Pada malam tu . Pukul 11 malam.
Selepas Sungie siap mandi malam , terus dia mencapai phonenya .GROUP DAUGHTER CHAE'S
Sngxxy : palliiii pallliiii balik
guysss !!
Sngxxy : palliiii pallliiii balik
guysss !!Sngxxy : palliiii pallliiii balik
guysss !!Sngxxy : palliiii pallliiii balik
guysss !!Sngxxy : palliiii pallliiii balik
guysss !!Yngxx : Sungie jangan spam .-.
Myxngxx : jangan spam , Sungie .
Jng1x : unnie spam jangan -_-
Sngxxy : hehe mian mian ! Jungie
Jia unnie & Youngie
unnie , mohon pulang
ke rumah ! Sungie mau
kawwin !!!!!!!!!!Myxngxx : kawin ? Kamu ?
kawin?Yngxxy : knpa tiba-tiba ? Kawin?
Jng1x : kawin ? Dngn sape ?
cptnya ? Bila ? Kat mna ?Sngxxy : yes , kawin. Dgn
Wonho , bila korang
balik , on lha . Appa
uruskn yg itu .Myxngxx : wonho ?
Yngxxy : shin hoseok ?
Jng1x : our maid ?
Sngxxy : yes , tokki !
Yngxxg : mian , saeng . Unnie
xleh nk blik . Ada krja
yg prlu diuruskn.Myxngxx : nado , saeng . Mian.
Jng1x : arrasseo , nnti Jungie blk
tpi lps siap resepsi unnie
Mian unnie.Sngxxy : k .
Sngxxy left .
Keesokan paginya.
Sungie bangun-bangun melihat Wonho di depan mukanya .
" yah ! Shin Hoseok ! Cmne kau msuk ? Apa kau buat kat sini ,hah!?" Mrh Sungie
"Puan Youlynn sruh aq kjutkn kau , ank dara jnis pontianak mana kau nii , msa nii pun tak bngun lgi ." kata Wonho sambil meletakan baju-baju Sungie ke dalam almari .
"Pukul berapa ni ? Asal rsa awl lagi ?" tnya Sungie smbil menggosok-gosok matanya .
"5 setengah petang" jawab Wonho selamba .
"Hah? Serius ? Serius ke weh !?" Terbuntang luas mata Sungiey .
"Apa kata kalu kau tngok jam dlm phone kau , phone mahal tapi tak guna buat apa ..ceh" kata Wonho annoying .
Sungie pun terus mngmbil phonenya . Sambil berkerut dia brkata "5:30 a.m ? Petang ke pagi eah ?"
"5:30 pagi la , vangang . Kau ni tu lha , org sruh bljr tamau" kata Wonho .
"Huh? I don't give a shit , oky !" Balas Sungie geram .
Tetiba pintu bilik Sungie terbuka luas .
"Amboi amboi , sesuka hati je kau pnggil adk aq , vangang ye Wonho" Kata Jia a.k.a Myungie ank prmpuan kdua Mr.Chae sambil memasuki bilik Sungie .
"Unnnieeee!!!" Jerit riang oleh Sungie . Jia masuk terus memeluk Sungie .
"bila balik niii ???bila smpai ??"
"Haha , excitednya .. bru je ..balik smlm lps Sungie left group , unnie terus tmph ticket , pkul 5 tadi smpai" (-act Jia nii ddk di Melbourne uruskn syarikat Mr.Chae disana , ceo u ollss .. garang ni ssh mau rpt sma laki sbb ada ksah silam , sekian -)
Wonho pun mencelah .
"drama adik beradik .-. Kalu tada pape , Wonho kluar dlu la yer ?"
"Ye la , nnti dalam pkul 6:30 , buat lha srpn .. sbb tuan dan puan balik skli dgn Youngie unnie dlm pkul..7 pagi .. 6:45 dorang smpai Seoul , nnti membebel pula omma sebab tak buat sarapan ." terang Jia pnjg lebar . U mobile..hehe..
"Jinjjaaa!? Woah , ptut lha Sungie kluar tu dorang mmg da tada prgi honeymoon Vietnam rupanya.. tnggal rmh nii sorang2..ksian..ish ish..wait ! Jungie tak balik?"
