pt8

959 83 3
                                    

Disebabkan oleh pujukan demi pujukan mamanya, nayeon dan pn soo kyung pergi ke date tersebut.

Pulang sahaja dari date tersebut, nayeon menhempaskan badannya ke atas sofa.

"Apa nak jadi kamu ni?? Berapakali mama nk cakap.. behave... " bebel pn soo kyung.

Nayeon hanya memekakkan telinganya sahaja. Dah biasa dah pon...

Pn soo kyung hanya mengeleng sahaja melihat perangai anak sulungnya. Dia mengingati kembali perjumpaan tadi.

💭💭💭💭💭💭💭

Restoren tukul jambul..

Nayeon dan mamanya sudah sampai terlebih dahulu. Setelah itu, muncul juga orang yang tunggu 2.

Pn soo kyung tersenyum melihat kehadiran kawannya bersama anak lelakinya.

"Behave" bisik pn soo kyung.

"Sampai pon kau senahh... " kata pn soo kyung sambil menyalami sahabatnya.

Melihat mamanya sudah membuat muka, nayeon terus berubah menjadi baik.

" jemput duduk aunty.." kata nayeon selepas menyalami wanita tersebut.
Mak eh, mak cik ni.. sanggul macam sanggul unta beb.. walaeehhh.. cermin mata sampai boleh tutup pipi. Kakakhkahkahkahkah.....

" nayeon.. kenape gelak ni??" Soal pn soo kyung pelik.

"Ehh.. tak de pape ma.. ni ada semut gelettek pusat ni."cover nayeon siap dengan aksi keruk2 perut lagi.. aku pikir aku gelak dalm hati je... fikirnya.

Datin senah, mamanya dan teruna tersebut hanya tersengeh sahaja.

"Dah mula dah anak aku ni.." kata pn soo kyung dalam hati.

"Hahahaha,pandai ank awak buat lawak ye.. pn soo kyung " kata pn senah.

Si teruna tersebut sudah tersenyum.
"Boleh tahan minah ni ..cute " katanay dalam hati.

" er .. hai..awak saya kai.." kata lelaki tersebut sambil menghulurkan tangannya.

"Hi"kata nayeon sambil buat aksi ✋. Tangan yang dihulurkan langsung tak di sambut.

"Kerek ye kau minah .. harap je cute tapi hmm" kata kai dalam hati.

Sesudah siap makan,pn soo kyung pun bertanya kepada kai .

"Kerja apa sekarang??"

"Saya kerja dengan daddy.. sambung legasi lah katakan" jawab kai.

"Cheh.. kerek lah kau."kata nayeon dalam hati.

"Nayeon pulak??"soal pn senah.

"Ohhh,aunty.. saya tak kerja dengan mama.. saya sekarang tengah tanam anggur.. siap ada ladang lagi.. pekerja semua ada 7 je.. tapi ladang sendirilah." Kata nayeon siap bersila lagi atas kerusi.

"Wah.. hebat anak awak ye soo.. muda lagi dah ada ladang sendiri.."kata pn senah ..tak sedah kena main.

Pn soo kyung hanya tersengeh sahaja.

"Ceh kenakan orang kau ye"kata kai.

Nayeon hanya tersengeh.. kena ko makcik.. betul lah dia memang tengah tanam anggur dekat rumah... jadi bos.. yang pekerja tu bebudak tu lah. Lepak2.. sambil tengok drama dengan hobie n jin..kekeke

Tak cukup dengan itu,nayeon boleh sendawa besar2 kat situ. Kalau sekali tak pe... banyak kali.. pastu dia boleh jerit2 ..ketawanya jangan cite arghhh..

💭💭💭💭💭

Pn soo kyung masih membebel.

Nayeon sudah menguap untuk kali ke 10.. haih mak ko ni kan..

Dengan cepat nayeon bangun dari sofa dan mencapai kunci kereta kesayangannya.

"Nak ke mana tu??mama tak habis lagi!!!" Jerit pn soo kyung.

"Amik budak2 ah~~~ dah nak pukul 12.30 ni. " kata nayeon selamba.
Dia terus keluar dari rumah dengan pecutan bak kuda.🚘🚘🚘🚘🚘🚘

●●●●●●●●●●●

"Mommy.. kookie nak makan ice cream boleh..??" Tanya kookie comel.

Sekarang nayeon sedang menunggu jin,joon,suga dan hobie keluar dari sekolah. Sebab nayeon ingat nak bawak budak2 ni jalan2.

"Boleh.. nanti kita makan sama-sama "kata nayeon.

Kookie,tae hyung dan jimin sudah menjerit keriangan. Terlompat 2 diaorang.

"Ishhh.jangan lompat2 musnah kereta mommy nanti.." jerit nayeon..

Musah kereta velfire ni kang..tak dapat jalan 2 baru tahu.

Budak2 tersengeh je.

"Mommy~~ tae tae nak duduk dengan mommy boleh?? Nak bawak kereta jugak"kata tae hyung comel.

Nayeon tergelak kecil.. ada je budak ni.

"Meh sini"

Tae hyung terus melompat ketempat duduk di sebelah pemandu dan duduk di atas riba mommynya.. di tempat pemandu lah..

Tae hyung sudah memusing2kan stering kereta tersebut.

"Mommy~~nape tae bawak tak gerak pon??"kata tae hyung.

"Nak gerak macam mana .. bawah ni tae tak pijak" kata nayeon.

Mendengar kata mommynya itu, tae hyung cuba untuk meminjak padel dibawahnya. Dicuba sedaya upaya.
Akan tetapi usahanya tetap gagal.

Hahahaha.. budak ni .. kaki pendek tu pendek je lah..

"Mommy.. tae tak sampai ...." kata tae hyung.. bibir nya dag dicebir2kan tanda hendak menangis.

"Alamak.. tae jangan lah nangis.. memang lah tak sampai.. sebab tae kecil lagi. Nanti dah besar sampai lah.." pujuk nayeon .

"Aah.. nanti bila dah besar tae boleh bawak kereta.. nanti boleh bawak chim jalan2" kata jimin dibelakang. Dia yang dari tadi melihat kembarnya bermain-main dihadapan.
Kookie pulak sibuk dengan patung arnab dia.

"Hmm.. ok.. tae dah besar nanti.. tae bawak chim jalan2." Kata tae hyung. Dia sudah termakan pujukan.

Pintu kereta dibuka perlahan.
Kelihatan 4 orang kanak2 yang rambutnya macam badut jalanan masuk kereta tersebut.

"Mommy.. mimpi apa ni amik kita orang ni??" Tanya nam joon.

"Nak amik korang kena mimpi ek??" Tanya nayeon.

Namjoon hanya tersengeh. Jin sudah menutup pintu kereta.

"Ok kids...nak ikut tak??" Tanya nayeon..

"Gi mana mommy??"soal ho seok.

"Kita keeerr....funfair.......!!!"jerit nayeon.

Semua sudah bersorak keriangan.. mereka semua sudah duduk ditempat masing- masing. Dipakai safety belt. Dan vrommmmmmmmmmmm ke funfair.....

Mini BtsWhere stories live. Discover now