Aku dah sampai dekat padang sekolah . Aku mencari kelibat sarah. Okay jupe ! Aku pergi ke arah sarah yang duduk bawah pokok tepi padang .
"Hi sarah ! " sapa aku .
"Hi "
" mana yang lain ? Tak ada pon " kata aku dengan pelik . aku memandang sekeliling .
"Memang takda orang lagi pun sebab training start pukul 4 lah . Sekarang baru pukul 3:45 " jelas sarah yang asyik memandang iphone 5s nya itu .
"Kalu macam tu boleh tak awak cerita dekat saya serba sedikit pasal kelab olahraga ni " suruh aku . ya memang aku nak tahu pun pasal kelab ni .
" okay macam ni , kelab ni ditubuhkan oleh bekas olahraga negara . And sekolah lain pun ada juga sertai kelab ni . nanti couch aku akan bagitau kau apa yang akan kau main nanti . Kalau kau berkebolehan maybe kau dapat main peringkat negeri macam aku . dan kalu kau dapat main peringkat negeri , kau jugak dapat main peringkat sekolah , daerah . budak sekolah rendah pun sertai kelab ni jugak and kalu siapa yang dapat ke peringkat negeri dan ke atas dia akan di panggil senior " jelas sarah .
"Oh macam tu . Takpe aku akan buat yang terbaik supaya dapat ke peringkat negeri macam kau " kata aku dengan semangat .
"Okay " kata sarah lalu peluk aku . Satu suara kedengaran.
" sarah , siapa sebelah kau ni ? " tanya budak lelaki .
" ehh amsyar !! Ni budak baru la dalam kelas kita dan budak baru dalam kelab ni . oh ya asal tak datang sekolah takdi ? " jelas sarah dan tanya sarah . ooo yang ni la amsyar tu emm boleh tahan handsome macam grayson dolan !.
"Ooo budak baru . Aku malas laa " jawab amsyar lalu duduk atas kerusi sebelah aku .
"Korang kenal - kenal lah dulu . ehh amsyar pinjam moto kau jap nak pergi ambik ikha " kata sarah lalu menandah tangan nya .
" Nah " beri amsyar kepada sarah .
" hi . saya amsyar . Ahmad aryan amsyar . satu kelas dengan awak dan ketua kelab ni " intro amsyar .
"Hi too . saya sarah alexabella amanda panggil bella je . nice to meet u " intro aku pulak .
"Nice to meet u too . ohh bella kacukan eh ? " tanya amsyar . Cantik ! Kata amsyar dalam hati .
"Haah . daddy saya orang Australia mammy saya orang malaysia " jawab aku .
" Dulu sekolah dekat mana ? " tanya amsyar lagi . yelah kata nak kenal mesti la kene tanya !
"Dulu saya sekolah dekat australia tali oranh panggil college " kata aku dengan senyum mewek .
" ooo stay australia ? Kenapa pindah malaysia ? "
"Sebenarnya saya dengan along angah saya lahir dekat australia . Sebab apa fasih melayu dan tak pelat ? Sebab masa lahir sampai darjah 4 stay australia dan masa saya darjah 5 hingga darjah 6 saya stay malaysia tapi selepas dua tahun tu terus stay australia sampai tahun ni baru balik malaysia " jelas aku yang sibuk memandang iphone 6 . ye lah tak tahu nak buat apa ! Hanya scroll instagram je !
"Awak ni...... " belum sempat amsyar nak kata , tiba 2 figura lelaki lalu memandang kami berlua dan bersapa .
"Hai bro , siapa ni ? Awek mat salleh ni ? " awek mat salleh ? HAHAHHA ye lah memang macam awek mat salleh pun ye lah kan aku ni kacukan .
"Ni bella . dia budak baru kelas aku dan budak baru dalam kelab ni " jelas amsyar . Salah sorang dari pada dua orang lelaki takdi memandang aku .
"Ooo . hi bella . saya aniq .Aniq aisy dan yang berlagak macho ni nama dia arif fahmi " aku hanya ketawa bila aniq sebut berlagak macho .
"Apa kau kata berlagak macho ? Kalu aku tak berlagak macho , kenapa ikha suka aku ? Haa ? " kata arif .
"Hi korang !! Jom la pergi ambik barang . nanti lambat pulak nak start " haa datang pun ikha dengan sarah . fuhh selamat .
" korang pergi lah ambik barang dulu . suruh budak - budak tu tolong . aku nak bawak bella pergi jupe couch kejap " kata amsyar . ye lah mesti kene bawa pergi jupe couch kalu tak bawak nanti couch tanye pulak kan aku siapa ? .
" okkkkkk " jawab mereka . panjangnya okkkkkkkkkk hahahaahahaah .
" jom pergi dekat couch . couch akan bagi acara yang awak masuk " ajak amsyar .
"Okay "
" couch , ni bella . Sarah alexabella amanda . Dia budak baru dalam kelab ni "
" ohkay . bella berapa tinggi ? " tanya couch .
"180 cm "
"Jap . Nak check acara yang kosong " kata couch .
"4×200 m , 4×400 & -2000 m - 18 pusingan lompatan berhalangan . okay awak masuk 3 acara . ada batahan ? " tanya couch . yelah mesti kene tanya aku kan ? .
"Okay " jawab aku .
"Bella jom kita pergi berlari dulu " ajak amsyar .
" okay "
___...
Takde idea dah 😪 takpe nanti idea datang alzu buat kaw kaw . ok jemput bace and vote 😘💓💋😿💞💛💗
YOU ARE READING
Si Handsome Boy
RomanceKisah seorang gadis yang dilahirkan di bumi mat saleh iaitu di Australia . Sarah Alexabella amanda seorang anak kacukan dan sungguh cantik. Setelah beberapa tahun tinggal di Australia , bella dengan family nya akhir nya pindah ke malaysia sebab hal...