Hari sudah beransur malam apabila nayeon dan anak2 buahnya balik ke rumah. Macam-macam masalah berlaku ketika mereka di fun fair. Dalam masa yang sama jugak, berganda kegembiraan yang dapat.
Nayeon sudah menghantar anak2 buahnya masuk ke bilik masing2. Penat jugak layan budak2 ni rupanya. Berperang gak... naik semput dibuatnya.. nasib kuat lagi. Fuhhhh
Nayeon memasuki biliknya. Pintu bilik air dicapai. Pili shower dibuka.
"Oh~~~~ indahnya duniaaa" nyanyi nayeon kecil di bilik air..
Seusai mandi dan bersiap dia terus turun ke bawah.
"Amacam fun fair ... best tak??" Tanya eric sambil tengok tv.. memalam ni tengok drama lahh...
"Best lah gak.. tapi an my sewel uncle.. mengah gile.. penat jage bebudak ni.. naik semput yeon di buatnya. Lagi2 maknae line... aduhaiii nak tu nak ni.. ish ish ish" keluh nayeon. Dia sudah mula melayan drama di tv.
"Eleh.. dulu pon yeon cam tu gak.. bebudak dah mandi ke belum??" Tanya eric lagi.
Nayeon hanya mengangguk kecil sahaja. Malas nak jawap.. mengganggu orang nak tengok drama jekk.
" mommy~~~ kenape line internet joon ni macam tak de je?? Nak kate tak de data, siap 3 sekali ni buat ni... stess betol lahh.." kata namjoon yang baru sahaja turun.
"Mane mommy tau.. tu lah pakai maxis lagi.. tak aktif kuttt.." kata nayeon.. sempat kutuk maxis lagi..
"Tak lah... aktif lagi tau.. baru masuk topup tadi..huhuhu orang nak chat kawan ni..." keluh namjoon.. ape kan daya.. langit tak selalu cerah.. hari tak selalu bersinar.. line tak selalu laju..
"Alah.. dah nama pon namjoon... semua mesti rosak lah tuu.. tengok line pon rosak.. kesian sungguh.." kutuk eric pulak..
Sian kau joon.. tak pe kau ade geng.. aku pon selalu gak jadi macam tu.. habis duit aku je dia ambikk.. huh huh
😤😤😤 buat ketenet memalam 4 inggit habis gitu jekk.. huh😤😤😤😤 merajuk dengan maxis.." haihhh... tak pe lah... terlepaslah angan2 nak call makwe i..." kata namjoo slow.. lepas tu dia blah je..
" whattt?? Kau cakap ape tadi joon.. mommy x dengar lah..!!" Kata nayeon.. hmm ...
" ke aku yang salah dengar..." kata nayeon dalam hati... malas nak pikir.. akhirnya dia sambung tengom drama balik.. sampai pukul 11 malam. Pastu, teros tidur.. tak tengok pon bebudak tu apa jadi.. ish ish ish... tak bagus betul si nayeon ni jd org..
●●●●●●
Pagi ini, kelihatan nayeon sedang menyidai pakaian di ampaian depan rumah mereka. Hari ni hari minggu.. jadi budak2 tak sekolah.. tapi mama dia kerja lak.. baru nak rehat sekejap.. nasib ade si uncle sewel tu. Boleh lah mintak tolong sikit..
"Mommy~~~~... taetae nak tolong boleh tak??" Kata taehyung sambil menggariskan sedikit senyuman hingga menampakkan barisan giginya yang tersusun rapi. Alahai...cutenye...
"Bolehh.. nah.. amik ni.. masukkan hanger kat sini.. lepaastu hidai dekat sini." Arah nayeon. Sebenarnya si nayeon ni pelik gak... tak pernah si taetae ni nak tolong dia.. buang tebiat ke budak ni.. ke nak masuk puberty..
Tapi lambat lagi.. umur kecik lagi... ishhh.. biase orang buat mende pelik ni nak mamposs.. ishhh... jangan lah..
Tengah sibuk hidai kain ni tetibe...
"Psttt...pstttt...pstttttt.....mommy"Nayeon mencari suara tersebut.. kemudian dia melihat ada tamgan kecil melambai2 kearahnya disebalik pasu bunga adik iparnya yang besar gedabak.
Dia meletakkan hanger yang dipegangnya di dalam bakul dan pergi kearah suara yabg memanggilnya.
YOU ARE READING
Mini Bts
FanfictionKisah macam mana mini bts survive dengan aunty mereka apabila parent pergi outstation.. "Nayeon mommy.~~~ chim amik mainan tae lagi" "Nayeon mommy~~~kookie nak biskut tu... tak sampailah" "Nayeon mommy janganlah marah adik jin.. kesian diaorang tau"