--
"jadi kau yang letak stickey note tu dekat locker aku ?" yejung bertanya untuk inginkan kepastian.
"manade saya letak stickey note kat locker awaklaa"
"abistu"
"saya bagi stickey note tu kat yoora suruh bagi awak laaa"
jungkook tersenyum malu. di pipinya sudah kemerahan. tapi nak buat camne, dia dah tekad nak buat camtu kat yejung.
good job yoora
keadaan senyap seketika menyebabkan suasana menjadi sangat awkward bagi mereka.
"yejung"
"em"
"nam yejunggggg"
"CAKAP LA BONGOK"
"alaa jangan marah."
"dahtu kau tak cakap asyik panggil nama aku je ugh"
jungkook tersenyum. suka melihat reaction yejung terhadapnya.
"saya suka nama awak"
namun satu jelingan dihadiahkan buat jungkook.
"jung"
'okay dia dah guna nickname bagai. KAU DAH KENAPA JEON JUNGKOOK' yejung geram.
"jungggggggggggg~"
yejung tertanya-tanya dalam hatinya.
'sejak bila dia berubah jadi ulat bulu tergedik-gedik bagai nih ? THIS IS NOT THE NERD KOOK I KNOW""baik kau cakap sebelum aku sumbat semua buku kat library ni sekali dengan rak-rak dia"
"saya nak mintak tolong awak boleh"
"tak boleh"
"alaaa cakap laaa boleh"
"euw kau ni dah kenapa"
"awak cakap boleh tau oke saya tanya sekali lagi"
"em , ish dia ni"
"jung, awak boleh tolong saya tak"
"still tak boleh. kau kan pandai kenapa nak kena ada aku tolong"
"sebab masalah ni awak sorang je boleh tolong ish cepat la jawab boleh lepas saya tanya"
"haaa yelah aku tolong kau haaaa aduh serabut betol dengan dia ni tapi tolong ape cakap la dulu"
"tolong saya sedarkan diri saya bahawa perasaan cinta saya terhadap awak adalah benar"
"kook"
"ye saya"
"tolong aku jugak"
"tolong ape, tolong sambut cinta awak ke"
"tak. tolong jangan biarkan muka kau ada kat depan aku lepas ni sebab kalau tak kau mungkin akan dihantar ke wad icu lepas tu . tak tahu kenapa tangan aku ringan sungguh nak makan orang"
"alaaaaaa awak ni jung. u got no jams laaaa"
"ape kau ingat aku ni jimin ke nak jams jams bagai"
"jimin tu sape"
"pakwe aku pehal"
"alaaa tipuuuuuuuu"
"tak percaya sudah"
"awak ingat saya tak tau ke"
"tau ape"
"saya crush awak kan"
✨✨
yejung menunggu namjoon di hadapan gate sekolah bersama yoora.
yoora tetibe nak tumpang arini. biasa oke je naik subway sesorang usha yugyeom dengan abang gotseben lain.
"weh siyes nak tumpang aku"
"haah kau ingat aku tatau ke aritu jungkook tumpang kau kannn"
"aku sian tengok dia balik sesorang"
"haaaa ni nak cakap sikit aku kawan baik kau since kita tadika lagi and bolehkan dikatakan kita ni childhood friends rite ? tapi kau pernah tak ajak aku yang balik sesorang eberide ni"
"oh kes kau jeles dengan kook ah ni"
"tak jeles cuma tak puas hati sikit"
"lol pape je lah cakap pasal kook, kau ade bagitau dia pape ke"
"ish ape kau ni aku dah cakap kan selain dari aku tolong dia pasal stickey note tu, aku tak buat pape dah"
yejung bingung. dahtu siapa yang bagitau dia ?
"saya crush awak kan"
mata yejung terbeliak. sangkaanya meleset. dia ingatkan lelaki takkan tau tapi hampa betul. inikah perasaannya pabila crush kau dah tau pasal perasaan kau terhadap dia. ini semua dusta belake.
"kan ?" jungkook terseyum senget.
jungkook merapatkan badan mereka sehinggakan yejung dapat merasakan nafas mereka berlaga.
"why princess ? takut eh sebab rahsia dah terbongkar. maknanya betullah kan"
" m-macam mana"
jungkook memberikan senyuman sinisnya. dia terus berlalu dari situ.
"macam mana kau tahu"
jungkook berhentikan langkahnya namun tidak berpaling.
"aku kan jeon jungkook. aku kenal ramai orang."
"and nam yejung. you should start know this jeon jungkook better. not the nerd one, but the bad one"
"nam yejung kau kenapa"
yejung tersentak. terus fikirannya yang tadi memikirkan perkara yang terjadi di library melayang ke lain. dia berpaling ke arah yoora dengan kening terangkat.
"ape"
"kau oke tak"
"oke lahhh"
🌻🌻
aku menekan punat 'on' yang terletak di sebelah aircond. lalu aku menambahkan kuasanya (?) panas woii . masuk je kereta joon oppa terus menbahang muka tatau kenapa.
yoora pulak masuk-masuk dah tidur kroh-kroh. jenuh pulak joon oppa nak bersihkan balik air liur dia yang meleleh.
takpe, bukan salah dia yang dia tak pernah naik audi ni kan ?
"yejung" joon oppa memanggilku.
"yep ape oppaku terchenta" lol aku memang drama queen sikit bila dengan joon oppa.
"em kamu tau enggak-"
tetibe drama sinetron --"
"enggak tau dong"
"yelah oppa tak abis cakap lagi jung dah potong"
"heee yelah ape dia oppa cakap cepat"
aku tersengih.
"semalam oppa pi lepak dengan bangtan"
"okay jadi"
"jungkook join jugak"
"dan taehyung dengan bodohnya telah tersasul yang jeon jungkook tu crush jung"
oppa, kenapa baru sekarang nak bagitau ?
🍃🍃
longest part ever lol . 01:00 a.m rite now
YOU ARE READING
Diary | JJK ✅
Fanfiction[2016] ❝ suka makan marshmellow, tidur dengan bantal busuk ironman, pakai bedak sejuk sebelum tidur. Awh comel, aku rasa aku dah jatuh cinta dengan kau ❞ ❝ a..apa...? ❞ +Di mana seorang queenka terbaca diary milik si nerd yang dungu. @bunktan- 's st...