Aku memandang tajam kearah nye smpai la dye ketakutan. " aku nk kau tlg aku. Dn aku tknk dngr perkataan ' tak ' dri mulut kau. " kateku tekan kan perkataan ' tak ' tuh pade dye. " ape yg kau nk aku tlg kau. Dan ape jaminan aku dpt? " tnye shin yeong.
Eheh pompuan ni. Blom bgi tau lagi dh mintk jaminan. Mm aku rse dye ni cume buta ngan duit. Iye aku tau aku kaye. Sbb tuh dye mintk jaminan awl2. Sume pompuan sme jer. Mate duitan.
" aku nk kau tlg aku masuk semula dlm bdn aku. Tpi. " kate ku. " tpi ape? " tnye dye. " aku nk kau cerite mcm mne aku bole ade kat sni. " kate ku lagi. " dan lepas kau tlg aku. Aku akn bg brape jer kau nk. Mintk brape bnyk.. " " aku xnk duit kau. " kate shin yeong. " abis tuh? Kau nk ape? " tnye ku.
Agk lame jugk dye nk jwb soalan aku. Aku nmpk muke dye jdi merah. " ak.. Aku nk keselamatan aku. Dan.. Dan.. " " dan ape? " tnye aku yg semakin pelik ngan prangai shin yeong. " dan keselamatan kau. " kate dye.
Okeyh. Ni aku membeku. Apahal pompuan ni risau kn keselamatan aku?? Aku bru kenal dye tpi nape dye risaukn aku?? Okeyh aku mmg slah sngke tdi dngn dye. Aku fikir dye ni mate duitan tpi jangkaan aku salah. Tpi knape aku rse mcm aku knal dye? Tpi kat mne.
" tu je permintaan kau.?" tnye aku. Shin yeong mengangguk. " ok aku stuju. Skarang aku nk kau cite ape yg kau tau." kate aku.
" aku rse knape kau bole de kat sni ni mesti kau de bersumpah kan? " teka shin yeong. Aku terfikir skejap. ' jap! Betol la tekaan dye. Aku mmg de sumpah kat seseorang yg dh buat aku mcm ni. Disebabkn dye aku de kat sni. Dan disebabkan dye jugk!!! Omma aku menderite. ' kate aku geram dalam hati.
" betol kan tekaan aku? " tnye shin yeong. Aku mengangguk. " aah ade. Aku de sumpah yg aku akn cri sape yg dh buat aku mcm ni. " kate aku. " satu2 nye cre awak nk msuk balik bdn awak adelah awak kne laksanekn sumpahan awak tuh bru awak bole msuk balik dlm bdn awak dn hidup mcm biase. " kate shin yeong.
Aku mengangguk lagi. " jdi tugas aku kne buat tuh jer la? " tnye aku lgi. Shin yeong mengangguk. " ok fine. Aku buat. Tpi aku nk kau tlg aku skalu lagi. " pinta aku. Aku dngr suare keluh dri mulut dye. " ape lgi? " tnye shin yeong pasrah. " tdi kau kate nk pastikan aku slamat kan. So kau kne tlg aku cri org tuh smpai la dpt. Bole? " tnye aku.
Shin yeong mengangguk setuju secare PAKSE dngn aku. Aku tersenyum lebar smpai mate aku sepet jdinye. Tpi senyuman aku ni bole buat kn pompuan cair.
Aku nmpk pipi shin yeong jdi merah balik. " ehh asl pipi kau merah? Ko blushing ehh? " ejek aku. " eh. Mne de memandai je kau. Aku sepak karang. " ugut dye. " hu~~ takot nye ite. " ejek aku lagi. Shin yeong bgi jelingan mate kat aku sblom tinggakn aku kat sni sorang2.
Sblom dy pergi.. Dye smpat berpesan kat aku. " jage2 jimin. Org tuh bole buat ape jer lebih teruk dri jangkaan kite. Org tuh berdendam kat kau sbb tuh dye buat kau mcm ni. Baik awak hati2 sblom awak menyesal seumur hidup. " pesan shin yeong.
' aik, aku pernh bermusuh ke ngan org? Asal smpai berdendam bagai. Ah!! Lantak la dye tuh. Lebih baik aku fokuskn keadaan aku skarang. ' kate aku. Tpi kate2 shin yeong tdi msih tergiang2 lagi dlm fikiran aku. Aku mule rse tk sedap hati bile dngr kate shin yeong tdi. " harap2 la tk terjdi ape2. " pinta aku.
YOU ARE READING
save me
Mystery / Thriller" aku nk kau trus disamping aku. " kate Jimin. " tpi kau roh. Aku manusie. Kite didunie yang berbeza jimin. Aku mungkin tk dpt nk tunai kn permintaan kau." kate shin yeong. " tpi aku dh mule jatuh cinta dngan kau. Tolong la shin yeong. " ra...