Det hade gått en vecka. Jag tror jag hade lämnat mitt rum kanske 3 gånger under hela denna vecka, om man räknar bort när jag gick på toa. De gångerna jag hade lämnat rummet, så hade mamma släpat ut mig i köket för att tvinga mig att peka på något jag var sugen på att äta. Under dessa sju dagar hade jag inte satt min fot utanför huset. Jag hade bara träffat min familj, och några nära vänner som kommit för att besöka mig. Men ingen besökare stannade länge, jag brukade bara sitta tyst och stirra framför mig, och det är ju inte så kul att snacka med någon som varken säger något tillbaka, eller ens lyssnar.
Jag hade knappt ätit heller, jag var inte sugen på någonting. Mamma kom hela tiden in med nya saker som hon försökte tvinga i mig. Det var inte lätt för henne, en mamma ska aldrig behöva se sin dotter så här förkrossad.Jag grät mycket de första dagarna, nästan jämt. Jag tänkte på alla minnen vi hade, och ju mer jag tänkte på dem, ju mer kom jag ihåg. Efter ett tag gick det inte att gråta längre, tårarna tog slut. Jag var inne i en depression, och min mamma försökte hitta lösningar åt mig, men inget fungerade. Mina känslor gick upp och ner, jag kunde både vara ledsen och jättearg.
När min bästa kompis kom förbi för att muntra upp mig, blev jag så arg på henne när hon frågade mig hur jag mådde, att hon var tvungen att gå ut från mitt rum och vänta tills jag lugnat mig.
Det gick flera veckor, jag började må bättre. Jag kunde ju inte ligga på mitt rum och deppa resten av mitt liv. Jag gick ut och handlade mat och snackade telefon med kompisar då och då. Jag började gå ut och powerwalka, men försökte att undvika folk. Jag brydde mig inte om mitt utseende och duschade sällan, och håret blev tillslut en stor hårboll.
Mina närmsta tjejkompisar frågade en kväll om jag ville ut och festa, jag tackade nej, jag var inte sugen. Jag fick samma fråga några dagar senare, men sa nej då också. Sen en fredag kom dem till mig.
Det plingade på dörren och min mamma öppnade som vanligt. Nån minut senare öppnades dörren till mitt rum, och in rusade mina tre bästa tjejkompisar, finklädda med klänningar och klackar. Min ena kompis Stella, rusade fram till min högtalare och satte på musik, min andra kompis, Jenni, gick fram till min garderob, och Hanna gick fram till mig.
- Hej Angie, ikväll ska vi ut! Sade hon spidat med ett leende och satte sig på sängkanten. I sängen låg jag i pyjamas, rufsigt hår, och med min laptop med 54:e avsnittet av How I met your mother uppe. Jag kollade förbluffat på dem tre och sneglade sedan tillbaka mot min laptop. Hanna stängde locket på laptopen med en smäll.
- Komigeeen, vi saknar dig ute, och vi vet att du saknar att va ute också, det är dags nu, sa Hanna och kollade glädjefyllt mot mig. Hanna hade sminkat sig med en mörk ögonskugga och en skarp eyeliner, hon såg mystisk och sexig ut. Hon måste ha stått länge framför spegeln för att få fram den looken.
Jag kollade mot de andra, de kollade tillbaka på mig med hoppfulla blickar. Jenni hade redan börjat dra ut klänningar från min garderob.
Jag hade fortfarande inte sagt något och tänkte efter noggrant vad jag skulle göra.
- Snällaaa, bad Stella och gjorde hundvalpsögon. Jag bet mig i kinden innan jag tillslut nickade försiktigt.
- Jaja, sade jag oengagerat, som följdes av glädjerop.
- Komigen, klockan är 8, vi har såå mycket att göra, så vi borde skynda oss, sade Jenni och log mot mig. Jag flinade till och drog handen genom mitt rufsiga toviga hår.Dem började med att trycka in mig i duschen, de påstod att jag luktade pizza, hmm, det var ju två veckor sen jag åt pizza? De gav mig en rakhyvel i handen och bad mig att raka mig ÖVERALLT. Varför ens? Men när jag kom in i duschen förstod jag, eftersom det var ett tag sen jag rakade mig, och även ifall jag bar trosor hade det nog synts. Jag duschade länge. Jag stod flera minuter och bara stirrade, och undrade vad som skulle hända ikväll, skulle jag ens ha kul? Eller skulle jag bli helt depp när jag hade tagit några glas? Mina tankar avbröts av att det bankade på dörren.
- Komigen Angie, vi väntar, hörde jag antagligen Stella säga. Jag stängde av vattnet.Efter jag hade duschat började Stella och Jenni ge sig på mitt hår, och Hanna letade fram underkläder till mig, såklart riktigt sexiga.
- Det där är väl onödigt? Frågade jag. Hanna kollade på mig.
- Detta är ända gången du går utanför ditt hus med annat på dig än mjukisbyxor, på en månad, är det inte då det rätta tillfället och klä upp sig även under kläderna? Frågade Hanna. Jag brukade alltid ta på mig snygga underkläder när jag festade innan, men jag ville bara inte överge mina sköna boxers för ett par spetsstring, men jag fattade hennes poäng och nickade medgivande.De lyckades på något mirakulöst sätt tova ur mitt hår, och sedan föna det. Jag satte på mig underkläderna, och Jenni hade lyckats hitta en röd kort klänning, ganska tunt tyg, som satt slimmat runt överkroppen, och sedan hade en liten kjol till det, som precis täckte min rumpa. Det var nog bra att jag tog på mig snygga trosor, en enda vindpust och kjolen hade åkt upp. Till det fick jag på mig svarta stay-ups med spets där uppe, Hanna började sminka mig och noppa mina ögonbryn, och Stella lockade mitt hår.
En timme senare stod de alla och kollade på mig med ett leende. Jag kollade med rynkade ögonbryn på dem.
- Kolla dig i spegeln, sade Jenni med ett leende. Jag reste mig upp med mina klackar och gick fram till spegeln. Jävlar, det var längesen jag såg mig såhär fin, jag var smoking! Jag log stort mot min spegelbild. Mina ben såg snygga ut i klackarna, och mina bröst formade sig fint i min sexiga bh under klänningen. Mina läppar var röda precis som min klänning, och mina ögon sexigt smoky. Hela min outfit var jävligt sexig, och mitt hår hade stora korkskruvar i sig som låg över mina axlar. Nu blev jag bara så jävla sugen på att festa!
YOU ARE READING
Yes sir, yes
Teen Fiction"-Låt säga såhär, jag tror inte du klarar 2 veckor här utan att du börjar klaga på att dina naglar är brutna, ditt smink är slut, eller att killarna börjat kolla lite för mycket på din urringning, sade generalen och flinade mot mig. - Uppfattat, gen...