Di dewan Tun Mustapha bakal mengadakan Pertandingan Volleyball terbuka bagi seluruh negeri pada hari Rabu hingga Ahad ni. Dan berita ni telah membuat kan hati Mia tidak sabar untuk pergi melihat pertandingan itu, maklum la volleyball juga hobby Mia dan ditambah lgi ada Crush dia yang tentu mengikuti pertandingan tu." Wahhh,tak sabar nya."luah hati ku.
Sebaik sahaja Mia mendengar berita tentang pertandingan yang akan bakal berlansung nanti Mia terus pergi ke rumah Athira Izani. Siapa Athirah Izani? Athirah Izani ialah sabahat baik Mia di kampung nya walaupun Mia tua setahun dari Athirah mereka tetap rapat.
"Assalamualaikum, Athirah oh tira!!"sahut ku.
"Wa'alaikumsalam, Ya mia, Masuk la aku kat dalam bilik ni." Jawab tira.
"Weh lusa ney kita pergi dewan. Nak tak??" Soal mia sebaik sahaja masuk ke dalam bilik tira.
"Untuk??" Soal tira.
"Ishh kau ni, untuk tengok Crush aku main la nanti." Jawab Mia.
"Wushh,bila?? Betul ka apa yang aq dengar ni?? Dapat la aku tengok Crush aku sekali??"
"Eee,mengedik pulak dia.Iya betul la" jawab Mia.
"Ya Allah,tak sabar nya aku."
"Sabar la Abang sepupu aku tu tak juga ke mana." Kata Mia.
"Eee, kau ni cakap la perlahan sikit nanti mak aku dengar la." Jawab tira sambil tutup mulut mia.
"Iyala iyalah." Jawab mia seletah tira leraikan tangan nya di mulut mia.
"Arghh,macam ni la baru kawan."gelak tira.
"Banyak la kau sana." Gelak mia dan diikuti Tira bersama.
"Weh,jom lepak kan warung makyah mentua aku??" Ajak tira.
"Eh,kau ni kalau sehari kau tak pergi warung makcik pakcik aku tak boleh ka??Tau lah nak tengok Crush tapi biar berpada pada." Nasihat Mia.
"Ellehh,pandai nasihat orang kau pun sama ja. Nak tengok Encik Kening kau tu??" Jawab tira.
"Kau ni boleh tak kau dengar nasihat aku sakali sekala." Bahas mia.
"Hmmm".jawab tira acuh tak acuh.
"Malas la nak layan orang yang kepala keras ni. Dah jom lah kata nak pergi lepak sana." Soal mia.
"Jap pakai tudung jap."
"Jom."
Sesampainya mereka di warung. Mereka terus order milo tabur dan milo panas. Hahaha, nama ja kawan baik rapat bagai nak rak tapi citarasa berlainan. Maklum la lain orang lain cara.
"Mia!" Kejut Arin.
"Ehh mak kau meletup cinta hati aku Arin oiii"
"Hahaha,kau ni kalau telatah mengalah kan makcik makcik kat pasar tu." Gelak Arin.
"Ishh,kau la yang kau kejut kan aku apasal. Bagj salam pun tak." Mia terus buat muka merajuk.
"Alololo,majuk ya nah amiiiikk kau. Buat lagi muka cute cute kau tu lagi kat depan aku ye." Arin terus cubit pipi Mia yang tembam tembam tu.
"Auch,sakit la sayang." Gurau mia.
"Wah, SAYANG yuhuuu."blush terus Arin.
"Hahaha,blushing terus." Sampuk tira.
Mereka terus bergelak sama-sama. Dan ketawa mereka terus terhenti apabila air yang mereka pesan dah sampai.
"Arin!! Kau ikut tak lusa nanti?" Soal mia.
"Yang pertandingan volleyball terbuka tu ka??"
"Yalah."
"Ouh,ikut. Kenapa??" Soal Arin.
"Takda apa saja tanya, mana tau aku dengan mia mau jadi cheerleader tuk pasukan kamu nanti." Sampuk tira.
"Kau jak la, aku taknak." Jawab mia.
"Hahaha,kamu ni jangan la gaduh-gaduh."
"Mana ada kitaorang gaduh." Jawab mia dan tira serentak.
Sentap Arin dibuat oleh mereka berdua.Sambil diukuti gelak mereka bertiga.
Maaf la kalau bab ni bosan sikit.Maklumlah sis baru nak belajar😂😂...tapi jangan risau sis akan berusaha tuk mengwujud kan bab2x yang menarik...bye,hope para pembaca tidak bosan baca novel yang sis dah buat ney #@miaradiniesyain@miaira@husyg@mrs.aeugo# sis sayang kamu semua.
YOU ARE READING
MRS.VOLLEYBALL ITU SUAMI AKU
RomanceArin atau lebih dikenali sebagai Baharin Darius merupakan volleyball playing dan mempunyai sahabat Yang bernama Admil iskandar mempunyai minat yg sama dengan Arin... Akan tetapi Mia atau lebih dikenal Nur mia arryana amat meminati Admil dan telah me...