Di suatu malam yang sunyi, banyak mayat yang terdampai dan darah yang telah tertumpah di atas muka bumi ini, hanya seorang sahaja yang bertahan daripada peperangan tersebut. Seekor raksaksa yang liar dan hilang kawalannya telah dibebaskan untuk menewas mereka semua. Perempuan yang bertahan itu menangis kerana terkejut akan kejadian itu
Raksaksa tersebut menghasilkan gelombang bunyi dan memberi serangan hendap. Perempuan yang masih bertahan itu terus memotong raksaksa; membelahnya kepada dua sambil tersenyum sinis.
-------------------------------------------------------------------------------
"Selamat datang ke dunia Hero! Jadilah Hero yang terhebat dalam game MOBA! Iaitu Games Not Over! Kau telah dipilih untuk menjadi Hero yang terhebat di dalam dunia Hero. Kau akan diberi kuasa untuk menentang musuh dan kejahatan yang ada di dalam dunia. Itulah tugas anda di dalam dunia Hero sebagai Hero yang bijak, hebat dan gagah perkasa!" - Gogo (adalah haiwan peliharaan Ekha)
Hanis : Wow. Akhirnya aku dapat gak.
Gogo : Kau dapat, Ekor arnab. Benda tu memang beruntung kalau sapa dapat benda tu, dia boleh tolong kau dalam apa-apa sahaja masalah.
Hanis : Macam tak guna je benda ni. Haih, takkan la benda ni aku dapat lepas lawan raksaksa tak guna 18 kali tu.
Hanis terus menekan butang Exit game tersebut kerana jam telah menunjukkan pukul 12 tengah malam.
Gogo : Dunia berada dalam malapetaka jadi kami memerlukan lagi hero di dunia ni. Jadi kumpullah keberanian dan ambil langkah pertama dalam dunia hero bersama kami! Hajat anda pasti akan ditunaikan.
Keesokannya selepas habis waktu tamat sekolah, Hanis membetulkan rambutnya yang serabai sambil menunggu kawannya, Tini dan Tehak di stesen bas. Selepas mereka menaiki bas, Tini terus membuka telefonnya dan melihat berita-berita yang terbentang di media sosial.
Tini : Eh? Hero?
Teha : Bukan ke hero tu jenis macam character dalam marvel tu ke?
Tini : Apa kau pikir pasal tu Hanis?
Hanis : Huh? Hmm aku tak rasa tu hero yang kita selalu tengok dalam TV kalau tengok betol-betol dia nampak macam ahli sihir je... Bukan hero
Teha : Korang! Tengok ni. Ni ada blog pasal hero tu mari la tengok.
Tini : "Menjerit dekat saya kerana membawa kereta dengan had yang laju"... Hmm.. "Menghentikan trak dengan tapak tangan sebelum melanggar budak kecil", "Membantu saya apabila saya ada masalah dengan lelaki" eh yang ni... "Menewaskan geng kongsi gelap yang mengerikan pada waktu malam"? What the fish? Asal hero lawan geng kongsi gelap yang mengerikan? Ada wujud ke dalam bumi ni?
Teha : Tapi, tak rasa pelik ke sebab ada banyak saksi dekat sini.
Tini : Eh betol ke saksi kejadian yang post benda tu? Hmm kalau la nak dikatakan betol... Tak mungkin geng kongsi gelap tu yang update post tu?
Teha : Kau tak rasa hebat ke kalau hero betol-betol wujud?
Hanis : Tapi kalau hero tu betol-betol wujud. Takkan la diorang tumbuk geng tu sampai masuk hospital...
Tini : Huh?
Hanis : Tugas hero sepatutnya lawan untuk kebaikan dan tolong orang dalam kesusahan
Teha : Ada betol nya jugak.
Hanis : Huh?
Tini : Kadang-kadang kau ni ada jugak part serious ye? Selalunya part membabi je aku nampak. nampak keychain Hero marvel Uh? Haa betol la aku dah nampak skang! Kau memang minat en benda hero cemni.
Hanis : Ha.. Ha.. Bukannya aku tak suka benda hero macam tu...
Tini : By the way bukan ke benda ni dorang ada mention?
Teha : Games Not Over?
Hanis : Ohemjii!!
Teha : Kau pernah dengar kan pasal game tu? Skang ni game tu paling femes daripada Dota. Kau main jugak kan game ni, Hanis?
Hanis : Umm... Kadang-kadang je.
Teha : So, kau memang main game tu la kan?
Hanis : Sebab game to free je... Art dia pon apa kurangnya...
Tini : Jadi kau pon percaya la dengan khabar angin tu?
