"Sarah Alexabella Amanda !! " jerit mammy supaya aku bangun dari tidur .
"Alah mammy bella nak tidur lagi lah !!"
Marah aku . Ya siapa tak marah kan bila tengah sedap tidur tetiba ada orang gerak suruh bangun ? ."Bangun lah . Harini bella kene daftar dekat sekolah baru lah . Nanti daddy marah mammy pulak kalau tak daftar kan bella sekolah harini " bebel mammy .
"Ye lah ye lah , bella bangun lah ni . Mammy tunggu lah bella dekat bawah dulu " kata aku lalu mengambil tuala lalu masuk ke dalam bilik air .
"Mammy tunggu dekat bawah . Harini mama hantar bella " kata mammy lalu mengemas katil aku dan terus turun ke bawah .
___...
"Bella ! Mari sarapan dulu " panggil mama .
"Along dengan angah mana mammy ? " tanya aku sambil menarik kerusi lalu duduk .
"Along dah pergi dah dengan daddy . Angah masih tidur " jawab mammy .
"Apa nama sekolah baru bella ? " tanya aku lalu menyuap nasi ke dalam mulut .
"SMK Al-Hajh " jawab mammy .(nama sekolah ni sis reka je )
"SMK AL-HAJH ni untuk orang yang kaya, pandai , cerdik . sekolah ni ramai orang tau sebab dekat sana ada orang india , china , melayu " sambung mammy ."Ooo "
___...
"Bella ni sekolah yang mammy bagitau tu " kata mammy .
Cantik ! Aku melihat sekeliling . Betul lah kata mammy dekat sekolah ni ada perbagai kaum . Kebanyakkan freehair . Yang berhijab pun segelintir je .
"Jom , kita pergi daftar bella dekat pejabat " ajak mama . aku hanya mengikut .
"Mammy dah siap daftar kamu . Nanti kamu ikut cikgu tu ya . Ohh satu lagi balik nanti mungkin along atau angah ambil bella nanti " bagitau mammy .
"Okay "
___...
"Assalaimualaikum kelas "
"Waalaikumusalam teacher "
"Ok class . Today we have a new student . ok budak baru boleh masuk "
"Hai " sapa aku .
"Hai "
"Okay intro yourself " suruh cikgu.
"Okay nama saya sarah alexabella amanda binti ahmad alexziqri lucas . Saya dilahirkan di Australia dan menentap kat sana . Pindah sini sebab hal tertentu "
"Dalam kelas ni ada dua nama sarah " bagitau salah satu budak dalam kelas ni .Aikk ada jugak ke dalam kelas ni nama sarah ?
"Panggil bella je "
"Ok bella , kamu boleh duduk sebelah sarah " suruh . Sarah ? Ok aku berlalu pergi ke tempat sebelah sarah .
"Hai ?" sapa aku kepada sarah .
"Hai ? Nanti kita kenal ea sebab saya nak beri perhatian kepada pelajaran dulu " kata sarah .
"Ok "
"Okay kelas , siapa yang tak hadir harini ? " tanya teacher .
"Amsyar , teacher " jawab ketua kelas ni.
"Okay , harini kita sambung apa yang kita belajar semalam .
___...
Kringggg bunyi loceng menandakan wak tu rehat !!
Aku mengemas peralatan yang berselerak atas meja .
"Em awak , kita rehat sama -sama eh tapi saya nak tunggu kawan saya jap " ajak sarah .
"Oh okay "
"Sarah !! Lama ke tunggu aku ? " tanya kawan sarah .
"Haah dah setahun dah " jawab sarah . Aku hanya ketawa perlahan .
"Ishh kau ni . okay ni siapa ? " tanya kawan sarah yang menunjuk ke arah aku .
" ohh ni budak baru kelas aku . ok nanti kita kenal ea . jom gi kantin dulu nanti sandwich aku habis pulak "
___...
"Nama awak apa ? " tanya kawan sarah .
"Sarah alexabella amanda panggil bella "
"Saya aliyah zulaikha panggil ikha je dan yang sibuk makan ni nama dia nur sarah humaira panggil sarah " kata ikha . sarah menjeling ikha .aku hanya ketawa .
"Awak kacukan ehh ? " tanya ikha .
"Haah "
"Ooo patut rambut awak sedikit perang dan hidung awak mancung " kata ikha sambil menyentuh rambut aku .
"Heheheheh ayah saya orang australia mama saya orang malaysia "
"Ooo cantik lah awak ni mesti amsyar kenang ke awak " kata sarah . Amsyar ? Aikk siapa ah ?
"Amsyar ?" tanya aku.
"Yup amsyar . mohammad aryan amsyar , amsyar sekelas dengan kita lah bella tapi dia tak hadir harini . Kawan - kawan dia sekelas dengan ikha "jelas sarah .
"Siapa kawan dia ? " tanya aku .
"Aniq . Nama panjang dia aniq aisy dan sorang lagi arif , nama panjang arif fahmi " bagitau sarah .
"Ooo "
"Bella , awak ad berapa adik - beradik ? " tanya ikha .
" 3 "
"Ooo "
"Emm bella , awak kan tinggi . Awak minat sukan tak ? " tanya ikha .
"Minat sebab saya dulu atlet dekat australia tapi sekarang tak dah " jawab aku .
"Ooo kalau macam nak join tak kitaorang ? Kitaorang masuk olahraga dengan basketball " ajak sarah .
"Dekat sini ada juga ke basketball perempuan ? " tanya aku dengan keliru . Ye lah dekat sana tak ada pula .
"Ada "
"Kalau macam tu okay la " kata aku .
"Kalau macam tu petang ni mari sekolah tau sebab petang ni ada latihan olahraga . Nanti saya bagitau ketua " kata ikha .
"Basketball ? "
"Basketball sekarang ni tak ada lagi latihan " kata bella .
Krinnggg bunyi loceng menandakan waktu rehat dah habis !!
"Jom lah masuk kelas "
"Jom "
___…
Dalam kereta ..
"Macam mana first day ? " tanya along yang kusyuk memandu . harini along yang ambil aku dari sekolah .
"Boleh la . harini bella dua orang kawan baru " jawab aku dengan teruja .
"Aikk teruja nampak " kata along dengan ketawa .
"Mesti la teruja sebab diaorang ajak bella sertai olahraga petang ni . Along hantar boleh ? " rayu aku .
"Ye lah nanti along hantar " kata along yang masih kusyuk memandu .
"Thank along " kata aku dengan gembira . aku memandang tingkap
_______________^________________^________
Okay gais ni cerita baru . cerita " sayang dia " tu sis dah padam sebab sis rasa tak menarik pulak cerita tu . okay jemput baca k 😝
YOU ARE READING
Si Handsome Boy
RomanceKisah seorang gadis yang dilahirkan di bumi mat saleh iaitu di Australia . Sarah Alexabella amanda seorang anak kacukan dan sungguh cantik. Setelah beberapa tahun tinggal di Australia , bella dengan family nya akhir nya pindah ke malaysia sebab hal...