Lavender Cafe
Sesampainya mereka ke tempat yang mereka ingin tujui untuk mengisi perut yang kosong kami terus mengorder makanan dan minum yang kami ingini."Ya encik,cik nak order apa?" Pelayan.
"Bagi saya Chocolate shake creamer, satu." Jawab Admil dan Mia serentak.
Tersentap Tira dan Arin disebab kan Admil dan Mia yang order benda yang sama dengan serentak. Admil dan Mia hanya mampu tergelak melihat gelagat kawan mereka yang terkejut beruk.
"Bagi saya strawberry jus, saya nak yang fresh tau. Satu" jawab tira.
"Saya nak order Air shake perisa mocha tabur cream ya. Satu." Jawab Arin.
"Ok, makan?"
"Ermm,korang nak makan apa?" Soal Admil.
Semua menaik bahu tanda tak tau nak makan apa. Apalagi Admil terus mengorder Pizza yang bersaiz besar siap minta tabur Chees lebih lagi. Pelayan mengangguk tanda faham dan pergi meninggal kan kami.
"So, Rius citer la macam mana kau boleh kenal dua orang minah yang comel ni?" Soal Admil.
"Ouh ya, lupa pulak. Minah yang bershawl hitam ney nama dya Athira Izani boleh panggil Tira. Saya kenal dia ni dari minah yang bermata empat kat sebelah kau. Minah ni Adik sepupu aku nama dia Nur Mia arryana selesa dipanggil Mia. Dan untuk pengetahuan kau Mia ni obses sangat dengan kau asal ada perlawanan VolleyBall dia sanggup datang walaupun sibuk semata mata nak tengok kau then dya idol bila kau keluar kan spike kau yang kuat tu dan untuk pengetahuan kau Mia ni suka main volleyball juga kira hobby dia la." Jawab Arin dengan panjang lebar.
"Ouh, kiranya pandai main V.B la ni?" Soal Admil dan mia hanya mengangguk.
"Btw sekarang nie aku geram dengan kau Rius." Jerit kecil Admil.
"Aip, apasal pulak?" Jawab Arin sambil mengaru kepala yang tak gatal tu.
"Iya la, dah la ada adik sepupu cantik, comel pulak tu lepas tu tak kenal kan aku. Memang takda la awek aku." Majuk Admil.
Mia yang dapat mengetahui Admil masih single belum berpunya terus merasa bahagia. Lamunan Mia terhenti pabila dikejut kan hentakan dimeja oleh Arin."Kau yang tak tanya. So macam mana nak kenal kan. Ishh" balas Arin.
"Iya la iyalah, aku yang salah. Lilek la tu pun nak marah. Poyo la kau ni Rius." Admil yang merasa suasana makin renggang terus mengalah malas nak gaduh pasal perumpuan.
"Uishhh, tak sangka Arin pandai marah kan mia??" Tira yang cuba tuk sakat Arin.
"Hehehe, mana ada marah marah sayang je ni." Arin cuba cari pickup line.
"Hahahahah." Gelak kami semua serentak.
Gelak mereka semua terhenti apabila makanan yang di order oleh mereka sudah sampai dengan Pizza yang bersaiz besar yang baru dimasak siap berasap ditambah dengan aroma yang enak dengan keju yang masih panas membuat kan tangan kami rakus mengambil Pizza setiap potongan dan kami makan dengan nikmat sekali tanpa disedari mia terus menguarkan satu perkataan.
"Ermm,yummy." Mia bercakap dengan makanan yang masih penuh kedalam mulut mia dan menambah pipi mia nampak tembam semasa makan membuat kan Admil ketawa kecil.
"Kenapa ketawa?" Tegur mia.
"Takda apa. Cuma nak cakap you comel." Jawab Admil sambil senyum.
Dengan jawapan Admil tadik membuat kan mia blushing bagai udang yang sudah masak😶😶. "Hahahahha" mereka semua tergelak sama melihat sifat malu Mia yang tak pandai hilang-hilang. Semakin rancak mereka berbual samakin selesa pabila bersama.
"Eh, dah jam 1.05 petang ni. Perlawanan bakal berlansung nanti. Jom la cepat habis kan makanan korang kita gerak dewan terus nanti.okey?" Tegur Admil yang menyebab kan kami semua terhenti untuk makan. Maklumla yang main tu crush dorang, So taknak la dorang lambat disebab kan kami. Mia dan Tira terus membuat acah acah dah habis makan dan Admil terus membayar bil ke kaunter.
Dalam perjalan ke dewan tak ambil masa yang lama 5 minit begitu sudah sampai. Kalau dah dekat camtuh bagus jalan kaki je pergi L.C tadi tapi apa boleh buat anak muda sekarang ni dah ada kemudahan pakai je la.
Kami semua terus keluar dari kereta, dan sempat lagi Arin meminta tolong kat Mia supaya jaga beg dia tak fon. Lalu beg milik Arin disarung kan ke bahagian leher ku, Admil yang melihat gelagat kami mengikut rentak Arin yang sama dia pun meminta Mia jaga barang-barang berharga nya. Pada mula nya takut pula Mia nak jaga barang anak Dato maklum la semua mahal-mahal tapi bila diyakin kan oleh Admil sendiri Mia sudi menjaga. Sebelum Arin dan Admil masuk gelanggang sempat lagi Mia mengucap Terima kasih kat Admil about lunch tadi, Tira yang terdengar ucapan mia tadi terus mengucap kan terima kasih. Mereka terus duduk ke tempat astaka yang paling atas agar dapat memandang setiap gerak geri crush mereka masing- masing sehingga la habis.Setelah habis beraksi dalam gelanggang tadi Arin dan Admil terus datang ke tempat kami. Mia yang perasan tentang kedatangan mereka terus menyedia kan barang mereka untuk dibagi kembali kepada tuan mereka.
"Nah, abang Arin ni kau punya. Admil, ni lau punya pulak." Mia yang sedang menghulurkan barang mereka lalu diambil oleh Arin dan Admil.
"Ermm, mesti korang penat kan. Nasib game korang yang terakhir untuk hari ini. Nah air tuk korang." Tira menghulur kan air mineral.
"Air mineral jew??" Soal Admil.
"Yelah, air mineral jew la. Dah la baru main agak-agak la minum air yang bergas. Dapat sakit baru tahu, nanti tak pasal-pasal team korang juga yang kalah dah la harapan dalam team." Bebel mia yang tak henti henti. Tira hanya mampu ketawa melihat mia yang suka membebel dan tak sangka mia berani juga nak bebel kag crush dia.
"Ermm, iyala doktor Mia." Jawab Admil dan kami berempat terus ketawa.
"Ehh, Mia dah jam 5 petang la kau tak mau balik lagi." Soal Tira.
"Laa, iya la. Tyra jom balik. Abang,Admil kitaorang balik dulu ya." Pinta Mia.
"Iya la iyala, balik la. Hati hati pandu tu." Nasihat Arin.
"Eh, Mia nanti!! Malam ni aku call kau ye. Boleh tak??" Pinta Admil.
"Boleh je. Aku tak busy juga malam ni. Okey bye." Lambai Mia dan tira.
YOU ARE READING
MRS.VOLLEYBALL ITU SUAMI AKU
RomanceArin atau lebih dikenali sebagai Baharin Darius merupakan volleyball playing dan mempunyai sahabat Yang bernama Admil iskandar mempunyai minat yg sama dengan Arin... Akan tetapi Mia atau lebih dikenal Nur mia arryana amat meminati Admil dan telah me...