Teha : Khabar angin?
Tini : Khabar angin yang mengatakan setiap 1 hingga 1000 pemain Games Not Over dapat jadi hero sebenar di dunia nyata.
Teha : What the heck? Rasa macam ngeri je.
Tini : Aku rasa dorang buat khabar angin tu sebab nak dapat banyak peningkatan pemain dalam game tu kot.
Teha : Hmm... Komuniti orang dewasa skang suka main kotor. Jadi kau percaya ke dengan khabar angin tu Hanis?
Hanis : Of course la aku tak percaya!
Bas bergegar
Driver : Bas bergegar kadang-kadang jadi tolong berhati-hati.
Teha : Cakap la sebelum bas bergegar! Haih seriously...
Hanis melihat di luar tingkap seperti ada benda yang terbang di langit. Setibanya di lokasi rumah Hanis, Hanis terus turun bas dan melambai kawannya. Hanis terus memasuki rumahnya dan terus mengeluh seketika kerana gossip yang mereka berbual tadi.
Hanis : Mungkin aku tersilap nampak kot. Mungkin burung ke apa ke... Aku rasa disebabkan gossip tadi aku terus nampak benda pelik. Aku suka hero Marvel sejak aku kecik lagi. Aku memang nak sangat jadi hero macam dalam TV tu. Lepas tu, aku takde sapa dah nak cakap pasal hero tu. Dorang semua cakap hero ni untuk budak-budak je. Tapi aku tak pernah putus harapan nak jadi hero.
Imbas kembali 10 tahun yang lepas
Danny : Aku pon terpikir jugak kadang-kadang...
Hanis : Kenapa?
Danny : Kalau la kita boleh jadi hero sama-sama. Tapi kan, takde orang gelak ke kau suka benda lelaki minat? Hmm nah.
Hanis : Wah!! Bukan ke ni cerita Marvel yang lama ke?
Danny : Aku pinjam dengan cousin aku. Kau patut tengok jugak cerita ni.
Hanis : Yay! Terima kasih!! Ohemjii thank you Danny!
Danny : Um... Kau sorang je aku boleh cakap pasal Hero apa semua ni... Oh dan aku ada dua benda ni. Kau ambil la satu.
Imbas kembali tamat
Hanis : Ha.. Ha.. Aku rasa Danny dah lupa dah kot pasal Hero semua ni...
Jam menunjukkan pukul 7 malam. Hanis berada di dalam katilnya sambil bermain game bernama Games Not Over.
Hanis : Aku nak jadi hero dan buat orang gembira. Sampai sekarang aku memang berhajat nak jadi hero. Of course, aku takkan percaya kalau aku boleh jadi hero di dunia nyata. Tapi apa salahnya kan kalau aku jadi hero dalam game je.
Mak Hanis : Hanis! Jom makan!
Hanis mendengarnya dan terus menekan butang "Exit" tapi sebelum sempat menekannya...
Gogo : Tahniah!
Hanis : Tahniah?! Apa maksudnya...
Gogo : Hello, aku adalah mascot game ni, Gogo!
Hanis : Aku tahu la... Ha ha...
Gogo : Kau telah dipilih untuk menjadi hero yang sebenar di dunia nyata.
Hanis : Game ni pon ada event macam ni jugak ke?
Gogo : Bukan lah...
Hanis : Huh?
Gogo : Aku selalu perhatikan kau sejak daripada kau mula-mula main game ni lagi.
Hanis : Dia balas?!
Gogo : Hanis bt. Hafiq, aku telah nampak sikap kau, perangai kau, dan kepandaian kau memang sesuai untuk jadi hero di dunia nyata.
Hanis : Kau... Tipu kan?
Gogo : Bukan ke hajat kau nak jadi hero, kan?
Hanis : Jadi.... Hero yang sebenar?
Hanis tanpa berfikir dua kali, dia terus menekan butang di telefonnya untuk menjadi hero. Bajunya pun terus bertukar kepada baju hero. Hanis berasa amat terkejut apabila dapat menjadi hero yang memang realitinya sebenar di dunia nyata
Hanis : Huh..?
Mak Hanis : Hanis! Turun makan! Kau dengar tak mak cakap?!
To be continued.
YOU ARE READING
GNO- Hack And Survive
ActionGAMES NOT OVER KINI KEMBALI DENGAN SIRI BARU!! Sebuah game yang popular dinamakan Games Not Over ada keupayaan untuk tunaikan hajat pemain dari 1-1000 orang, peluang untuk menjadi hero dalam realiti di bumi nyata. Setiap hero ada keupayaan yang u...