07

109 8 0
                                    

Taehyung dan Jungkook duduk di kafe yang mereka selalu lepak pada hari itu. Taehyung hirup sedikit airnya. Jungkook pandang Taehyung.

"Kau kan. Sebab kau lah jagi aku salah faham dengan aku tau tak. Dia suruhnya aku tidur luar. Kau tau kan ruang tamu aku tu keras, terpaksalah aku tidur depan pintu bilik tu." Taehyung jeling jungkook.

"Ala. Sorrylah. Aku nak kau dekat dengan Sarang tu je." balas Jungkook dengan nada tanpa rasa bersalah.

"Ish, tak nak aku." geleng Taehyung laju. "Kau bagi aku yang eksotik sangat."

"Eh okay apa. Sarang. Nama pun okay."

"Tu bukan Sarang. Tu burung. Eii tak nak." balas Taehyung sambil main straw minumannya. "Mulut pun macam burung belatuk. Jongang je." tambah Taehyung sekali dengan kutukan.

"Ha, tak apa. Nanti aku carikan kau yeoja lain pula. Lagi cantik dari dia." Jungkook angkat keningnya berkali-kali.

"Eh tak payahlah. Aku dah bertaubat dah. Tak nak aku simpan yeoja lain."

Jungkook mencebik.

"Kau memang tak rasa bersalah ke dengan Soyee? Dia kan tengah mengandung. Ha? Tak rasa? Sikit pun tak ada?" soal Taehyung.

"Eh, kita ni. Sebagai lelaki. Kena berani tau." balas Jungkook dengan bangganya. Taehyung buat mulut. Menyampah je dengar.

"Ini aku nak bagitahu kau ni. Kita sebagai lelaki, kene berani untuk kahwin lebih daripada satu. Itu lah falsafah seorang lelaki macam aku."

"Falsafahlah sangat. Aku bagitahu kang." Taehyung pegang telefon bimbitnya yang berada di atas meja.

"Eh janganlah." Jungkook pegang tangan Taehyung yang sedang pegang telefon.

"Tau takut."

Jungkook tersengih malu.

"Hari ni, isteri kau keluar gi kelas memasak ke?" soal Jungkook. Dia hirup sedikit airnya. Seperti yang anda tahu, memang susah nak ajak Taehyung keluar kecuali bila isteri dia tak ada.

Taehyung angguk. "Haah. Dengan Chef Baek"

"Chef Baek? Eh, kau bagi je. Tak kisah ke?"

"Lah bagi je lah. Chef Baek je kot. Macam Baek Jongwon tu."

"Kau ni. Percaya sangat muka dia macam chef Baek tu. Kau tak tau yang orang sekarang ni saja guna nama tu. Dengar macam orang tua kan?"

Taehyung angguk.

"Ha, tapi sebenarnya muda. Kau tengok ni." Jungkook buka aplikasi Google dan mencari gambar Chef Baek.

Telefon bimbit ditunjukkan pada Taehyung. "Kau tengok muka dia."

Mata Taehyung terbeliak. "Uish. Macam muka Lee Minho tu."

"Kan?" Jungkook simpan semula telefonnya.

"Aku takut...isteri kau nanti terpikat dengan Chef tu. Bahaya weih bahaya."

"Tak boleh macam ni. Aku kene buat sesuatu." Taehyung gigit bibir.

♬♩

Taehyung masuk ke dalam rumahnya. Di ruang tamu, kelihatan tiada sesiapa. Dia terus ke tingkat atas. Dari luar bilik kedengaran ada suara orang gelak. Suara lelaki dan perempuan.

Taehyung segera ke biliknya. Dia ternampak seorang lelaki sedang menahan isterinya di dinding. Lelaki itu cuma memakai tuala dililit pada pinggang. Nasib baik dia pakai baju t-shirt. Tapi tak ada lah nasib baik sangat sebab dia tengah perangkap isteri aku.

[C] Imagine ||  Stupid Couple ↭ K.th [김태형]Where stories live. Discover now