12

8 3 3
                                    

*selepas triple date*

Yoora meminta jungkook untuk menemaninya ke mall bagi membeli hadiah hari lahir untuk adiknya yeorin...jungkook bersetuju dengan cadangan yoora itu...

------------------------------------------------------------

  Ketika mereka berborak semasa dalam perjalanan untuk ke restoran sebelum membeli hadiah jungkook memberitahu yoora bahawa dia hendak ke tandas dan yoora hanya mengangguk dan menunggu di tepi tandas.....

  Ketika menunggu jungkook yoora asyik bermain telefon iphone 6+nya yoora perasan seperti ada seseorang berada di tepinya dan yoora segera menoleh dan dia terkejut bahawa orang yang berada di sebelahnya itu adalah ex-boyfriendnya iaitu jb.jb yang perasan akan yoora terus menegurnya...yoora berasa sangat marah kerana jb asyik meminta peluang kedua untuk setia bersamanya....

  Kawan-kawan jb iaitu group got7 hanya memerhati mereka berdua...salah seorang ahli got7 merupakan sepupu yoora ianya adalah youngjae dan dia jugalah yang memperkenalkan yoira dan jb sehingga mereka berdua couple di sekolah lama yoora....youngjae hanya melihat dan ada rasa kasihan kepada yoora....

*perbualan jb dan yoora*

Jb:hai,yoora awq apa khabar??
Yoora:j....b...!
Jb:yer saya awq masih ingat saya
     lagi changiya...
Yoora:saya bukan chagiya awqlah..
Jb:yoora tolonglah maafkan apa
     yang sya lakukan dlu sya x sengaja yoora please give me another chance....
Yoora:x kan lagi dan kau bukannya namchin aq lagi let me go...youngjae help me..

   Youngjae yang ingin berjalan ke depan untuk membantu yoora melepaskan diri tapi jb telah memberitahunya kalau dia membantu yoora dia akan terus menyakiti yoora....yoora tetap meminta bantuan youngjae...

*youngjae pov*

Aq terus ke depan juga walaupun jb sudah memberikan amaran tetapi aq tak nak yoora disakiti oleh jb dan disitu juga aq melepaskan genggaman tangan jb daripada yoora....

  Aq perasan bahawa ahli lain terkejut tindakan berani aku...aku memberitahu mereka semua bahawa aq sudah penat melakukan perkara yang menyakitkan hati pelajar disekolah dan juga terhadap orang yang dia cintai iaitu song jiena seorang budak nerd...dia sangat mencintai jiena...

  Jiena telah merubah diri aq menjadi orang baik selepas geng aq yang lain membuli jiena aq segera memberitahu alasan untuk ke tandas biarpun aq ingin membantu jiena...jiena pun sudah sah bergelar teman wanita aq dan aq telah mengubah diri jiena supaya menjadi seorang yang baik dan tidak lagi memakai cermin mata besarnya itu....

*End pov*

Selepas youngjae memberitahu semua kepada gengnya dia juga telah menarik diri dari kumpulan tersebut dan youngjae menanyakan siapa yang ingin mengikutnya dan yang ingin mengikutnya keluar dari got7 ialah mark,bambam dan jr...

Yoora yang ternampak bts melalui kawasan itu terus memanggil bts ke sini dan yoora terus merentap tangannya daripada genggaman jb dan bersembunyi di belakang v dan v berkata kepada jimin supaya memanggil jungkoom yg berada di dalam tandas...

Jimin dengan segera ke dalam tandas dan memberitahu jungkook yang sedang membasuh tangannya itu bahawa yoora sedang menangis kerana diganggu oleh beberapa lelaki yang tidak dikenali oleh jungkook dan dikenali oleh yoora...yoora menangis dengan teresak-esak...

  Jungkook yang keluar daripada tandas terkejut kerana yoora menangis...yoora yang terlihat jungkook di depannya dengan segera memeluk jungkook erat dan menangis dengan kuat pada dada jungkook dan jungkook membalas pelukan yoora...

   Jungkook berpaling ke arah sekumpulan lelaki yang tidak dikenalinya dan menanyakan kenapa dia mengganggu yoora dan seorang lelaki memberitahu jungkook bahawa yoora teman wanitanya dan jungkook melihat yoora dan yoora memberitahunya ex namchin sekolah lama dia dlu dengan marah....jungkook tersenyum sinia kearah lelaki itu...

---------------------------------------------------------
Yoora masih lagi dalam dakapan jungkook..jungkook cuba untuk melepaskan yoora daripada pelukan tetapi yoora semakin erat memelul jungkook..jungkook hanya membiarkannya...

  Jungkook menoleh lagi kearah lelaki itu dan lelaki itu terus pergi dari situ....jungkook melihat empat lagi geng lelaki tadi tidak berganjak dan menanyakan mereka kenapa tidak pergi..

Jungkook:korang sapa?
Mark:aq mark aq dari geng tadi tapi             aq sudah keluar daripada gp tue..
Bambam:aq bam bam aq pon sama dengan mark..
Jr:aq jiyoung panggil aq jr dan aq pon sama dengan mereka berdua..
Jungkook:kau pulak??
Youngjae:oohh....sorry aq youngjae sepupu yoora yang tgh peluk kau tue....
Jungkook and the geng:owww

Jungkook dan ahlinya pula memperkenalkan diri kepada keempat2 manusia tadi(heeehehehe)

Jungkook:aq jeon jungkook..aq kingka di sekolah.......(lupa nma skolah tue) dan aku namchin yoora..
Jin:aq kim seokjin pnggil jin..
Rap mon:aq kim namjoon pnggil aq rap mon je...
Suga:aq min yoongi pnggil aq suga..
J-hope:aq jung hoseok pnggil aq j-hope je.
Jimin:aq park jimin pnggil jimin/chim2..
Taehyung:aq kim taehyung pnggil aq v jer...

Dan selepas mereka berkenalan yoora mengintip di tepi untuk melihat jb masih ada atau tidak dan dia bersyukur jb sudah tiada dan yoora terkejut youngjae masih di situ.....yoora menangis lagi...jungkook sudah memujuk yoora supaya jangan nangis lagi dan memberitahu bahawa keempat2 lelaki itu tiada kaitan lagi dengan group got7 dan mereka akan berpindah ke sekolah kita...

Jungkook mengajak youngjae dan ketiga yang lain untuk menyertai gengnya supaya semakin ramai lgi...dan mereka bersetuju...

Guys don't forget to
#vote
#comment
And guys
*don't copy my story!!!!

My Heart Where stories live. Discover now