10

106 17 22
                                    

Dit hoofdstuk is zowaar 1000 woorden allemaal met dank aan zoninanne2001X die dit pareltje schreef. Thanks Q!

Mees p.0.v
De volgende dag zag ik zianne lopen door de gangen van school. Ik voelde die rare dingen weer in mijn buik en ik voelde dat mij gezicht rood werd. Ik pakte mijn mobiel en ging de symptomen op internet opzoeken. 'O god...,' Zei ik en deed mijn hand voor mijn mond 'I-i-ik... B- ben v-verliefd op Zianne.' Dit kan niet waar zijn, denkt ik bij mezelf. Ik keek op en zag dat Zianne naar me zwaaide. Natuurlijk zwaaide ik terug maar ik was wel knal rood en volgens mij zag ze dat ook want ze begon te giechelen.

Als de bel gaat pak ik mijn boeken in en loop de gang op. Ik voel een hand op mijn schouder die me tegenhoud. Als ik me omdraai zie ik paar blauwe ogen die m aankijken. 'Hoi,' hoor ik in de verte en een vinger op mijn neus haalt me uit doolhof in haar ogen. Ik zie Zianne voor me staan. 'Hoi,' zeg ik terug. 'Zullen we samen naar de kantine?' vraag Zianne. Ik knik en we lopen naar de kantine voor de grote pauze.

Het erg stil en we zitten tegenover elkaar. Af en toe ik haar aan en zie haar ook naar mij kijken. Wanneer onze ogen elkaar hebben gevonden ik snel weg en voel ik mezelf rood worden. De bel gaat weer en we lopen weer naar het lokaal toe. We gaan zitten en Sibrich komt achter ons zitten. 'Hoe ist?' vraagt ze. Zianne draait zich en ik volg haar beweging. 'Goed, en is het met jou?' vraagt ze terug. 'Gaat wel,' zegt ze en ik zie een trieste maar ook jaloerse blik. Zianne lijkt het niet te merken. De leraar loopt binnen en we draaien ons om.

De les begint. Het is nogal saai. De leraar praat erg monotoon en Zianne en ik kijken elkaar telkens weer a en weer weg. 'Jullie mogen eerder weg. Ik heb een afspraak met een leerling van een andere klas. Nog een fijn weekend,' zegt hij en loopt weg. Ik pak mijn spullen in en loop naar mijn kluisje. Steek de sleutel er in en haal hem van het slot af. Ik pak mijn jas, trek hem aan, doe mijn kluisje op slot en haal de sleutel er uit. Dan pak ik mijn fietssleutel en loop naar de fietsen stalling. Dan zie ik Zianne wachten op iemand. Als ik door heb dat ze op mij wachtte word ik alweer rood en voel ik nog meer vlinders in mijn buik. 'Ik wilde weten wanneer we eindelijk eens zouden afspreken,' zegt ze. 'Kan vandaag wel,' zeg ik terug en ze knikt.

Ik haal mijn fiets van het slot af en we lopen samen naar mijn huis toe. Daar zet ik mijn fiets voor het raam doe hem op slot en doe de deur open met de voordeur sleutel. 'Ga maar op de bank zitten, wil je wat drinken?' vraag ik er direct achter aan. Zianne gaat zitten en kijk me aan. 'Water, alsjeblieft,' zegt ze. Ik knik en loop naar de keuken. Waarom wil mijn hart niet langzamer kloppen, denk ik terwijl ik het glas met water vul. Ik doe de kraan dicht en pak het glas met cola van het aanrecht in mijn andere hand.

Wanneer ik de woonkamer weer in loop zie ik Zianne zitten met haar iPad. Ik zet de glazen neer op de tafel. Ze kijkt op. 'Sorry, ik zat te lezen.'
't zit wel goed,' verzeker ik haar. We zitten nogal awkward op de bank te drinken. Uit eindelijk kan ik niet meer stil blijven en gooi ik het er uit. 'Z-Z-Zianne k denk d-d-dat i-ik j- je l-l leuk v vind!' Ik voel mijn wangen rood worden. Als ik op kijk zie ik Zianne met tranen over haar wangen. 'Ik vind jou ook leuk,' fluistert ze met een hand voor haar mond. We staat op en ik loop naar haar toe. Ik sla mijn armen om haar heen en geeft haar de tijd om uit te huilen.

Na een tijdje is ze uitgehuild en laat ik haar los. Ik kijk in haar ogen en zie dat er een twinkeling in zit. Ik pak haar bij haar schouders en duw haar naar de muur toe. 'Ik hou van je,' zeg ik vol lust. Langzaam breng ik mijn lippen dichter bij de hare. Als onze lippen elkaar aanraken voel ik zoveel vlinders dat ik het gevoel heb dat ik explodeer. Ik trek mijn hoofd weg en kijk haar aan. Dit keer heeft ook zij een blik van lust in haar ogen. Ik zoen haar weer en dit keer heb ik een hand om haar middel en een hand haar haren.

Zianne heeft beide handen om mijn nek heen en met mijn haar te spelen. Ik druk haar steeds verder tegen muur aan. Vol passie zoenen we. Ik haal mijn lippen van de hare af en snak naar adem. We kijken elkaar aan. 'Ik hou ook van jou,' zegt ze tussen diepe ademhalingen door. Ik geef haar een knuffel en pak haar dan bridal-style op. Ik loop de trap op naar mijn kamer en leg haar op mijn bed neer. Ik ga naast haar liggen en we vallen alle bij in elkaars armen in slaap.

Ik schiet wakker door de wekker en merk dat ik Zianne nog steeds in mijn armen heb liggen. 'Wakker worden schoonheid,' fluister ik haar oor. Langzaam doet ze haar ogen open kijkt ze me aan. Ik geeft aar een kus de lippen en ga rechtop zitten. 'Heb je zin in ontbijt?' vraag ik. Ze knikt en ik pak haar hand beet. Samen lopen we naar beneden en eten samen een broodje. Het is zaterdag en we doen rustig aan. Na het ontbijt kijkt Zianne op haar telefoon en ziet 47 gemiste oproepen van haar moeder. Oeps... Vergeten, denk ik. Ik loop naar Zianne toe en knuffel haar van achteren en leg mijn kin op haar schouder. 'Het komt wel goed,' zeg om haar gerust te stellen. Ze drukt op de belknop en haar moeder neemt op.

Na 20 minuten de luidspreker te hebben gehoord is het rustig en vind haar moeder het goed hier de rest van de dag blijft en vergeeft haar moeder haar voor het vergeten te melden.
'Zullen we deze stad in gaan?' vraag ik. Zianne kijkt me aan en haar ogen zeggen dat ze andere plannen heeft.

Oh en rip mees en Zianne, ze zijn veel te schattig hier samen
De mazzels - Sibrich🙋

Nou, het duurde dus even... Sib, ik wou m zelf publiceren en er zaten nog een paar dingen in waar ik me nogal aan erger.... 😜  - Zianne.

ZAMEESA FANFICTIEWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu