Baca notes di atas ;) okay leggo !
.
.
.
.
[HOSPITAL]Jungkook pov
----------------------Mata ingin dibuka tapi tidak mampu , mulut ingin mengatur kata tetapi berat , badan ingin digerakkan tetapi lemah . Hanya telinga yang memainkan peranan .
Mataku cuba dibuka , terpampang cahaya lampu yang menyinari keadaan sekeliling , pening sungguh kepala ku .....
Terasa seseorang menyentuh tanganku , sejuk . Itu sahaja yang mampu aku katakan sekarang .
Kepala aku. . . . Sakit , sangat sakit , sepertinya aku terbayang sesuatu gambaran yang kabur dan tidak jelas kelihatan
.
.
.
.
.
Aku di mana ? Tempat ni macam di Cafe kegemaran ku dengan si dia sahaja ?"Jeon Jungkook ! Saya rindukan awak ! Awak pergi mana ?" Siapakah itu ? Aku tidak nampak mukanya ! Kepalaku semakin sakit !
"Maaflah. . . Ak-- aku sibuk ke-- kebelakangan ni" itu . . .. suara aku ? Kan ? Tu suara aku kan ?!
"Apa ? Ak. . . .aku ? Se-- sejak bi-- bila ? Kook , baik awak mengaku , awak pergi mana seminggu tanpa pengetahuan saya ?!" Dia menangis ? Ke-- kenapa ?
"Ak-- aku . . . Emm sa-- saya sebenarnya-" Aku tak faham apa yang terjadi !
"Sayang ! Apa you buat dekat tempat ni ?! Siapa perempuan buruk tu ? You curang dengan I ?!" Suara. . . siapa itu ?
"Sa-- sayang ? Apa semua ni Kook ? Siapa betina ni ? Aw-- awak tak curang dengan saya kan ? Be--betul kan ? CAKAPLAH SAYA TANYA NI !"
"Aw-- awak diam . Betullahkan awak curang dengan saya ? Baiklah , this is your choice right ? Perkahwinan kita. . . Jangan risau , saya akan batalkan perkahwinan kita yang sepatutnya berlangsung . . . . .esok. . ."
Pe-- perkahwinan ? Apa semua ini ? Ti-- tidak mungkin !
"Tunggu saya ! Hati-hati ! Ke-- kereta ! Tidak !"
.
.
.
.
.
."TIDAK !" aku tersedar dari lelapku dan terjerit sehinggakan mengejutkan orang disekelilingku , aku langsung terduduk , anak mata meliar melihat sekeliling. . .
Dada ku turun dan naik begitu laju , nafas dihembus tidak teratur , peluh di dahi terasa sejuk , air mata mengalir begitu deras
"Encik Jeon okay ? Ada sakit dimana-mana ?" Tanya seseorang
"Ti-- tidak . . . Hye . . . Aku perlukan Hye ! MANA DIA ?! AKU PERLUKAN DIA SEKARANG ! HANYA DIA YANG FAHAM KEADAAN AKU !" raungan demi raungan dilepaskan , rambut dikusutkan
"Tak ! Jangan suntik aku ! Pergi kau ! Aku cuma perlukam Hye !"
"Dr.Han HyeJin ?" Nama itu. . .aku perlukan dia sekarang !
"Ya ! Mana dia !" Air mata semakin deras
"Saya sudah call Dr.Han , kamu boleh bertenang sekarang" aku menghembus nafas lega
.
.
.
.
Mata kembali berat , dan aku pun terlelap dibuai mimpi .×××
Hyerin pov
------------------"Aahh. . . Sakitnya. . Oppa ? Oppa !" Ingin aku membuka langkah , tetapi kaki ku tersepit
"Hye...Hye....bantu opp-- oppa ! Argh !" Raung Jimin , Oppa harus bertahan !
"Cik ! Sedarkan diri cik ! Bangun !" Mata semakin berat dan aku terlelap sambil ditemani bunyi siren ambulans
Maaf Oppa , disebabkan Hye. . .kita kemalangan . Maaf Jungkook , saya tak dapat jenguk awak malam ni . Selamat tinggal . . .
.
.
.
.
.
.
.
To be continued . . .30 votes ✅
20 comments ✅Dan saya akan update chapter seterusnya ;)
Maaf chapter bosan :(
YOU ARE READING
[SU] The Psychotic Patient
Short Story[ SEDANG DIKEMASKINI ] Han Hye Jin , seorang doktor muda yg terkemuka di Korea , seorang yg baik , peramah , seorang yg sangat lembut hatinya , berkasar apabila perlu . Hye Jin bukan sahaja berpesonaliti yg lemah lembut , dia juga seorang yg tegas...