Nayeon sedang memasak makanan kegemaran suga. Dia sedang resah melihat anak sedaranya berkurung dalam bilik.
Merajuk..
Ceritenye cam ni.. meh duduk .. duduk..
Hah.. mulanya macam ni..
Ingat tak yang chim ade bg something tu.. yg pst pst tu..
Hah... mane lah tau tu sebenarnya sebahagian dr beanie kesayangan suga..Si jimin tu marah suga ganggu dia.. so, balas dendam.. gi gunting mendealah tu lah..
Tu yang ngamuk si suga tu.. merajuk tak nak keluar bilik sebab barang paling dia sayang dah musnah..Dah 4 hari dah tak keluar bilik.. si jimin tu pulak dah kene dende ... padan muka..
Ade lah tu gi ikut gaenpa eric dia gi mane tah..
Eric kalau bab denda.. memang teror..Keluhan dilepaskan..
Haih.. mengah rasenye jaga budak tak cukup umur ni lah.. tetibe rase tua pulak.." nayeon mommy... jin nak tanye ni.. suga ade keluar tak hari ni??"
"Belom lagi.. haih... nak buat macam mana ni ... kesian mommy tengok suga tu.. " kata nayeon dengan 472946191 kali keluahan.
" tu lah.. jimin tu kengkadang over sikit ..." namjoon pulak bersuara..
" hah.. joon.. ni letak dulang ni depan pintu bilik si putih tu.. kang mati kelaparan kang.." arah nayeon sambil menunjuk kearah dulang penuh dengan makanan yang baru dimasaknya.
" ish.. malas lah.."
"Aippp.." nayeon sudah buat muka nak marah..
"Ishhh..yelah..yelah.. si sugar ni.. tak padan putih.. menyusah kan pulak.. dah tau merjuk tu.. tak payah lah duduk dlm bilik.. dah aq yg susah.." bebel namjoon sorang2..
Nayeon dan jin sudah mengeleng kepala sahaja..
Tiba2 lonceng rumah berbunyi ..
" sape lak yang datang umah tengah hari bute ni..??" Soal nayeon..
" ntah..!!! Ganggu je.. baru nak tengok drama.." si jin pulak menyambung.
"Mommy!!!" Jerit taehyung..
" kenape v??.. sape yang datang???" Soal jin..
" mommy.. mamat sotong bunga tai ayam tu datang lagi lah!!!"
" mamat sotong bunga taik ayam mana lak ni????" Si nayeon ni dah confuse dah..
Taetae ni kalau bagi nama gelaran mesti pelik2 belake lah.." alah.. yang kookie kate pompuan tu...." kata taehyung lagi..
" dia memang pompuan lah!!!!" Jerit kookie lagi..Hah.. dah start balik dah..
Sejak mamat tu datang beberapa hari lps.. budak berdua ni asyik gaduh je.. pompuan lah.. lelaki lah.." ohh... sotong cap lay tu.." kata nayeon baru teringat ..
" hah!! Dia lah tu.. dia datang .. nak jumpa mommy.." kata taehyung lagi..
" ish... sebok betul lah..." kata nayeon.. kakinya digagahkan lah jugak pergi jengok.. kesian lah gak..
" sotong mane lak ni taetae?? Ad3 bangla jual sotong ke?? Seingat hyung.. bangla selalu jual karpet .." soal jin..
" ade mamat sotong ni.. dia datang rumah hari tu.. bawak bunga.. dia suka mommy kut.." kata taehyung.. dia dah ikut sama jin layan drama..
Budak2 kecik.. pergi lah tengok kartun..
" dia pompuan lah..." jerit kookie ..
Tak puad hati betul budak ni dengan taetae hyung dia." ishh. Lelaki lah kookie.."
Dah mula dah peperangan..
Jin biar je adik2nya bergaduh.. malas nak layan
. Tengok sinetron lagi best.. boleh tengok orang kene langar lori ulang2.. kekeke tak masuk akal..
Mulut pelakon tu asik terbuka je.. kene langgar lori tapi orang tengok jekkk....●●●●
Depan gate..
" woi.. kau nak ape datang sini.. nak kene ketuk lagi ke??" Soal nayeon..
"Ishh awak ni.. kasar lah.. cube tanya lembut2.. kan elok gitu.." kata lay siap dengan lenggok2 bagai..
"Lembut2.. ohh.. nak amik kau lembut" jerit nayeon sambil menyiku kepala lay berkali2..
" aduh... awak... sakit lah..." kata lay .. menganduh kesakitan dia.. kang benjol lagi kepala dia ni.. setiap kali datang sini.. kepala dia mesti benjol.. tap entah kenapa kakinya ringan je nak ke sini...
"Tau pulak kau sakit.. aku pikir jelly tak re nak sakit.. kau nak apa datang.." marah nayeon.. orang tengah busy pasal suga.. malaaun lembut ni boleh semak kat sini pulak...
" hee... awak.... nah!!!" Kata lay sambil menghulurkan sesuatu pada nayeon.
" ape ni???"
" ishh.. awak ni... ni bunga lah tak kan biawak pulak.." kata lay sambil ketawa gedik..
" aku tau lah bunga.. nak buat apa pandai.." aq ketok jugak mamat sotong ni sumbat dalam tin..
" untuk awak lah...^_^" lay dah senyum 2 gitu..
" oh... kalau aku tak nak kau nak buat ape??"😡😡😡 nyemak depan mata aku je .. tak reti nk balik ke... nayeon dah mengipas2 muka nya guna tangan .
" alah awak... amik lah😢😢"
" sorry lah beb... aq tak suke bunga.." kata nayeon jujur..
" ehh.. tak suke bunga ke.. err.. tak pe lah.. awak... bagi lah saya masuk .. panas ni~~~" si lay dah mula mengedik.
" sape suruh kau datang.. memanng tak aq nk bagi kau masuk.. blah lah..." kata nayeon.. ni lame2 api kemarahan dia boleh membara tahaap gunung berapi nak meletus ni..
Tengah sebok 2 manusia ni kat gate tu..
" mommy.. hobie punya patung little pony tu mane??" Soal hobie yang datang dari arah belakang..
" hah... mommy tak ingat lah hobie.. jap eh.. nant mommy tengah halau orang ni.." kata nayeon..
" eiii... anak sape ni... kenapa ber'mommy'-mommy dengan awak ni??" Jerit lay gedik..
"Errr... sape ni???.." soal hobie..
"Awak.... sape ni... jangan kate ni anak awak pulak ehh..."
Eh.. anak.. jap...🤔🤔🤔😼😼
Ni bagi satu idea best.." aah.. anak aku .. kenape??"
...
YOU ARE READING
Mini Bts
FanfictionKisah macam mana mini bts survive dengan aunty mereka apabila parent pergi outstation.. "Nayeon mommy.~~~ chim amik mainan tae lagi" "Nayeon mommy~~~kookie nak biskut tu... tak sampailah" "Nayeon mommy janganlah marah adik jin.. kesian diaorang tau"