle af dem sagde han og puffede til mig. Ja det ved jeg sagde jeg bare med et skævt smil på læben. Vi brugte lidt tid på at tage plakaterne ned fra vægen. Tinus skulle til at tage sengetøjet af da jeg stoppede ham. NEJ!!! Det bliver på sagde jeg. Okay okay sagde han og gik væk fra sengen. Vi satte os ned i sofaen. Der var en serie drengene fulgte med i så den så vi. Vi lod bare tv'et stå kørende. Jeg gik ud og lavede nogle popcorn bare fordi jeg var lidt lækker sulten. Haha. Vi delte dem alle sammen. Mac holde dem for han sad i midten. Han satte den tomme skål på bordet. Jeg lagde mit hoved på Macs skulder og han lagde armen om mig. Efter lidt faldt vi alle i søvn.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 14, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Min oplevelse med Marcus og MartinusWhere stories live. Discover now