"Haha , omma membebel sbb dia kata bru mau dinner tapi Youngie unnie call kata ada urgent tntg kemasukan stok brg disana sebb tu dorang ke sana , eh Jungie balik lhaa..nnti pkul 2 dia naik flight , dlm skitar pkul 6@7 mcm tu lhaa smpai sni"
"Ouhhh..unnie balik sorang la ni?"
"Actu..ally , unnie balik berdua .. bawa kawan.." bisik Jia prlhn .
"Knpa mau bisik --' kita brdua jak kat sni.."
"Hehe" Jia sengih innesen .
Tiba-tiba muncul seorang bidadara yg hensem tapi..agak pendek (?) .
"Nugu ???" Tnya Sungie heran.
"Namchin" *in mute version , just gerak mulut* balas Jia .
"Boss , nii adk boss ker ?" Tanya bidadara brmbut hitam polos itu.
"aihhh , kan saya dah kata . Jgn pnggil sya boss kat sini , Park Jimin-sshi." Balas Jia geram.
"Hehe" sengih Jimin mnunjukkn eyesmile nyaa . Kyeowo >< !
"Boss ? Tdi kata namchin bukan?" Sungie bingung .
"Nae ?" Jimin konfius .
"Aihhh , Jimin nii P.A unnie ." Kata Jia .
"Boss , kita ada krja ke kat sni ? Apa tugasnya ?" Tnya Jimin lurus . Kalu dah dtg ke rmh, jumpa mak bapak , ape lagi ? Klu bkn kawin . Jimin sebernanya bidan terjun
+_+ tapi dia tatau & masih kekaburan . Jia tamau bgitau dia *black moon*
"Haah , krja awk adlh jdi (bkl imam saya..aciaaaa..).. bkl suami saya" balas Jia tenang smbil brmain phone.
"nae ?" Jimin , u got no jams .
"Ehhh ? Knpa? Mcm konfius je korang brdua ni,wayar putus ke ?smbung balik , gitau hal sebenar,Sungie blur nii "
(kok kok kok kok *bnyi aym*)
"Semalam , unnie , Youngie unnie tatau la klu Jungie dpt jugak . Appa hntr chat kat kitaorg dia ckp .. 'appa mau korang balik bawa pasangan ,ada ka tada cari juga sempena perkahwinan Sungie dan juga sebab appa nk buat serentak mjlis prkhwinn ni. Jgn smpai omma kamu tau tntg hal ni.kbye !' Sebab tu unnie bawa balik yini chim chim !" *Tepuk bahu Jimin* kata Jia smbil trsnyum .
"Appa mau baby " kata Sungie smbil trkjut . "Oh mai !"
"Nae ? "Tanya Jia dan Jimin serentak keheranan .Skip .
Pada petang yang nian indah yitu . Satu family brkumpul kcuali Jungie yg blum smpai lagi . Family dgn psngan msing-masing di sisi .
"Ha , Youngie ! Nma namchin kamu ni apa ? Aigoo , ada namchin tak ksitau pun dkt omma..smpai hati ! Humph !" Kata Mrs.Chae berbaur merajuk .
"Om..maa.. nama dia....nama ..dia..erk..Youngie pnggil dia cutie...heee *snyum innesen* (hope xkntoi) so , Youngie suda lupa nama dia apa..huhu" kata Youngie smbil mnyiku llki disebelahnya utk cover line .
"Nama saya Jung Wooseok , ahjumma" kata Wooseok segan silu .
"Kmu brkrja kat mna , Wooseok ?" Tnya Mr.Chae yg ingin tahu .
"Saya pelajar , uncle" kata Wooseok .
(Ook ook ook - burung gagap in da house) semua melihat Youngie dengan muka . Srsly ?
"Ek..kmu ada parents ?" Tnya Mrs.Chae kebingungan . Yalah , anak dia umur 24 , kapel dgn bdk skolah. Lahai..
"Saya anak yatim piatu , omma & appa saya meninggal akibat sakit tua" kata Wooseok
"Ahh mian mian mian sbb tnya kmu tntg hal sensitif ni" kata Mr.Chae smbil mnyiku lngn istrinya.
"Emm , umur Wooseok berapa?"
Tanya Jia pula .
"Ah gwenchana , saya da biasa . Umur saya 20 thun" kata Woosoek .
Semua termenung . Kcuali Wooseok & Jimin msih trpinga-pinga .Jungie 18 , Sungie 19 , Wooseok 20 . Elok sgt lha tu ..
