jungkook masuk ke pintu pagar sekolah. baru beberapa langkah, dah dengar manusia-manusia menjerit bagai.
kau bayangkan chanyeol and baekhyun exo masuk sekolah kau. mesri akan ade beberapa pontianak menjerit mengilai atau lebih tepat ber'fangirling'
haaa macam tu lah gaya para manusia kat yejin private high-school nih. bila jungkook dapat masuk bangtan 2 hari lepas, terus melonjak naik peratus view blog sekolah.
yelah, last jadi macam tu time taehyung masuk bangtan 3 tahun lepas. then jadi balik kat jungkook.
haaa ni lah gambar yang tersebar kat blog sekolah semalam. totally different right ?
dengan tajuk 'budak hot sekolah jatuh dari langit'
hape kau ingat ni drama my love from the star ke ?
jungkook meneruskan langkahnya locker. ternampak kelibat yejung sedang mengambil buku, jungkook terus ke arahnya.
"hai yejung"
"hai"
"kenapa tak followback kook kat ig"
"malas"
"jung lepas sekolah busy tak"
"kenapa"
"jom teman kook keluar"
yejung berpaling kearah jungkook lalu tersenyum.
"kau kan lelaki, kau pergi la sesorang. siang takde hantu, jangan risau. kalau ada pon, hantu tu takkan makan kau, kau kan handsome"
dia terus menyambung kembali dengan perbuatannya tadi. mengemas lockernya yang agak bersepah disebabkan oleh haters.
"tapi kook nak pegi dengan jung. takpe, anggap je kite dating"
jungkook cuba lagi.
"bangtan kan ada ? lagipon ade 156 student perempuan lagi dalam sekolah ni. kau boleh pilih sesape je"
yejung menggulingkan matanya. lalu berlalu dari situ.
"jung jeles eh"
"sorry no way"
"tipu. kenapa mention pasal student tadi ? jung mesti jeles sebab kook ade ramai fangirl kan"
"takde maknenye. sorry sikit"
"jung jangan tipu dosa tau"
"manede"
"jung jeles"
"euw"
"jung jeles kannnnnnnnnnnm"
"jung jeles dengan kook"
"jung jeles jung jeles"
tetibe berasap telinga.
"NAM YEJUNG JELES WOI DENGAN-"
belum sempat habis jeritan jungkook. yejung menekup mejanya.
"ishhh haah kenapa eyy suke hati aku laa perasaan aku ish cuba senyap sikit pepagi nih aihhh"
serabut dengan jungkook. yejung terus berlari meninggalkan jungkook.
jungkook mengeluh keseorangan disitu.
"kook pon jeles sebab ramai student lelaki minat jung"
mulutnya berkata perlahan.
dia terus berlalu ke kelasnya. dia akan pujuk lagi yejung untuk keluar dengannya. tiba-tiba dia teringat kata-kata namjoon hyung terhadapnya.
"jangan putus asa dengan dia. dia pon suka kau jadi lagi senang kau nak dapat dia"
✨✨
yejung menunggu sejung di bustop hadapan sekolah. namjoon tak datang sebab demam kena libas dengan yejung malam tadi.
yelah sape suruh tipu. kalau dah salah sendiri tu mengaku saje lahh.
em dah malas nak membebel.
jadi, yejung pon tunggu sesorang. yoora belum balik katanya nak pinjam buku kat library untuk presentation biology.
tapi taktau lah betul ke tidak. manatau pegi stalk sunbae kat library yang acah hensem tuh.
em, tiba-tiba, bahu kanannya terasa dicuit. jadi dia menoleh ke kanan.
eh takde orang.
sebelah kiri.
BAMM ! (( bunyi gapo nih eh ( ̄∀ ̄) ))
Kim Taehyung
Park Jimin
dan Jeon Jungkook
em bagus , dah create new trio duhh.
jeles ayeee (ಥ_ಥ)"yejung~!"
"em"
jangan percaya teguran baik diorang. ni semua poyo je -.-
"jung pi dating dengan kook tak ajak woiii" taehyung bersuara.
ape nih ?
"haah, aku ajak dating tak pernah lak nak terima"
dah kenapa si jemah dengan si tipah nih ?
"manede aku-"
"camtu ah kau an ? dah majuu , anyway tahniah ye adikku~"
sejak bile kau jadi abang aku haa tipah  ̄ω ̄
PON PON !
"haaa kook kak ipar hang sampai sudah"
jungkook yang senyap dari tadi tersenyum lebar lalu bangun menarik yejung.
"haaa sejung noona sampai dah kan ? eloklahh awak balik dulu nanti pukul 4 saya datang ambik awak k"
yejung ditolak ke kereta. pelik betul dia dengan perangai beruk-beruk nih.
nak libas kang tak sempai pulak unnie dah sampai. tabah je mampu.
SEJAK BILA AKU TERIMA NAK KELUAR DENGAN KAU SETAN ?
tapi aku nak pegang tangan kau okeh macam kita keluar date betul-betul
huhuhuhuhu tashabarnyeee └(^o^)┘--
another lame chapter as usual.
maybe arini double-upd kot sbb daa lame tak upd lel enjoy 💞💞
YOU ARE READING
Diary | JJK ✅
Fanfiction[2016] ❝ suka makan marshmellow, tidur dengan bantal busuk ironman, pakai bedak sejuk sebelum tidur. Awh comel, aku rasa aku dah jatuh cinta dengan kau ❞ ❝ a..apa...? ❞ +Di mana seorang queenka terbaca diary milik si nerd yang dungu. @bunktan- 's st...