10

115 8 2
                                    

° 7 bulan kemudian °

Aku duduk di ruang tamu sambil dukung Taeyoung. Dia sedang baring di dukunganku sambil pandang aku.

"Kenapa pandang mama macam tu? Ha?" soalku sambil cubit pipi dia perlahan.

"Aeaeaiaeaeiaeaai" Taeyoung cakap bahasa babynya sampai nampak gusinya. Aku tersenyum. "Apa anak mama cakap ni?" aku dekatkan muka padanya.

Taeyoung tergelak. Aku cium pipi dia yang gebu macam pau tu. "Aeaeaiaeaeiaeaei" kata Taeyoung lagi. Kakinya digoyangkan.

"Yongyong jangan cakap dengan mama macam tu. Mama tak fahamlah. Kalau cakap dengan papa mesti dia faham. Yelah papa kan pandai cakap bahasa pelik." aku tergelak kecil.

Taehyung cubit pipi isterinya dari belakang. "Ahh" aku pegang pipiku. Taehyung duduk di sebelahku.

"Cakap apa pasal oppa ha?"

"Mana ada jagi cakap apa-apa." gelengku. Taehyung pegang bawah lengan Taeyoung dan dirikannya pada pehanya. Dia cium pipi Taeyoung banyak kali. Taeyoung tergelak.

"Comelnya suara dia." aku tekup pipi.

"Macam suara oppa kan?" Taehyung angkat kening berkali-kali.

Aku mencebik. "Suara oppa besar."

"Tapi jagi dengar pun cair jugak. Kan?"

Aku tergelak dan pukul lengan dia gedik.

"Aeaeaiaeaeiaeaei" Taeyoung bersuara.

"Ye. Yongyong nak cakap apa?" soal Taehyung lembut. "Aeaeaiaeaeiaeae" katanya lagi.

"Dari tadi dia macam tu. Nak tahu jugak apa dia cakap." aku muncungkan mulut.

"Dia kata oppa hensem."

Aku herot mulut. Macam tak percaya je. Suka kelentong alien ni. Sumbat dengan pampers baru tahu.

"Ye lah tu. Penipu."

"Eh betullah. Papa hensem kan Yongyong?" soal Taehyung padanya. "Aeaeiaeaeaiaeiae" balas Taeyoung comel.

"Tengok. Dia setuju."

Eh dia ni. Kalau dah tak paham tu cakap je lah tak paham. Ini nak tipu aku pulak.

"Oppa saja kan?" aku pandang dia kosong.

"Betullah. Mana ada oppa tipu."

Aku pandang dengan muka tak percaya. "Okay. Oppa tanya dia jagi cantik ke tak."

"Kim Taeyoung anak papa yang hensem lagi menawan. Papa nak tanya, mama cantik tak?"

"Aeaeaiaeaeiaeae"

Taehyung pandangku. "Dia kata boleh lah."

"Heh. Sebenarnya oppa kan yang cakap jagi tak cantik sangat."

"Eh mana ada. Betullah. Yongyong yang cakap macam tu." Taehyung pandang Taeyoung dan senyum. Dia buat muka comelnya. Taeyoung tergelak.

[C] Imagine ||  Stupid Couple ↭ K.th [김태형]Where stories live. Discover now