V této kapitole vám ukážu vhodné malé rasy psů. Pro ty ,kteří nechtějí menší rasu psa ať nezoufají v příštím díle budou střední rasy psa a poté velké rasy psa.
Předem než si pořídíme psa musíme zvážit čas a péči ,kterou mu poté věnujeme. Je jasné ,že si nepořídím Jack russela teriéra když na něj nebudu mít čas ani energii. Ke každému plemenu přidám obrázek.
1)Shih tzu -
Rejstřík:
- Malé společenské plemeno
- Dožití : 10-16 let
- Povaha : živí, srdečný, hravý, čilý, krotký, loajální, přátelský
- Původ : Čínská lidová republika, Tibet
- Barvy : dark brown, černá, bílá, játrová, játrová a bílá,modrá, játrověhnědá, černobílá.......'Když si pořídíme Shih tzu nemusíme s ním chodit ven, převlečeme ho do kostýmu a hotovo." To je ,ale omyl! Uvedu vám pár pravidel jak a co musíme vědět a chápat:
1) Není to kočka ani člověk je to pes. Všichni psi jsou vyvinuty z vlků.
2) Psi řídí se instinktem.
3) Toto pravidlo je nutno si zapamatovat : psi jsou především zvířata ,pak druh (pes), pak plemeno a potom jedinec.
4) Psi jsou společenská zvířata, smečka má vůdce a členy smečky.
5) Psi žijí přítomností ( bude k tomu samostatná kapitola).
Teď to už všichni chápeme a to znamená ,že se můžeme pustit do výcviku psa. Nesmíme psa polidštit časté případy kdy se to vymknulo kontrole a vyrostl agresivní pes (chyba pána).
Pár nejčastějších problémů polidšťování psa :
1) Dovolení psovi ,aby jednal jako člověk (spaní v posteli, žraní z jídelníhk stolu).
2) Přisuzování lidských emocí podle výrazu tváře nebo řeči těla).
3) Oblékání psů do kostýmků (pokud neslouží k identifikaci nebo ochraným důvodům).
4) Mluvit na psa a očekávat ,že ji pochopí.
5) Používání lidských metod řešení na psí problémy (utěšování bázlivého psa).
Toto prozatím stačí a vše si pečlivě zapamatujte.
Ahoj!
+video Shih tzu - nesouhlasím s česání kvůli módě, ale jen proto ,že pak nevidí. Nic lepšího jsem nenašla.
+ kniha
Videa do překladu najdete na youtube "Znalec psí duše nebo Vůdce smečky". Hezkou podívanou vám přeji a páá....
ČTEŠ
Jak vycvičit psa v klidného a vyrovnaného
قصص عامةVím, tento'' krátký ''návod není pro každého. Ze začátku vám doporučím vhodné rasy pro začátečníky a později jak štěně vést ke čistotě a asertivnímu chování. Později si vysvětlíme jak pracuje a přemýšlí mozek psa. Jak se zbavit obsesí a přehnaného...