Askeri literatürde Özel Kuvvetler Komutanlığı olarak bilinen Bordo Bereliler, Türk Silahlı Kuvvetleri'nin gözbebeği ve gurur kaynağı olan özel harekat uzmanı birliklerdir. TSK'da görev yapan subay ve astsubaylardan gönüllülük esasına göre seçilen bu askerler, yurtiçi ve yurtdışı olmak üzere 3-3,5 yıllık bir eğitimden geçerler. Aldıkları eğitime normal bir erbaşın dayanması olanaksızdır. Aldıkları bu zorlu eğitim, kara, hava ve denizde üstün savaş gücü ve düşmanı bozguna uğratmak için oluşturulan taktiklerle daha da güçlendirilmiştir. Bubi tuzağı kurmakta ve 200 metre gibi mesafelerde nokta atışı yapmakta uzmandırlar. Onlar adeta savaşmak için yaratılmışlardır. Duyguları alınmış ve tek bir ideal için savaşır duruma gelmişlerdir. Tek kuralları vardır, emre mutlak itaat ve verilen emir doğrultusunda tehdit oluşturulan bölgenin yasadışı unsurlardan temizlenmesi. Sizler bu özel birliği Şemdin Sakık'ın Kuzey Irak'tan; PKK elebaşı olan Abdullah Öcalan'ın ise Kenya'dan getirilmesi esnasında duymuşsunuzdur.
Bordo Bereliler, bir karakol baskını olduğunda bölgeye gönderilirler. Sınır ötesi operasyonlarda piyadelerin ilerledikleri güzergahlardaki sığınak ve stratejik noktaları onlar imha ederler. Ayrıca Bordo Berelilerin bu üstün savaş yetenekleri defalarca NATO tarafından yapılan Dünya Özel Kuvvetler Şampiyonası'nda kanıtlanmıştır. Bordo Bereliler bu yarışmalarda 4 kez üst üste birinci olunca NATO, yarışmayı 5. senesinde kaldırmıştır.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Özel Kuvvetler - Vatan
ActionBu hikaye'de ismi geçen kişiler,kurum ve kuruluşuşlar tamamen hayal ürünüdür.