nijû nana ♡

2.7K 330 76
                                    

before korang start baca kan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

before korang start baca kan. aku noticed  some of you guys, tak semua tapi ada beberapa lah aku terbaca yang pasal jonghyun tu kan.

so ramai yang ucap r.i.p which stand for rest in peace. sebenarnya tak boleh tau kalau kita ni islam dan ucap benda macam ni kat non-muslim. itukan cara orang kafir. kenapa kita nak ikut sedangkan ada cara yang lebih baik utk kita?

kat atas tu cara nak ucap takziah oleh muslim kat non muslim yang dah meninggal dunia.

sekadar menegur dan untuk peringatan bersama juga ')

btw, aku tak sabar nak habiskan benda alah ni yey ~

_________________________________

"kenapa diorang pon ada ? i mean bangtan, kenapa diorang pon ada dalam tu"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"kenapa diorang pon ada ? i mean bangtan, kenapa diorang pon ada dalam tu"

yejung menyoal. kepalanya terteleng ke atas menghadap jungkook yang berjalan seiring disebelahnya.

tangan mereka yang erat bersama diayunkan kedepan dan kebelakang. aish sweet nya ~ author jeleshhhhh

jungkook berkeras nak hantar yejung dengan jalan kaki. sebab apa?  kalau naik bas, nanti cepat sampai. kalau jalan kaki, lambat sampai. jadi dia ada masa banyak nak spend dengan kesayangannya.

"alah, apa salahnya. diorang pun macam family kita apa"

cara cakap macam kau dah comfirm jadi keluarga aku hm

"bangtan tu baik kan"

jungkook tiba-tiba memecah kesunyian yang dari tadi menguasai suasana.

"hah"

apa kau merepek jeon jungkook ?

tiba-tiba nak puji tenuk-tenuk tu pulak

"namjoon hyung, seokjin hyung, yoongi hyung, hoseok hyung, taehyung hyung, jimin hyung. diorang tu baik kan"

jungkook berhenti seketika sebelum mengambil nafas dan menyambungnya semula.

"dulu kan, masa aku cerita kat diorang pasal life aku, diorang dengar je. tak de pon suara yang nak kutuk ke apa. kau tahu tak? masa aku cakap kat diorang yang aku perlukan someone yang boleh pinjam bahu untuk aku sandar dan mengeluh, telinga untuk dengar luahan aku and mulut yang boleh bagitahu aku untuk bertenang, memang nampak desperate gila ah aku waktu tu. tapi diorang okay je. hyung semua boleh je pilih untuk ignore aku but they choose to stay with me until now dan itu yang buat aku rasa bersyukur gila tahu tak"

jungkook berhenti seketika sebelum tangannya mengelap air matamya yang tiba-tiba nak jatuh.

"jungkook, kenapa ni awak gaduh dengan diorang ke-"

mereka berhenti lalu menghadap satu sama lain. tangan kanan yejung mengambil tangan jungkook lalu memegang erat. tangan lelaki tu sejuk.

"tak tapi aku rasa aku nak luah benda ni kat kau. sebab aku bersyukur sangat-sangat sebab hyung semua dan kau muncul dalam hidup aku"

jungkook menarik yejung kedalam dakapannya. hangat. tu yang dia rasa.

"kau nak lagi satu perkara tak, masa aku cakap kat diorang yang aku nak kahwin dengan kau, diorang cakap yang kau memang wanita yang diciptakan untuk aku. haritu kan, hoseok hyung cakap kalau kita kahwin, dia nak kita namakan anak kita jeon hoseok supaya anak kita pandai menyebarkan suasana gembira macam dia"

yejung tertawa perlahan. telinganya masih setia mendengar segala isi hati lelaki itu.

jungkook melepaskan pelukan. kedua-dua tangannya berada di atas bahu wanita dihadapannya itu.

"yejung, aku sayang kau. kita kahwin, ya ? aku nak jaga kau. aku nak makan masakan kau. dan yang penting sekali, aku nak ada anak dengan kau. kau tahu tak sehari aku tak jumpa kau macam setahun ? kalau boleh sepanjang masa aku nak kita dalam keadaan macam ni. listen to each other, talking to each other, hug and kiss. aku minta maaf, sebab aku tak tanya kau untuk jadi girlfriend aku sebab aku nak kau jadi lebih dari itu. dan segala layanan aku yang kasar dulu, aku betul-betul tak bermaksud apa-apa jadi aku minta maaf ye, aku memang cintakan kau"

"awak"

"nam yejung, aku nak sehidup semati dengan kau"

lama mereka bertentang mata. satu saat. tiga saat. lapan saat.

sehinggalah ada beberapa suara memanggil mereka. suara yang agak sumbang.

"WOI KORANG"

"WOI NAK BUAT MAKSIAT JANGAN TERANG-TERANGAN"

"BALIKLAH ANAK-ANAK SEKALIAN"

"PERGI MAKAN AISKRIM TAK AJAK CEMNI AH MEMBER"

"WEH DIMANAKAH KATILKU"

"DINNER DAH SIAP MASUK RUMAH SEMUA SIAPA LAMBAT BASUH PINGGAN"

"SAPE HACK IG AKU NIH"

jungkook dan yejung berpaling ke depan. mereka dah nak sampai rumah rupanya.

"kenapalah time aku nak jadi sweet talker camni mesti akan ada pengacau aish"

dia mengeluh sendiri.

yoongi, jimin, hoseok, taehyung, seokjin.yoora pun ada.

"KITA BERKHEMAH KAT RUMAH NAMJOON HYUNG HARINI" teriak taehyung.

"ish kacaulah" jungkook berkata perlahan.

mereka melihat hoseok,taehyung dan jimin yang terkinja-kinja melambai kearah mereka manakala yoongi sedang memandang dengan muka 'idgaf'. yoora pula sedang bermain phone nya sambil tersengih. yang lain dah masuk rumah barangkali.

"tapi takpe sebab diorang pun aku sayang"

jungkook memandang yejung semula yang dari tadi memerhatinya. tangan kiri yejung dicapai olehnya.

"tapi kau, aku sayang lebih lagi. dah jom balik"

🍃🍃

__________________________________

yjjeongguk_bts

liked by ksjin_bts, knjoon_bts and 411,524 others

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

liked by ksjin_bts, knjoon_bts and 411,524 others

yjjeongguk_bts your my heart shaker shaker 💓

disebabkan aku sayang kau, aku bagi kau guna iphoneX aku, ily ')

was tagged: @yejjungk_

kthyung_bts solleunda me likey me likey likey me likey likey
pjmin_bts dugeun duguen duguen
jhseok_bts kook, jangan lupa janji kita ')
ksjin_bts @knjoon_bts weh dah boleh start lumba dah ni 😂
knjoon_bts @ksjin_bts mana aci, kau dah ada twins~
myoongi_bts hm aku pun nak kahwin jugak
yejjungk_ ilytoo ❤
view more 311,485 comments

____________________________

Diary | JJK ✅Where stories live. Discover now