Santa claus...

265 5 6
                                    

Det er juleaften. December er gået akt for langsomt. Jeg glæder mig. Julemanden plejer altid at komme. Han er så sød. Og han dufter altid af pebernødder. Jeg gik og duftede juleanden til mig. Juletræet stod lige så fint og lyste op, som stjernerne på en nattehimmel. Alle gaverne ligger pænt nedenunder. Jeg kigger ligeså stille rundt for at finde mit navn. Så ser jeg en skygge udenfor. Eller oppe over vinduet ved den blege måne. Julemanden og hans kane! Jeg bliver ellevild. Springer rundt og råber at julemanden flyver over huset. Mine forældre tysser bare på mig. Vi sætter os til bordet og begynder at spise. Det smager herligt. Efter maden hentede de voksne risalamanden. Mens de stod derude, så jeg er mandeansigt med skæg, og nissehue. Han stod i vinduet og smilede grumt til mig. Han lagde så sin finger over munden, som om han ville tysse på mig. Derefter lager han fingeren Over sin hals, som om Han skar den over. Jeg kunne mærke at jeg blev rigtig bange, så bange at mit. Hjerte begyndte at dunke voldsomt.
Jeg kiggede ud til forældrene, og så tilbage igen. Men han var væk.
-
-
-
Han kom ikke den aften. Det var nok også det jeg mindst ville have. Jeg vidste normalt Godt at julemanden ikke fandtes, og at det var far. Men det er var ikke far. Det var den sande julemand....

Scary Stories (dansk)Where stories live. Discover now