Tiba-tiba bunyi loceng di luar . Wonho bingkas bngun tpi dihalang oleh omma .
"Biar saya buka kan pintu" kata Mrs.Chae smbil brjln kearah pintu . Mrs . Chae pun dtg smbil mmbwa satu bagasi yg agk bsr sederhana .
"Jungie da balikkkkkk !!!" Kata Jungie bersorak riang .
"Aikkkk ?? Nugu omma???" Tnya Jungie kpda Mrs.Chae dgn muka heran pabila mlihat dua jejaka yang agak comel baginya .
"Abang - abang ipar kamu" kata Mrs.Chae smbil memeluk bahu Jungie . "Yg disebelah Jia tu Jimin , sebelah Youngie pula Wooseok" kata omma .
"Nae ?" Jungie kebingungan .Di dalam bilik Jungie .
"HAHHAHHAHAHHAHHAHHAHAHHAHHAHHAHHAHAHHHAHAHHAHHAHHHHAHAHAHAHAHA! , lawak lha cite - cite unnie nii " kata Jungie dgn sisa sisa ketawa basinya setelah mndngr crita Sungie . Lpstu dgr crita tadi ..mereka bertiga melihat Jungie dengan muka Aq sepak jugak budak nii kang , bersepah gigi nnti .
aigoo , nsib baik tiga jejaka tadi prgi ke mall utk mbli belah , appa & omma prgi dating *black moon* kalu tak aih ..kuat si Jungie ni gelak , satu rmh tu gegar dgn gelak dia .
"Yang tu pksa khwin sbb slh anggap , yg tu jdi kmbing hitam..Hahahahaha ! Oh ya , youngie unnie knl dgn Wooseok oppa mcm mna ?" Tnya Jungie .
Semua tertumpu ke arah Youngie.
"mcm nii , sblum unnie smpai sini . Unnie naik lrt , beg dompet unnie hampir2 dicuri oleh namja pncuri tu , pncuri tu mau kluar kan ? Tapi dia trlnggr Wooseok & then dompet unnie jatuh dari poket dia . Unnie jerit lha tu pncuri , trus dia lri & then Wooseok pun kasi dompet tu dkt unnie .. nak tau knpa unnie lalai ?" Soal Youngie kpda mreka brtiga .
"Kenapa?" Sungie menyoal Youngie balik .
"Unnie tgh baca psnn dri appa yg sruh.."
"Ahhhhhhhhh !!!!" Kata Jia & Sungie serentak menandakn mreka sdh fhm. Sruh cri psngn lha , ape lagi --"
"Ohh , psl cri psngn tu ker ?" Tnya Jungie yg bru fhm .
"Yes !" Jwab mreka brtiga serentak .
"Aigoo , nsib lha *gelak* unnie-unnie ku syg .. nsib baik Jungie tak trmsuk ! HAHAHAHAHA"*smbung gelak balik*
Their face be like defak , i will kill u .
"Dah lha ! Prgi mndi sana ! Bau Busuk dah semerbak ni !"kata Sungie geram dgn adiknya itu .
"Hahaha , mau mndi lha nii !" Kata Jungie smbil mngmbil towelnya .
Tiba - tiba phone Jungie brbunyi mnndakan msj msuk .
Jungie pun buka mesej tu .
"Appa hntr msj" kata Jungie .
Terus berderu unnie(s) nya mndkti Jungie utk mlihat msj dari appanya.My lebly Daddy ♥
Appa mau kmu juga mncri psngn , appa tamau kasitau awal-awal sebab appa tau kmu psti akn cri bidan trjun kat L.A . Appa tamau mat salleh , appa mau yg Hangul , so appa mau kmu cri dkt sini , arrachi ? Jgn smpai omma kmu tau . Annyeong , my lebly young doghter .Jungie terus memandang unnie nya . Kali ini turn unnie(s) nya pula yang gelak .
HAHAHAHAHAHAHA.
Tbc ...Apa akn trjdi slps ini ? Saksikan di chap yg seterusnya . Next week lorh author update , bnyk homework meh TT
YOU ARE READING
My Husband , My Friend !
De TodoBaca je lah , haha . Tak tak kidding . Empat org girls ni dipksa utk brkhwin . Tpi bkn khwin pksa. Pelbagai rintangan yg trpksa mreka tempuhi . Mri la kita tngok mcm mna dorang survive yaaaaaa *Happy reading !*