Hujan mulai membasahi bumi. Atas ajakan seseorang, dia pergi keluar ke kawasan yang tidak dia ketahui. Tanah yang lembap itu dipijak pijak laju. Hatinya senang sekali. Siapa sangka gadis pujaannya, ajak dia keluar bersama sama. Surat itu digenggam. Aduhai, senangnya dalam hati!!
Dari jauh dia memandang, alahai sedih pulak hatinya . Dia memberi surat kepada jejaka itu. Setiap sorang memiliki 1, dan mempunyai tempat pertemuan yang berlainan dan tanpa sedar itulah tempat terakhir dia melihat lelaki itu!!
*************
"Hello? Joong ki ahh? " panggil Angel. Dirinya berpusing satu chalet di situ. Mana semua orang ni? Gumamnya.
"Oppa? "Jeritnya lagi lantang. Alaaa janganlah tinggalkan Angel!!. Bibirnya dicebik. "Eiiii mana semua orang ni? Angel nangis karang macam mana? Haa ermmn Angel takotlah.. Oppaaa"dia terduduk.
"Angel? "Soal seseorang yang seakan terkejut. Laju Angel mengangkat kepalanya . Mata lelaki itu membuntang. Dan jelas nampak dia seperti menahan marah.
"Jadi kaulah Angel? Si gadis buruk yang takde class tu? Yang classic and yang tergila gilakan aku? "Ujarnya sinis. Wajah gadis yang kelihatan terkejut itu dipandang menyampah.
"Oh god, macam mana Michael boleh sukakan kau? Sepatutnya dari dulu lagi aku perasan bila Michelle ada kawan lain and sia sia je apa yang aku buat tadi" sambungnya lagi
Angel hanya memandang. Dirinya terkedu. Apa masalahnya dengan diri dia sampai dibenci lelaki itu? Lelaki yang disukainya? Apa dosa yang dia buat sampai dia dibenci? Sungguh, apa masalah lelaki ini sebenarnya?!!
"Kau nak tahu apa masalah kau?" ujar Adrian seakan dapat membaca riak Angel . " Masalah kau, kau rampas Michelle dari aku. Michelle yang sentiasa rapat dengan aku tertiba abaikan aku sejak kau wujub. Heii, aku dah lama lah perhatikan kau tapi aku sengaja jee buat tak tahu and bila Michelle putuskan hubungan kami, kaulah penyebabnya JAHANAM!!" merah padam mukanya menuturkan semua itu
"Dan lagi satu, sedarlah diri sikit. Kau tu tak layak untuk lelaki macam aku" dan dirinya puas. Puas dapat mengeluarkan apa yang dia rasa. Titisan air mata itu dipandang sepi. Apa dia kisah bukan berharga pun!!
Angel hanya memandang, dirinya tak tahu nak berkata apa. Yang cuma dia lakukan hanya berdiri kaku dan membiarkan airmatanya mengalir laju. 'I need my oppa!' iya dia perlukan Danial, Joong Ki, Rian,Rayyan,Izzat dan Zairy sebagai pendengar setia dia tapi dimanakah mereka?
"Angel!!! " tertiba namanya dipanggil. Michelle datang.. Wajahnya nampak suram. Terkejut nampak Angel yang mengalirkan airmata dengan Adrian
"Kau dah tahu ke? " soal Michelle seolah olah simpati. Adrian hanya memandang Michelle. Tertiba hatinya berasa gentar
"Tahu apa?"balas Angel dengan suara serak. Wajah pelik turut ditayangkan walau hakikat pun gagal sebab dia masih lagi teresak kecil
"Joong ki? "Ujar Michelle sepatah
"Kenapa dengan Joong ki? " giliran Adrian memintas
"Kau tak dapat call dari abang ke yang Joong Ki jatuh dalam gaung? " soal Michelle pulak. Kalau Adrian tak tahu, kenapa Angel menangis? Bukan sebab dah tahu pasal Joong Ki ke?
Soalan yang ingin ditanya terpadam apabila diserang soalan bertalu talu dari Angel" haa? Kau biar betul? Macam mana dia boleh jatuh? Macam mana dia boleh ada dekat situ? Keadaan dia macam mana sekarang? Cepat bawa aku dekat dia!! Cepat Michelle!! " arahnya.. Kerisauan dihati bertakhta. Kenapa? Macam mana boleh jadi macam ni?
****************
"ketepi semua, bagi laluan. Biar pekerja kami lakukan kerja mereka"arah ahli bomba berkenaan. Kawasan disitu penuh dengan polis, bomba dan tidak lupa juga para wartawan. Iyelah berita hot kut. Takkan nak abaikan. Lagi lagi yang jatuh gaung tu anak Duta dari Korea yang memiliki beberapa buah Syarikat di Asia Tenggara termasuk Di BaratLaju kaki Angel melangkah ke tempat kejadian. Oppa? Panggilnya. Lututnya terasa lemah dan dia terjatuh terduduk. Disitu hanya nampak yang lain. Bukan Joong Ki.
