" okay semua , mari kumpul dekat sini !" panggil couch amir . aku , ikha dan sarah pergi berkumpul depan couch amir .
" Korang dah dapat berita tak lagi ? " tanya couch amir .
"Berita apa couch ? " tanya aniq .
"Orang tanya dia , dia tanya kita pula " kata couch amir . kitaorang hanya ketawa .
"Apa lah kau aniq . pasal kejohanan dekat terengganu tu lah " kata amsyar acah acah mahu pukul kepala aniq dengan kasut nya .
" alang - alang kau dah tau . kau bagi tau jelah dekat diaorang am " kata couch amir kepada amsyar . couch amir memanggil amsyar "am " bagi nye simple and ringkas .
" okay macam ni . Minggu depan pihak terengganu telah tundakan kejohanan tu ke minggu depan jadi khamis kita bertolak ke sana ." kata amsyar .
"Weh kita mewakili negeri apa ? " tanya aku kepada ikha yang duduk sebelah kiri aku dengan keadaan berbisik .
"Wilayah persekutuan " jawab ikha balik dengan berbisik .
"Couch . apa lagi nak cakap ? " tanya amsyar pula .
"Okay couch nak komplem pasal latihan takdi . apa nama tu budak baru haa bella . Bella , awak memang terbaik lah , awak berlari laju and pandai buat skill . couch nak awak main kejohanan nanti " kata couch . weh couch puji aku . okay kembang jap hahahahhahaha .
"Okay " kata aku dengan senyum .
"Couch , nombor siapa berlari masa 4×400 dengan 4×200 ? " tanya ikha .
" 4×400 pelari pertama raudah , kedua amisya, ketiga zulaikha last bella . ada batahan ? " kata couch .
"Weh asal nama kau takda ? " tanya aku kepada sarah .
"Aku tak main yang berkumpulan lah . aku main lari berpagar 400 m , lari pecut 200 dengan 2000 m 5 pusingan lompatan air " jawab sarah .
"Takde !"
"4×200 m ,pelari pertama raudah , kedua bella , ketiga zulaikha and last anis " kata couch .
"Kalau takda pape dah semua boleh bersurai " sambung couch amir ."Weh kau balik dengan apa ? " tanya sarah kepada aku yang tengah tukar kasut ke sandal .
"Along aku kot " jawab aku yang tengah tukar kasut ke sandal .
" nak kitaorang teman kau tak ni ? " pelawa sarah .
"Kauorang balik naik apa ? " tanya aku .
" motor !"
"Okay !!" kata aku lalu menarik beg .
___...
"Ehh kauorang tak balik lagi ke ? " tanya aniq .
"Tak lagi . kitaorang tengah tunggu along bella ni ambil bella " jawab sarah .
"Bahaya lah kau bertiga duduk sini . Meh kitaorang teman kau bertiga . nanti along bella datang baru kita balik " kata amsyar yang memandang aku tengah bercakap dengan along aku .
" weh nanti balik , kau bertiga teman aku balik eh lepas hantar ikha . aku takut lah dah lah nak dekat magrib ni " kata sarah .
" along aku cakap jalan jem . japgi sampai lah tu " kata aku lalu mengoff kan iphone 6 aku .
"Korang start la motor dulu . Berapa saat je lagi sampai la tu " sambung aku .PINPIN!!
aku ternampak kereta bmw warna biru sampai depan tempat aku tunggu .
"Weh korang aku balik dulu lah . esok jupe dekat sekolah !" kata aku lalu masuk ke dalam kereta .
____...
Pendek je . takde mase lah sebab sis sekarang masuk hospital sebab kemalangan . sis balik dari hospital sis update k
YOU ARE READING
Si Handsome Boy
RomanceKisah seorang gadis yang dilahirkan di bumi mat saleh iaitu di Australia . Sarah Alexabella amanda seorang anak kacukan dan sungguh cantik. Setelah beberapa tahun tinggal di Australia , bella dengan family nya akhir nya pindah ke malaysia sebab hal...