Kapitel 33

2.7K 49 26
                                    

Huvudgeneralen tog en klunk av sin nyfyllda vattenflaska utan att släppa blicken från mig. Jag rynkar smått på ögonbrynen.

- Jaså, säger jag en aning förvånat över att se honom, och ler lite smått. Han granskar mig från midjan och uppåt och ler sedan likaså.

- Angelina, hälsar han med en nickning. Jag fixar mig lite osäkert i håret.

- Så du tränar här också? frågar jag honom och kollar runt i lokalen och sedan tillbaka på honom. Hans hår är svettigt och rufsigt, ser lite ut som knullrufs. Eller ja, inte för att jag vet hur han skulle se ut efter man knullat honom... men det såg rätt sexigt ut iallafall.

- Detta är det bästa gymmet som ligger närmast mitt hotell, så fick bli det, svarade han. Jag nickade lite och började sedan fylla min vattenflaska. Det blev tyst i några sekunder.

- Du kom hem säkert efter vi sade hejdå eller? frågade han och kollade in i mina ögon. Som om han ens brydde sig.

- Ja, jag bor inte så långt ifrån ditt hotell faktiskt, tar bara några minuter att gå, sade jag, och kom på mig själv att jag nästan lät lite flörtig.

- Det ska jag tänka på nästa gång jag är sugen på en kopp te, sade han, men det han sade lät mer ironiskt än uppriktigt. Varför lät han ironisk? Ville han inte träffa mig eller? Han gjorde mig arg, men samtidigt... jag vet inte, typ intresserad? Att han var så svårflörtad fick mig bara mer motiverad att försöka få honom. 

- ... eller ett glas whiskey, sade jag och kollade på honom en aning utmanande. Han flinade.

- Ja vi får väl se, sa han och vände sig sedan åt sidan som att han skulle gå.

- Vad gör du får något ikväll? Sade jag plötsligt, det bara kom ur mig. Han vände sig mot mig igen.

- Inget planerat, svarade han kort och kollade på mig.  Jag nickade och kollade runt.

- Tråkigt att vara helt ensam i en främmande stad, sade jag, fortfarande utan att möta hans ögon. Han granskade mig sakta innan han tog ett kliv mot mig så att han stod max 20cm från mig.

- Vad har du i dina tankar? Sa han tyst, nästan viskande. Jag flinade mot honom och kollade upp mot hans ögon.

- Får du väl ta reda på, sade jag utmanande. Generalen lade sin hand runt min haka och placerade sin tumme på min underläpp.

- Rum 504, sade han rätt seriöst, och gav mig en sista blick innan han släppte mig och försvann bort i lokalen. Jag kollade framför mig och log smått. Det där var ju inte allt för svårt.


Samma kväll ligger jag i min säng och kollar femte säsongen av Gossip Girl klockan halv 12. Tanken på att generalen antagligen väntade på mig i sitt hotellrum just nu, med kanske ett glas whiskey i handen och nysprutad parfym på halsen gjorde mig skadeglad. Jag visste att jag inte kunde vara för easy to get, då skulle han bara neka mig som förra kvällen. Jag behövde spela lite svår, precis som han höll på med.

Jag körde ner handen i min popcornskål och proppade munnen full med popcorn. Jag kurade ihop mig under täcket och funderade på om jag kanske skulle besöka honom imorgon istället, som en överraskning. Jag hade ju hans hotellrum nu, och en överraskning är alltid roligare. Jag log för mig själv, detta skulle nog bli kul.


Dagen efter begav jag mig ut och sprang. Jag ville inte sticka till gymmet, ifall generalen skulle befinna sig där, och dessutom hade jag träningsvärk sen igår och kände för att ta en springtur istället för att lyfta vikter.

Jag sprang genom skogen, men tankarna på hur kvällen skulle se ut. Jag skulle klä upp mig lite extra, kanske ta med en flaska bubbel, och dyka upp på hans hotellrum. Han skulle inte kunna motstå mig, ellerhur? Jag sprang fortare. Hoppas att kvällen skulle bli som i mitt huvud nu också.


Kvällen närmade sig, och jag tog en lång dusch, rakade mig på alla möjliga ställen, och schamponerade håret noggrant. Efter duschen smörjde jag in mina ben med en lotion som doftade jordgubbar och champagne. Jag fönade mitt hår och borstade igenom det, och sminkade mig sedan smått, med lite concealer, highlighter, och mascara. Inget komplicerat. Efter det började jag rota rundor i min garderob. Jag visste att jag hade en spetsbody någonstans i garderoben, men jag hade inte använt den på ett bra tag. Efter ett tag hittade jag den. Den var gjord i svart spets och satt väldigt smickrande runt kroppen. Den hade snörning i ryggen, likt en korsett, och halvstring, och strumpebandshållare som hängde ner över rumpan och låren. Jag trädde på mig ett par stockings i mörkt genomskinligt tyg, med en spetsrand där uppe, och fäste de i strumpebandshållarna. Efter det satte jag på mig ett par svarta klackar med smal klack, och tog sedan en titt i spegeln. Damn, not bad! Det var inte var dag jag såg ut såhär!

Jag drog en hand genom håret medan jag granskade min kropp. Det saknades bara en sak, rött läppstift. Jag applicerade ett matt rött läppstift på mina läppar och log sedan mot min spegelbild, jag var redo.

Jag satte på mig min beigea trenchcoat och sprutade på mig min Gucci Bamboo parfym, och begav mig sedan till hallen. Medan jag stod i hallen hörde mamma mig.

- Vart ska du älskling? frågade hon från vardagsrummet, och jag hörde sedan hennes steg påväg mot dörren. Fuck, vafan skulle hon tro om hon såg mig nu? Jag stängde min kappa snabbt och plockade upp min väska. Jag lade sedan handen på handtaget, men mamma stod redan bakom mig.

- Oj, ska du på fest? frågade hon när hon såg mina klackar. Jag stannade upp.

- Eh, njäe, jag ska typ bara ta en drink med tjejerna tror jag, får se hur länge jag blir ute, sade jag lite osäkert. Mamma nickade.

- Vad mysigt! Du är jättefin, ha så skoj!! sade mamma entusiastiskt. Jag nickade och öppnade sedan dörren och gick ut. 

I will.

Yes sir, yesWhere stories live. Discover now