Sejak eksiden 3 hari lalu, lay tidak keluar dari biliknya. Kesian pn maimun melihatnya.
'Ape kena anak aku sorang ni? Selalu x pernah macam ni'
Dalam sibuk memikirkan siapa dan apa yang menjadi punca anaknya kesedihan , tiba-tiba suaminya memberi salam.
" hai, mai~~ abang balik ni kamu dek je. Udah tu muka masam mencuka. Ade masalah ke?" Kata datuk mail kepada isterinya.
Pn maimun hanya menyalami suaminya dan kembali duduk di sofa. Keluhan berat dilepaskan.
" kenapa ni?" Soal datuk mail lagi.
"Ish. Abang ni. Ganggu lah. Orang tengah pikor pasal lay ni."
" kenapa lay? Dia rosak kan anak dara orang ke? Ke dia merokok? Ke dia eksiden?" Kata datuk mail buat andaian sendiri.
" eiii.. mintak simpang 55 ehh.. tak mau lah saya kalau lay macam tu. Cuma... dah beberapa harini anak kesayangaan awak tu tak keluar bilik langsung. Bile di tanya kenape... dia jawap ' em' ' tak de ' ... tu je " kata pn maimun risau.
Datuk mail sudah geleng kepala. Ingat masalah besar lah. Biarlah lay tu.. dah besor gadang dah pon.. pandai lah dia urus hal dia.
" hai awak ni mai... lay tu dah besar dah.. pandai lah dia urus hal dia tu. Awak jangan risau lah. " kata datuk mail lagi.
" macam mana saya boleh tak risau bang.. lay tu anak saya.. ishh abang ni.. besar sekali pon.. lay tu bagi saya tetap kecil je tau." Kata pn maimun.
" hai. Awak ni.. ni lah masa nya lay tu pikir masalah dia. Bila lagi dia nak jadi lelaki??? Awak nak twngok dia lembut cam tu sampai bila??" Datuk mail mula memberikan khidmat nasihatnya.
" tak nak lah saya dia lembut tu.. tapi..."
" dah tak de tapi.. sekarang gi buat air kopi... saya haus ni. Baru je balik keje. Selalunya dah bau dah kopi kalau masuk umah.." datuk mail dah mula bercanda.
" eh.. lupa lah bang.... jap ehh.." kata pn maimun kemidian bangun ke dapur.
Datuk mail yang di belakang nya terus naik ke atas.. mandi.
----------●●●--------
Lay sudah 3 hari terbaring di atas katil sambil menonton drama sedih. Lantai biliknya penuh dengan sampah tisu2 dan kotak2 yang digunakan buat lap hingus dan air matanya.
Hatinya berasa sangat sedih. Frust menonggeng bila dapat tahu yang orang yang dicintainya sudah mempunyai anak.
Bila teringat peristiwa 3 hari lepas, lay kembali menangis.
" kenapa!!!!! Kenapa!!!!!! Nayeon ah~~~~~~~~~" jeritnya berselang air mata pujangga.
Lama kelamaan lay tertidur bersama airmatanya yang masih lagi menggalir di pipi.
●●●●●●●●
Nayeon sedang menyidai baju. Anak-anak buahnya sedang berkeliaran disekelilNg halaman rumah. Katanya main tembak2..
" yeon ah.. nak masak apa ni??" Tanya eric yang baru saja keluar dari rumah.
" emmm.. ade ape je dalam peti ais??" Soal nayeon.
" pizza frozen , jus oren, air yogurt dengan patung kuda hobie"
" hmmm.. entah lah nak masak ape ek??"
Tengah berbual tu tetiba jin menyampuk.
" mommy... uncle lembut sotong cap bunga taik ayam tu dah tak datang sini lagi ek??" Soal jin.
YOU ARE READING
Mini Bts
FanfictionKisah macam mana mini bts survive dengan aunty mereka apabila parent pergi outstation.. "Nayeon mommy.~~~ chim amik mainan tae lagi" "Nayeon mommy~~~kookie nak biskut tu... tak sampailah" "Nayeon mommy janganlah marah adik jin.. kesian diaorang tau"