Di perhentian bas...
Tini : Kau baca benda sama lagi ke?
Teha : Ha'ah kali ni ada banyak jenis berita pasal hero-hero tu.
Tini : Kau kena percaya Tehak, mana ada manusia tumbuh sayap untuk terbang. Kau ni suka sangat berimaginasi.
Teha : Tapi seronok gak kalau dorang tu memang wujud, betul kan Hanis?
Hanis : Huh? Oh-oh yeah...
Tini : Huh... Korang lapar tak?
Teha : Aku rasa lapar gak jom beli burger kedai Mak Jah?
Hanis : Korang asyik makan je nanti gemuk sapa susah?
Tini : Biar lah kitorang nak makan, ko mesti nak jugak en?
Hanis : Uh... Aku ada benda nak buat lepasni...
Teha : Betol ke ni?
Hanis : Sorry korang. Lain kali eh, bye!!Hanis terus berlari ke bangunan yang usang tanpa melihat ke belakang, di belakang bangunan tersebut dia menukar bajunya ke sut hero yang dipakaikan oleh Gogo. Dia terus melompat dari bangunan ke bangunan untuk melihat pemandangan yang cantik sebelum balik ke rumah.
Hanis : Aku betol betol jadi hero ke ni?
*Imbas kembali*
Hanis : Ni.. Aku yang sebenar ke? Ohemjii menarik gila!
Gogo : Betol la tu. Bermula dari hari ini, kau akan jadi hero yang ada kuasa ais atau lebih dikenali sebagai Snow White.
Hanis : Hooray!!Hanis melompat kegembiraan dan tanpa disedari, dia terhempas di ceiling dinding biliknya.
Gogo : Selepas kau bertukar, semua keupayaan fizikal kau meningkat. Macam boleh melompat sana sini, boleh menumbuk lebih kuat daripada manusia biasa dan lain-lain lagi. Ingat tu tau.
Hanis : Uh.. Ouch... Paham paham.
Gogo : Hanis. Tadah tangan kau kejap.Hanis diberikan telefon canggih untuk dia berkomunikasi dan bertukar menjadi hero.
Gogo : Ini adalah telefon canggih di dunia hero. Kau boleh guna benda ni untuk melatih diri kau benda basic sebagai hero di dunia nyata. Benda ni jugak boleh tolong kau berkomunikasi dengan hero-hero lain.
Hanis : Hero-hero lain?
Gogo : Ada 15 hero yang berada dalam bandar ni!
Hanis : Eh, 15?
Gogo : Kau hero yang ke-15. Setiap hero akan ada kuasa unik yang tersendiri. Kuasa yang diberi untuk kau adalah menghasilkan ais malah dapat mendengar orang dalam masalah melalui gelombang efek ais. Goal hero adalah untuk membantu orang dalam masalah dan menewaskan raksaksa yang mengerikan di bandar ni. Benda ni jugak dapat tolong kau kumpul points. Masa kau berinteraksi dengan orang yang kau tolong, dorang takkan ingat yang kau wujud dalam memori dorang. Walaupun dorang ambil gambar hero-hero yang tolong dorang, gambar tu akan jadi blur. Jadi jangan risau untuk bantu orang yang memerlukan. Lepas tu kalau boleh jadi hero legend dalam abad ni!Sebelum Hanis pulang ke rumah, dia menolong seorang lelaki mencari kunci rumahnya. Hanis mengambil kunci tersebut dan memberikan kepadanya. Tanpa sempat berterima kasih, Hanis terus meninggalkan tempat tersebut. Selepas sampai di rumahnya, Hanis masuk melalui tingkap biliknya dan menukar bajunya untuk makan malam dan tidur.
Gogo : Kau buat tugas kau dengan baik, memang tak sangka sebab kau baru je jadi hero minggu ni.
Hanis : Hehehe... Sejak kecik lagi aku nak jadi hero dan tolong orang dalam kesusahan. Umm btw, Gogo. Hero hero yang lain tu jenis macam mana ek?
Gogo : Nampaknya kau pon kena mula berinteraksi dengan hero-hero lain jugak. Aku akan buat mesyuarat.
Hanis : Mesyuarat tu dekat tempat dunia nyata ke kat mana?
Gogo : Kau boleh guna telefon yang aku bagi kau untuk berinteraksi dengan mereka. Kau akan berkumpul dekat group chat.Hanis terus memasuki group chat yang direka oleh Gogo.
Ahtul : Hello.
Faiz : Oh, dia dah ada kat sini.Hanis : Woah banyaknya hero kat sini. Uh...
Hanis : Hello semua! Gembira dapat bertemu dengan korang.
Faiz : Tak perlu jadi formal sangat. Haha!
Ahtul : Nama aku Siren!
Put : Aku pulak Moon Stone.
Fahmi : Weiss Warpath.
Danniel : Aku Skywrath Knight. Selamat datang.
Ekha : Aku adalah Nature. Penjaga di Forest Underworld.
Put : Ada ramai lagi kat sini tadi. Tapi dorang left lepas kau masuk
Danniel : Kitorang semua cakap pasal kau.
YOU ARE READING
GNO- Hack And Survive
ActionGAMES NOT OVER KINI KEMBALI DENGAN SIRI BARU!! Sebuah game yang popular dinamakan Games Not Over ada keupayaan untuk tunaikan hajat pemain dari 1-1000 orang, peluang untuk menjadi hero dalam realiti di bumi nyata. Setiap hero ada keupayaan yang u...