2

2.8K 289 16
                                    

Jeon Jungkook

Aku membuka mataku kerana aku terdengar seseorang membuka kunci pintu bilik wad aku . Seperti biasa , Dr.Choi masuk dan memeriksa keadaanku .

"Good morning Jungkook . How is your feeling right now ?" Tanyanya kepadaku . Aku menggulingkan mataku ke atas .

"Well im always fine" balasku dalam nada yang malas .

"Jadi bermula hari ini , saya tak akan jaga awak lagi . Akan ada doktor baru yang rawat awak ." Heh bersyukur aku rasa tak payah nak hadap muka selamba kau tu .

"Whatever" balasku pendek .

Dr.Choi hanya menggelengkan kepalanya . Geleng apa ? Aku pulas karang kepala kau tu .

Setelah aku lihat Dr.Choi keluar , aku lantas mengambil PSP hitam ku dan bermain permainan kegemaran aku .

Get killed or Suicide . Siapa je yang tak suka main permainan ni ?

Sedang aku fokus membunuh didalam permainan itu . Aku terdengar seseorang membuka kunci pintu bilikku sambil mengetuk pintu dan berkata "Good morning Mr.Jeon"

Aku ? Buat bodoh je . Aku malas nak ambil peduli siapa masuk keluar wad aku .

+++

Han Hyejin

Aku mengambil fail-fail maklumat tentang pesakit yang bernama Jeon Jungkook . Tanganku lantas mengambil stethoscope dan termometer di atas meja .

Pesakit yang ada mental health pun kena periksa juga . Kalau suhu badan dia tinggi , perlu disuntik ubat tahan sakit .

Aku menutup lampu dan pintu bilikku lalu beredar ke wad pesakit baru dibawah jagaanku mulai hari ini .

End pov

+++

HyeJin mengatur langkahnya ke bilik Jungkook untuk memeriksa keadaannya . HyeJin mengetuk pintu lalu membuka kunci dan masuk ke dalam wad Jungkook .

"Good Morning Mr.Jeon" namun sepatah pun tidak keluar dari mulut Jungkook dia hanya fokus dengan permainan di gajetnya .

"Selamat berkenalan , saya Han Hye Jin . Cucu kepada Presiden Han di hospital ini . Mungkin awak tak pernah dengar nama saya sebab awak hanya duduk terperap di dalam bilik ni" kata HyeJin sambil membelek fail ditangannya sekaligus membetulkan kedudukan cermin matanya . Lembut sahaja atur katanya .

Sebaik sahaja Jungkook mendengar pengenalan HyeJin , dia mula perlahan-lahan mendongak dari PSPnya dan mata Jungkook tak ubah seperti ingin mencekik orang .

Ngiinggg ...

Jungkook seperti teringat sesuatu dari masa lalunya , namun hanya samar-samar sahaja . Dia cuba membiarkan sahaja .

"Oh hai" balas Jungkook . Matanya masih merenung Hyejin dihadapannya .

"Oh hai juga . Jadi apa perasaan awak hari ni ? Penat atau biasa-biasa sahaja ?" Tanya Hye Jin . Senyuman tak lekang dibibirnya .

"Baik . Macam biasa" pendek sahaja jawapan Jungkook .

"Okay Encik Jeo-"

"Jungkook . Panggil aku Jungkook" HyeJin menjengketkan keningnya . Lalu dia berjalan ke sisi katil Jungkook dengan termometer ditangannya .

"Baiklah Jungkook , sila buka baju awak . Sebab saya nak periksa denyutan jantung dan suhu badan awak" kata HyeJin . Cermin matanya dibetulkan semula .

[SU] The Psychotic Patient Where stories live. Discover now