Izzat yang terpandang kearah Angel lantas berlari diikuti yang lain. Tubuh Angel dipegang. "Angel, jom pergi kat sana" pujuk Zairy
"Oppa? Joong Ki oppa? Mana dia? " soal Angel. Wajah mereka dipandang.
"Joong Ki masih tak dijumpai. Bersabarlah. Kita tunggu ye" ujar Danial lembut. Tiada nada keras seperti selalu digunakan
"Oppa, my oppa dah takde? My oppa yang selalu buat Angel geram dah takde? My oppa yang selalu buat Angel malu dah takde? My oppa yang pertama kali menyambut Angel dengan senyuman dah takde? Mana Angel nak jumpa oppa? Mana Angel nak dengar oppa gelak, oppa mengusik. Angel dah kehilangan bodyguard Angel. Lelaki yang kenakan Angel dah takde!! Joong Ki oppaaaa!"ujarnya
Orang lain di sekeliling hanya mampu memandang simpati. Airmata dipipi dikesat. Mendengar lagi suara kecil itu berbicara membuat hati menjadi luluh sekali lagi..
"Oppa,, kenapa tinggalkan Angel? Ini semua salah Angel sebab nak balik Malaysia. Kalaulah Angel tak balik Malaysia pasti kita takkan jadi macam ni kan.. Hish bodohnya Angel . Hanya sebab lelaki tak guna, nyawa oppa yang jadi mangsa. Oppa, Angel mintak maaf.. Balik la jumpa Angel. Nanti Angel janji, Angel akan layan oppa jee, biar oppa yang lain jeles.. Hihihi em oppaa!! "
"Angel, nii bukan salah Angel. Ini dah takdir. Kita tak mampu ubah sayang" pujuk Rayyan lembut. Dia tak suka tengok airmata itu.
"Betul tu princess, princess kena kuat.. Okay dear? "Sambung Rian pulak. Bahu Angel ditepuk perlahan. Tanda bersabar
"My princess kena kuat, kita kena tunggu Joong ki balik. Okay? Joong ki akan dijumpai"ujarnya bersemangat walaupun hatinya turut sedih..
"Kalaulah bukan sebab surat tu pasti Joong Ki tak kesini!!"gumam Rian perlahan namun telinga Angel dapat menangkap ayat itu dengan jelas..
"Surat? Surat apa? " soalnya pelik .
"Takde pape" ujar yang lain serentak. Diorang taknak Angel salahkan diri sendiri kalau tahu alasan Joong Ki kesini..
"Surat apa? " soalnya tegas. Izzat dipandang. Dia tahu Izzat akan lemah dengan pandangannya
"Haish, surat yang Angel hantarlah" ujarnya
"Angel? Hantar surat? Bila masa ?" soalnya pelik?
"Yup? Angel tak hantar ke? Kami semua dapat.. Angel nak jumpa kami di tempat yang berlainan" balas Izzat dengan lebih jelas..
Muka Angel merah mendengar perkataan itu. Teringat perbualan dia dengan Adrian " sia sia je apa yang aku buat dekat dia tadi"
Laju kakinya melangkah ke arah lelaki itu..
Pangggg,,, lempangan yang super duper kuat diberikan.
Belum sempat si Adrian ingin menyoal terhenti apabila si gadis bersuara dahulu.
"Ini semua sebab kau sial!! Kalau kau tak tulis surat tu Joong Ki aku tak datang sini dan tak hilang. Dasar bangsat. Lelaki jahanam.. Such a fuck lah kau nii.. Kau tak puas hati biar dengan aku je. Yang kau nak babitkan kawan aku kenapa? Aku benci kau Adrian.. Menyesal aku pernah kenal SETAN DURJANA macam KAU.. Go die lah weii.. Shit"ujarnya dan meludah tepat ke muka lelaki itu. Dia puas. Puas dapat melepaskan geram.. Kakinya melangkah ke arah bodyguard nya sebelum disambut oleh Daniel dan pengsannnnn..
Dan itulah hari terakhir dia berjumpa yang lain.. Hari terakhir dia jadi Angel yang lemah...
Okay my dearest readers.. Sory lama tak update.. Dan episod selanjutnya pun akan lewat update seperti selalu. Saya super buzy.. So im sorry.. And Joong Ki died.. So soryy.. And my eyes keluarkan banyak mutiara for this chappy. How about u?
YOU ARE READING
Suamiku Si Ustaz Nakal
RomanceAngela seorang gadis kacukan Korea-Malaysian. Sebelum dipindahkan ke Korea disebabkan kehendak keluarga , dia dimalukan oleh seorang lelaki yang bernama Adrian. Iye , dia menyimpan dendAm terhadap Adrian. Seorang lelaki yang perasAn kacak sehingga...