CHAPTER 9

13 5 0
                                    

Di pagi yang indah lagi kan tenang . Mereka semua enak dibuai mimpi msing - msing .
Sungie first bngun . Frust dia sebab takleh nk tngok sunset . Tngok - tngok jam dah pkul 10:15(kokkk kokkk *bnyi aym*).
Dia just tunggu sape yang kedua bngun . Pkul 10:30 , Youngie bngun . Mereka brdua tgh brckp tntg srpn ape ptut mreka mkn dpn pntai ni . Yg trkjutnya . Jungie yg bngun ketiga lpstu bru diikuti Myungie , Wonho , Jimin , Wooseok & Suga .

"Srpn apa yg elok dimkn pagi ni eah ?" Tnya Sungie .
"Mkn mknn barat best tapi..kita kan kat pntai nii .. best ke mkn mknn barat dkt pntai eah ?"
"Dunno laaa , nii kan resort . Mesti dia dah sdiakan srpn . Kan?"
"Tu pun kalu appa bayar la" kata Youngie .
"Knpa unnie ckp mcm tu?"
"Kalu tak , kita dah lama ddk dalam chalet . Nii kes appa tak byr lagi la ni . Mcm kmu ndak tau appa kamu itu lagumana"
"Hehehe , ye tak ye kan?tpi Sungie tringin nk mkn spaghetti"
"Unnie pula nk mkn kimchi dgn beef grill lpstu mkn crab curry..perghhh" kata Youngie meliur .
"ahhh" kata Sungie smbil menelan air liur .
Cik kak , pagi pagi dah mngidam mknn yg tgh hari . Ayoyoyo .
Tetiba tent Jungie pun terbuka .
Kepala Jungie kluar .

"Awal kamu bngun , Jungie ?" Tnya Youngie .
"X selesa , ssh nk lena"kata Jungie sedih smbil buat muka nii o(╯□╰)o
"katil dirumah lagi best , enak . Empuk . Gebu jer" kata Sungie menyokong Jungie .
"Tpi aku tak rsa alasan korang tu kukuh . Pdhl korang tak biasa tidur dengan namja kan.?" Tnya Youngie .
Mereka berdua senyap . Betul la tu .
"Tak lena konon , klu aq dgn Youngie unnie letak korang nii trutamanya kau Jungie dkt katil berpaku pun kau lena . Tak sedar - sedar . Sedarnya bila ? Bila lapar . Bertuah punya budak." Kata Jia yg mncul dari dalam khemahnya .
"Unnie nii , spoil la mood Sungie nk menikmati keindahan ciptaan Tuhan nii . Pagi - pagi dah nag.." kata Sungie.
"Arrasseo . Unnie snyp k" kata Myungie .
"Smpai bila kita nk ddk dlm khemah niiiiiiiiiii ?????" Kata Jungie kurang sabar pabila lihat air pntai .
"Jom lahhhhhh!" Kata Sungie .
"Kjp Jungie mau pakai sweater"
"Unnie , tolong Sungie . Kaki Sungie sakit lagi . Heeeeee" kata Sungie smbil grin .
Youngie & Myungie mnuju ke tent Sungie utk mnolong Sungie.
Jungie pun kluar .
"Unnie, tlong zipkan sweater Jungie . Jungie susah nk zip" kata Jungie smbil cuba utk mnzipkn sweaternya .

Budak - budak nii , mngda lbih je ni .

Myungie terus pergi kearah Jungie utk mnzipkn sweater Jungie manakala Youngie pula memapah Sungie . Setelah selesai menguruskn urusan mustahak masing ii , mereka berempat pun terus mnuju ke destinasinya , PANTAAIIII.BEACH.

Wonho pun sedar lpstu trus prgi kearah Sungie . Diikuti oleh Jimin & Wooseok .
First , Wonho ke tmpt Sungie.

