Jag vaknade av att det knackade på sovrums dörren, och in klev mamma in med ett enormt leende på ansiktet. När hon såg mig såg hon på mig och gav mig blicken "Seriöst?!". Det var då jag insåg vad som hänt igår.. på golvet låg skylten med mitt nummer på och jag låg mitt på sängen med gårdagens kläder på mig. Bredvid mig låg min mobil precis när jag tittade på den lös den upp. På skärmen lös det att jag fått ett sms från Cam. Jag tittade på mamma och sa förlåt, hon tittade på mig igen innan hon nickade och gick ut ur rummet och trängde dörren. När hon stängt dörren slängde jag mig på mobilen som för en minut sedan hade lysts upp av Cams sms. Jag öppnade vår konversation och läste.
Cam :3 : Hey Sleepy.. :P
Jag: Haha..? Hej :)
Cam :3 : Redo för skolan då?
Jag: Vadå skolan?! Va??
Cam :3 : Ja.. Det e skola idag
Jag: Juste, Fuck..
Cam :3 : Hahaha hade du glömt?
Jag: Jaa.. Ugh orkar inte... :(
Cam :3 : hahaha samma :( <3
Jag: Jaja.. ifall det e skola idag måste jag göra mig iordning :)
Jag: Juste vilken skola går du på??
Cam :3 : Mikael Heart's Highschol (Hittade bara på något haha..)Jag kom just då på att jag också att jag ska gå där. Jag har för mig att mamma sa det på vägen hit i bilen.
Jag: Vi ska gå på samma :)
Cam :3 : Nice.. :) Jag hämtar upp dig om ca 1 och en halv timme..
Jag: Okey :) <3
Cam :3 : <3Jag hade suttit och sms:att med Cameron i en halvtimme! SHIT!! Jag joggade in i min WIC (Walk In Closet) Jag tog ett par svarta Stringtrosor med en matchande bh som jag tog på mig. Sedan letade jag upp mina favorit svarta slitna jeans och en grå hoodie från Adidas (jag hade också ett svart linne under hoodien). Efter jag hade satt på mig kläderna joggade jag ut ur min WIC och halvsprang förbi min helkropps spegel. Jag backade och tittade på min kropp igenom den, jag har en ganska så fin kropp tycker jag. Ganska smal midja, Stor rumpa, Långt brun/blont hår, blåa fina runda ögon, smalt ansikte, men mina 75 b bröst... dem är för små. När jag stått där och speglat mig gick jag vidare mot mitt vita sminkbord. Jag drog ut lådan med sminket. Det var fint och väl organiserat, "men inte länge till" tänkte jag. Jag suckade lite åt mig själv och tittade på klockan på väggen vanför mig. "Oh Shit:! Cameron kommer om mindre 30 min. Jag satte igång med sminket. Fundation, concealer, contour, maskara och mina ögonbryn fixade jag enkelt med ett dip brow. Jag borstade igenom håret snabbt. Detta hade tagit nästan 30 min. Jag tog snabbt upp min svarta ryggsäck, slängde den över ryggen och sprang ner för trappan och tog snabbt på mig mina vita låga converse. Det var ganska varmt ute så jag tog inne jacka. Precis när jag knutit min andra sko ringde det på dörren. Jag öppnade snabbt dörren och klev ut innan mamma hann säga något om varför det ringde på dörren.
Hej! Sa Cameron.
Heej svarade jag.
Redo att gå.? Undrade Cameron
Ja vänta.. svarade jag fundersamt.
Jag kände i fickan om jag hade mobil och nycklar med mig.
Japp! Nu kan vi gå. Svarade jag glatt
Hahaha okey.. sa Cameron.
Inte förens nu hade jag märkt att Cameron såg sjukt bra ut.! Han hade en Grå Adidas Hoddie, ljusa jeans som var slitna i knäna, ett par låga vita converse, en Svart/Grå ryggsäck på ryggen och en grå beanie på huvudet. Det var då jag märkte att vi såg nästan likadana ut förutom att han hade en mössa och ljusa Lenas och inte svarta som jag. Jag fnittrade lite åt det medans vi gått en stund under stel tystnad och Cameron hade hört det..Varför skrattar du? Frågade Cameron.
Jag kunde inte hålla skrattet inne längre. Jag började gapskratta mitt på trottoaren och Cameron bara stog där och tittade förvirrat på mig.
Hahahah!! Vi har nästan likadana kläder på oss, alla kommer tro att vi är ihop. Svarade jag mellan mitt skratt.
Hahahah tänkte inte på det.. sa Cameron.
Efter det lilla skrattanfallet jag hade fått så var stämningen inte lika stel. Vi pratade om allt möjligt allt från himmel och jord.Här är det. sa Cameron.
Oj. Sa jag bara..Skolan var fin med rena vita väggar, stora fönster och gårdsplanen var full av grönska.
Visst är det fint. Sa han medans vi gick över gårdsplanen.
Mm.. Svarade jag stumt.När vi närmade oss den stora ingången stog det en grupp killar precis utanför.
Heey Sexii! Ropade en kille med enormt fina havsblå ögon.
Jag antog att han var gruppens ledare för resten av alla killar som stog runt honom bara skrattade. Cameron la sin arm på min rygg och ledde mig in igenom dörrarna.
Förlåt för det där.. sa Cameron.
Förlåt för vadå? Frågade jag honom.
Det där var Nash, skolans Play Boy.. svarade han ledsamt.~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Långt kapitel idag :)
Hoppas att ni gillade det och om ni har idéer så skriv dem i kommentarernaStay Tuned ❤️
Penciiil
JE LEEST
'Why?' Cameron Dallas (swe)
Tienerfictie"Jag heter Sofie och är en tjej på 17 år. Jag har blont hår och is-blå ögon.. Jag har precis flyttat till Florida med min mamma. Vi har precis flyttat hit och jag hoppas detta blir en nystart. Men det är då jag träffar honom.." Denna bok handlar om...