lepas kejadian tuh.. shinyeong jauhkn diri dye dngan jimin. jimin dh tk lagi tinggal dngan shinyeong. shinyeong skarang lebih fokus kat pesakit dye kat hospital. Dye tknk lgi ganggu hidup jimin. tpi walaupon dye jauhkn diri dye dngan jimin.. tpi dye tetap akn tlg jimin dptkn badan dye balik sbgai pertolongan terakhir dri shinyeong utk jimin.
tok ! tok !
" masuk " kate shinyeong tnpe pndang pintu tuh. " haih.. sebok nampak.." kate org tuh. shinyeong pndang empunye suare tuh lalu trus peluk org tuh. " v.. asl dah lame tk lawat aku.. ingt kn dh lupe ka aku.." kate shinyeong lepas berpeluk ngan v. " hehehe.. sorry aku sebok skit.. tuh tksempat nk lawat ko. kau sebok ke?" tnye v yg nmpak kertas fail berlambak kat atas meje shinyeong. " ouhh tk de la.. dudok la aku buat kn ko air. " kate shinyeong. shinyeong trus tinggalkn v dalam bilik. " bilik ko ni tetap same mcm dlu an " kate v sendiri. dye trus pegi kat meje shinyeong dgan niat nk tlg kemas kn meje dye.. tpi terbantut bile dye nampak gmbr jimin terselit dngn kertas kerje dye. v memandang lame gmbr tuh. " ko!!! tk habis 2lagi kan. knape la kau tk bole lupe kan dye sdang kan dye dh lame mati shinyeong. susah sngt ke nk lupe kan jimin ? ape gune nye aku??" kate v smbil genggam kuat gmbar jimin. " ha v.. ni air ko. " kate shinyeong. " ouhh gomawo " kate v. " ehh asl gmbr jimin konyok ni??" tnye shinyeong nampak gmbr jimin . " ouhh tdi aku tgah kemas meje ko.. tpi tk perasan plak gmbr tuh terselit kat dalam kertas tuh.. tuh jdi konyok tuh." tipu v. " ouhh yer ke .. mm tk pe la. " kate shinyeog lalu simpan balik gmbr jimin dalam laci . " kau.. still lagi tk bole lupe kan jimin ke?" tnye v " macam amne aku nk lupekan dye.. dye jer yang bole buat aku rase selese. " kate shinyeong. " tapi ka jimin tuh kan dah tkde shinyeong.. kau kne belajar lupekan dye. nanti hati kau jugak rase sakit. " kate v " tpi.. aku dapat rsekan dye de kat sni.. " kate shinyeong tipu.
shinyeong taknak v tau cerite yang sebenar. dye rse beart nak bagitau kat v cite yang sebenar lagi pon shinyeong dah janji ngan jimin tknk bgtau kat sape2 termasuk v . " kau jangan macam ni shinyeong.. kau kene jgak fikri perasaan org disekeliling kau. " kate v balik. shinyeog tk balas tpi mengangguk kdngan kate v. tibe2 v bangun dan dudok sebelah shinyeong. " tk pe.. aku de utk kau. " kate v smbil pegang tgan shinyeong. shinyeong hanye balas dengan senyuman pahit kat v.
jimin pov
" apelah shinyeog buat skarang?? aku rindu la dengan dye. " rungut aku sndiri. " baik aku tgok dye senyap2 dri tingkap. dye tkkn nampak aku kalau aku sorok. " aku trus terbang naik pegi tingkap bilik shinyeong. tpi aku rse menyesal bile nampak v tgah pegang ptangan shinyeong. " ape v buat kat sni?" kate aku.
" dah la shinyeong. aku tk suke la kau macam ni. jimin dh tkde. kau kene relekan dye pergi. aku tk suke la tgok kau mcam ni. jimintkde tpi aku slalu ade utk kau kan. " kate v. aku dpat dengar perbualan antara dorang. " tapi .." v makin eratkan lagipegangan tangan dye dengan shinyeong. " kau tau kan perasaan aku kat kau tk pernah berubah shinyeong?" kate v.
shinyeong pndag muke v " please give me one change to make you happy again. not anyone but only me. please shinyeong. " kate v dengan kesungguhan hatinya. hati aku makin hancur bile nampak v ngan shinyeong berpeluk. aku tk dpt kawal persaan aku ni.. aku trus pegi dari situ.
" aku rse kau dah dapat someone yg bole buat kau lupekan perasaan kau terhadap aku shinyeong. aku harap lepas ni kau bahagie ngan v. " bisik aku dalam hati. aku trus menghilangkan diri.
< to be continue >
YOU ARE READING
save me
Mystery / Thriller" aku nk kau trus disamping aku. " kate Jimin. " tpi kau roh. Aku manusie. Kite didunie yang berbeza jimin. Aku mungkin tk dpt nk tunai kn permintaan kau." kate shin yeong. " tpi aku dh mule jatuh cinta dngan kau. Tolong la shin yeong. " ra...