"Awal bngun ?" Kata Wonho smbil meletakkan dagunya dibahu Sungie .
"Nii pling lewat prnh kitaorg bngun la Wonho ." Kata Youngie.
"Yes , tpi pling awal bngun bgi tenok ni" kata Myungie pula .
"hoho , Hoe tahu laaaa. Ingtkn noona pun mcm adik ii noona ni"
"oh , tu dulu Tokki . Skrg kitaorg pun kena brdisiplin juga kan . Jungie , nnti bsr sikit lgi . Brdisiplin la nii"
Jungie mencebik .
"Eleh , tapa ah unnie tu krja . CEO pula tu . Bleh ah nk bngun kul brpa . Jungie pljr lagi . Ssh ah" kata Jungie .
"Oih budak . Kau merepek ape ni?" Kata Myungie .
Tetiba belakang Youngie dipeluk.
"Morning, wifeuy" bisik Wooseok .
"Uii , budak .. terkjut noona tau!"marah Youngie .
Wooseok pun mlpskn plukan tu lalu menunduk .
"Mian"
"Aih , jgn buat mcm ni lagi . Arrasseo ?"pujuk Youngie smbil menggenggam tgn Wooseok.

Jimin pun terus duduk di sebelah Myungie . Sambil melingkarkn tngnnya di pinggang Myungie . Myungie hnya trsenyum dgn tindakan drastik Jimin lalu melabuhkn kplanya di bhu Jimin .
Sungie pun memandang Jungie . Actually , Sungie Myungie & Youngie mmndg Jungie .
"Jungie ?" Tnya Sungie .
"Kjp , mau bngun kan Suga" kata Jungie smbil brlari kearah tentnya .
"Hati - hati !!" Laung Sungie .
Tetiba dia trjtuh , siku & lututnya trluka krna trkna kyu tjm dkt sekitar situ tapi dia msih brlri walau sakit .
Pabila dia smpai ke tent , dia pun msuk ke tent .
"Oppa , bngun laaa"
"Emm"
"Bngun la jaebal"
"Kau tau aq pling xsuka kalu ada org kjutkn aq tdur?"
"jaebal"
"Ahh , arrasseo ."
Suga pun bngun lalu kluar dari tent .

Mereka berdua menuju ke pntai tapi Suga brjln di dpn mnkla  Jungie mnhn kskitn di lututnya jdi trpksa la dia jln di blkg .
Sedang mereka tgh brbual kosong , tetiba ....

"KIDS !!!!!!" jerit Mrs . Chae .
Mereka semua menoleh lalu Myungie , Youngie , Sungie brlari anak prgi kearah mreka . Jungie pula brjln shja.

Yg lain sudah memeluk Mrs.Chae . Jungie pun garu kpla .
Jungie pun trus memeluk Mr.Chae .
"Humph ! Peluk appa tak best , peluk omma lagi best ! Sebab appa keding , omma ada juga chubby nya" Kata Jungie smbil mlpskn plukkn dan ingin prgi kearah Mrs.Chae.
"Heol , yah !" Mr.Chae geram dgn ank bongsunya yitu terus mnrik rmbut pony tail Jungie.
"Ahhhhh"
"Aigoo , budak ii btul la"
Mr.Chae pun melpskn tarikannya itu drpda mnrik rmbut ank prmpuan bongsunya .
"Ikat pony tail pun tak kms budak senget ni" kata Mr.Chae .
"Hehehe^_^¦¦" Jungie cuma trsnyum trick .
"Aigoo , meh sini . Appa tlong ikatkan" kata Mr.Chae .
Jungie terus datang ke Mr.Chae . Mr . Chae pun mengikat rambut Jungie . Cantik doh dia ikat .
"Woah , pndai btul appa ikat" kata Sungie kagum .
"Pndai la , hari - hari ikat rambut omma !" Kata Myungie mnyakat .
"HAHAHAHA!" Yg lain gelak . Mr.&Mrs. Chae hnya diam disakat oleh ank ii prmpuannya . Malu .
"nii rhsia kita sekeluarga jer , dok usah mau malu laa" kata Jungie smbil memeluk pinggang Mr.&Mrs.Chae . Mereka brdua trsnyum .

Tbc ...

Huhuhuhu , srry slow update . Skuul bruh -.- ayoyooo .. smoga happpyyyy mmbca..yuhuu ! Hehe .

My Husband , My Friend !Where stories live. Discover now