PART TWO

32.2K 700 20
                                    

"Ma.."panggil tubuh yang berada di belakang Ayen sekarang.Mamanya yang sedang mengacau sup terus berhenti mengacau dan berpaling ke belakang.

"Astagfirullahhalazim.Danish."teriak mama senang dengan memeluk orang yang bernama Danish itu.Tengku Rayyan Danish.Nama yang gah dan berani pada masa sama orang yang bernama Danish tu jugalah yang Ayen takut.

"Lama mama tak tengok muka kamu ni.Yang tetiba balik rumah ni kenapa?Sesat?" perli mama.Haish sempat lagi mama memerli abang.

Ayen yang tak senang hati apabila merasa abangnya melihatnya buat dia menunduk ke bawah. 'Kenapa lah kau nak takut sangat dengan abang kau ni.Bukannya dia boleh makan kau pun.' ejek hati Ayen kepada dirinya sendiri.

Dia memang lemah di hadapan abangnya.Dia sendiri tidak mengetahui apa sebabnya.

"Ma,Ayen naik dulu.Badan dah melekit ni." tanpa menunggu balasan mamanya.Ayen terus mendaki tanggan menuju ke biliknya.

'Lari dari aku lah tu.Macam aku tak tahu.'

"Hah yang Danish tetiba ada kat rumah ni kenapa?" tanya mama sambil menyambung memasak yang tertangguh tadi.

"Ala mama ni.Ni kan rumah Danish juga." balas Danish.Tiba-tiba tekaknya rasa dahaga.

Pintu peti di buka dan dia ternampak air twister.Siapa yang minat air ni pula? tanya hati Danish.

Air twister di capai lalu di tuang ke dalam gelas.Diteguk air twister sampai tandas.'Sedap.' Dituang lagi ke dalam gelas kosong lalu diteguknya lagi.

"Danish."jerit mama.

Hukk hukk.Tersedak Danish mendengar jeritan mamanya.

"Aduhhh Danish.Kenapa minum air Isya?" di tampar bahu anaknya.

"Air Isya?Oh maksud mama perempuan tu ke?" Air dia ke? Patut manis.

"Apa perempuan-perempuan.Tu adik kamu,Isya." balas mama.Air twister yang di ambil Danish tadi di simpan balik ke dalam peti.Dah lah tu botol yang last.Dia tak ingat nak beli lebih buat simpanan.

"Yelah.Yelah.Adik yang tak di ingini." mama merenung tajam muka Danish.
Masih tak dapat menerima rupanya.

"Kamu ni.Cuba lah terima dia sebagai ....."

"Ma Danish naik dulu.Bye." Danish terus naik ke atas.Dia malas nak dengar mamanya bercakap pasal budak tu.He just stressed out when he hear the girl story.

Pintu bilik di tutup rapat. 'Lama tak balik.Susunan biliknya masih sama.Tidak terusik sedikit pun.'

Badan yang letih di hempas ke atas katil.Matanya memandang ke syiling,memikirkan sebab dia tidak menyukai orang yang di panggil 'adik' oleh mama dan papanya.

"Yang aku duk fikir pasal budak tu buat apa?Waste my time.Baik aku pergi mandi."

Baju kerjanya di buang.Terserlah bentuk badannya yang sememangnya menjadi idaman gadis-gadis di luar.
Seluar kerjanya juga di cabut lalu di baling ke dalam raga.Dia terus melenggang masuk ke dalam bilik air tanpa tuala.

___________
Ayen POV |
-----------------

Huarghhh! Sedapnya tidur.

Telefon di sebelah di capai.Dah pukul 6:30 petang.Lama juga aku tidur.Omo! Aku tak mandi lagi.

Tergesa-gesa Ayen menuju ke bilik air.Kejap lagi dia perlu tolong mamanya hidang makanan pula.Dah lah tak tolong mama masak tadi.Ni semua sebab mamat baran tuh.

Siap berpakaian.Ayen turun ke bawah.

Di ruang tamu dia ternampak papanya membaca surat khabar.Dari pagi ke petang, surat khabar je yang di hadap.Tiba-tiba terlintas fikiran jahat di kepalanya.

Devil LoveWhere stories live. Discover now