PART SEVEN

40.3K 595 62
                                    

----Ayen-----

Pagi ini Ayen bangun dengan tubuh yang sangat berat.Air mata tidak lagi keluar mungkin sudah kering kerana Ayen telah menangis sepanjang malam.Ayen melihat abangnya atau orang yang akan Ayen panggil iblis masih tertidur pulas.

Ayen mula beranjak turun dari katil dan mengutip pakaian yang berterabur di lantai.Air mata yang masih mengalir di pipi di kesat kasar .Dia tergesa-gesa memakai pakaian , tidak ingin membangunkan iblis yang tidur dan keluar senyap-senyap dari bilik abangya dan berjalan dengan cepat walaupun tubuhnya merasa kesakitan namun hatinya lebih lagi terasa sakit.

Dia masuk ke dalam bilik dan menguncinya dengan ketat.Air mata kembali membasahi pipi. Ayen terus melangkahkan kaki ke dalam bilik air. Air dipasang dengan kuat sehingga membasahi pakaian yang dipakainya.

Entah berapa lama dia terduduk di bawah pancuran air sehingga badannya terasa kesejukan dan menggigil.

Ayen melepaskan pakaian yang basah dan mengambil pakaian yang kering untuk dipakai.

Fikirannya terasa kosong. Sekosong warna kain putih. Dia menghempaskan tubuhnya yang lemah itu atas katil.Walaupun dia mahu menghentikan air mata yang mengalir ini namun dirinya tak mampu.Air mata ini seperti air terjun yang ingin terus turun tanpa henti. Dan ketika Ayen memandang ke atas , kegelapan mulai menghampiri.

---Danish----

'Argh.'

Sudah lama dia tak mendapat tidur yang senyenyak itu.

Danish menggeliat tubuhnya ke kiri ke kanan ingin menghalau rasa mengantuk.Namun tiba-tiba dia terlihat noda merah di atas katilnya.

"Darah?" ujar Danish kepada dirinya.

Sekelibat bayangan Ayen , kopi , menangis dan ....

"Damn. Bodoh. " teriak Danish kepada dirinya sendiri. Bukan ini yang dia rancang. Bukan ketika mama dan papanya masih ada di rumah.

Tergesa-gesa Danish menggapai seluarnya dan berlari keluar menuju ke bilik Ayen. Dia tidak memakai baju in mean he's shirtless.

Tombol di capai dan di putar. Dia masuk ke dalam dengan senyap kerana dia melihat satu tubuh yang terbaring atas katil dengan selimut tebal yang membalutinya.

Danish berjalan perlahan-lahan ke arah katil. Dia melihat mata Ayen bengkak kerana terlalu kuat menangis.

'Im sorry baby.I need to do this to make sure you are mine.Only mine.' ujar hati Danish.

Tangan Danish menyentuh pipi Ayen tapi terhenti kerana terasa hawa kepanasan di tubuh Ayen.
Danish menyentuh dahi Ayen dan lehernya. ' Panas. '

Terus Danish berlari keluar menuju ke dapur.Mencari ubat demam tapi langkahnya terhenti apabila ada suara yang menegurnya dari belakang.

"Danish.Apa yang kamu buat kat dapur pagi-pagi buta ni?"

Mama.

"Emm ni aaa Dann Danish dahaga.Tu yang datang dapur ni."ujar Danish dengan menggaru kepalanya yang tidak gatal.

"Oh. Tapi yang kamu tak pakai baju ni kenapa? Dah tepi mama nak masak. Kamu dah minum ke belum?" soal mamanya.

"Dah." jawab Danish.Ketika dia ingin melangkah keluar dia teringat tentang Ayen yang demam tapi takkan nak beritahu mamanya begitu saja.Mesti mamanya pelik.Aduh.

"Maa.." panggil Danish.Yang kau rasa serba salah ni kenapa?

"Ha ada apa?Nak air lagi ke?" tanya mamanya , Datin Khalida .

Danish hanya menggeleng kepala dan berlalu pergi. 'Im sorry, baby.'

Ketika Danish dan papanya menyantap breakfast , jeritan terkejut mamanya terdengar dari lantai atas.

Devil LoveWhere stories live. Discover now