Bab2

48 3 0
                                    

       Hari yang dinantikan oleh Mia dan Tira sudah tiba. Awal pagi lagi Mia dan Tira bersiap sebab tak sabar nak tengok crush dorang masing-masing beraksi dalam gelanggang volleyball. Setelah diri sudah siap Mia terus Whatsapp Tira nak tau kalau-kalau dia sudah siap. Maklumla Mia sedia tau yang tira ney bangun je awal tapi mandi nya nak dekat petang baru fresh.😂😂

Tira@teot
Online

Salam, weh tira kau dah siap ka?? Aku dah siap ney. Jaga kau kalau aku sampai kat rumah kau, kau maseh dengan baju tidur kau tu😑😂😂.#mia


Wassalam, argh aku dah siap pun lama dah.
Cepat la datang sini tak sabar dah nak tngok
crush aku😂😂😂.#teotteot

Hahaha....okok...otw otw ...#mia

      Setibanya Mia di rumah Tira. Mereka terus pergi ke Dewan Tun mustapha untuk menyaksikan pembukaan pertandingan tu. Mereka terus naik ke astaka dan pilih tempat duduk yang paling atas sekali, motif nya nak tengok crush dorang jauh-jauh takut dorang perasan.😂😂 Macam-macam gelagat diorang.

"Bebs, tuh bukan bakal bapa mentua kau ka?"

"Mana?" Tanya ku.

"Tu yang sedang buat gimik perasmian tuk pertandingan ni, Dato Arsyad Muhammad tu." Jawab tira.

"Aip,sejak bila jadi bapa mentua aku?"

"Laa haulawala,kata crush!! Bapa crush kau pun kau tak tau."

"Hello aku crush kat anak dia jew pun bapa dia memang tak la. Btw bapa dia DATO kerh?" Aku tekan perkataan Dato tu.

" Ini lagi minah sewel ni, a'ah lah Dato la. Kau dah kenapa??" Soal Tira

"Asal aku tak tau erk?? Patut la banyak yang crush kat dia." Aku buat muka blur.😑😑

"Aaaa tula engkau nama jew obses dengan crush tapi asal usul Crush pun tak tau."

       Arghh, Admil iskandar bin Dato Arsyad. Anak Dato rupa nya crush mia. Lagi-lagi mia terkejut setelah mengetahui siapa crush dia yang sebenar setelah sekian lama menjadi kan Admil crush dalam hidup dia. Apabila mia telah mengetahui siapa Admil, mia rasa diri nya tidak layak tuk mendapat cinta dari nya kerana mia merasa kan mereka tidak setaraf. Mia dari golongan yang sederhana dan Admil dari golongan orang yang berada mana mungkin Mia dapat meneruskan niat nya tuk mengecapi cinta Admil.

       Semasa perlawanan berlansung lebih-lebih lagi crush mereka yang beraksi dalam gelanggang Mia tidak bersemangat tuk bersorak. Selalunya apabila crush Mia main dalam gelanggang Mia sering teriak nombor9. Tetapi semangat mia seolah olah hilang entah kemana. Tira yang perasan tentang perubahan kawan nya itu terus ditegur.

" kau kenapa mia?"

"Tiada apa." Jawab mia sambil senyum.

"Betulka?? Aku tengok kau tak sorak pun crush kau. Selalu nya kau la yang paling kuat teriak kalau dia yang main."

"Aku okee la."

"Bagus la kalau camtuh" jawab Tira. Dia amat mengenali kawan nya itu dan biar kan mia melayan perasaan sebentar kejap lagi hilang la broke dia tu.
    Lamunan mia terganggu apabila mendengar bola yang di spike oleh crush nya itu begitu kuat dan menyebab kan Mia terbangun dan terus menjerit." Uhhhhhhhhh, idol aku tu." Jerit mia. Admil yang perasan akan jeritan mia tadi lalu melihat Mia dan memberikan senyuman yang terindah untuk Mia sambil main mata dengan mia membuat kan mia blushing sebentar. Dan perumpuan yang ada di dalam dewan tu jeles dengan mia disebab kan Admil buat begitu dengan mia tetapi mereka tidak sekali pun di lakukan sebegitu.
Tira yang terkejut melihat mia menjerit seketika tadik terus tersenyum."ermm kawan aku."  Luah hati Tira. Mereka terus melihat crush mereka masing-masing. Tira yang bersorak nombor 12 tak henti-henti kerana terlalu obses dengan crush dia iaitu abang sepupu Mia sendiri. Setelah menyedari jam menunjukkan pukul 12tengah hari dan merasakan perut mereka berdua berkeroncong inginkan makanan mereka terus pergi ke Laverder cafe untuk mengisi perut yang kosong. Tanpa disedari Mia ditegur oleh seorang yang amat dia kenali"arg,CRUSH aku."luah hati mia.

"Hye, saya Admil, Admil iskandar bin Dato arsyad." Sapa admil.

"Sa..saya Mia, Nur Mia Arryana binti Haji Fairus." Jawab mia dengan gagap.

"Ouh, nice name like orang nya juga." Tegur Admil.

"Hehe...Thanks." blushing mia.

"Minta nombor Fon boleh tak?"

" arghh, bole 011********. Done."

"Yups,Done.Thanks, ermm btw korang nak pergi mana??" Soal Admil.

"Ouh kami nak pergi L.C nak isi perut ni." Jawab Tira.

"Ouh, kebetulan aku dengan kawan aku pun nak pergi L.C. So, jom la join dengan kami sekali. I belanja."

"Ouh, boleh je. Dah orang belanja Rezeki jangan di tolak kan. Belum sempat mia menolak ajakan Admil, Tira terus cakap sudi.

" Rius!! Cepat la kami lapar ni." Tegur Admil.

"Okeee."

"Ni aku dengar kau cakap 'KAMI' tadi. Kenapa ada orang join kita ka?" Soal Rius. Admil terus muncung kan bibirnya kearah kami berdua dan kami terus menegur nya.

"Hye, Arin." Tegur Tira.

"Assalammualaikum, Abang Arin." Tegur mia.

" Waalaikumsalam, ya hye korang."

"Aip, Rius kau kenal dorang." Soal Admil.

"Heheheh,nanti aku cerita cam na aku kenal dorang erk. Lapar ni dah tak tahan dah. Cepat la." Bebel Rius.

"Hahaha." Kami tergelak melihat karenah Arin a.k.a Rius.

MRS.VOLLEYBALL ITU SUAMI AKUWhere stories live. Discover now