Asi všichni víte o čem tato kapitola asi bude..
Chůze na vodítku
Často na ulici potkáváme lidi jak venčí psi. Ikdyž je to spíš obráceně psi venčí lidi. Chůze na vodítku je jeden z nejdůležitějších a nejčastějších každodeních rituálů.
Teď vám popíšu jak na klidné procházky a taky co tím pes chce docílit.
Potřebujete:
° Nedoporučuji vytahovací vidítko (flexina).
° Žádný stahovací obojek (kapitola 11.)
° Pohodu a asertivitu
°Nedoporučuju pamlsky protože pak bez nich psi jednoduše nechtějí pracovat. Jsou vhodné jen pro stěňata a pro psa ,kterého máte třeba z útulku a množírny, ale také jen dočasně ! To je pak jinak.....
1)
Už při nasazováním se často stávají potíže. Podle mě je nejlepší když si klekneme a psa posadíte.Nandáme obojek - pes se u toho nesmí vykrucovat a nesmí být nervózní.
V tom případě když se pes bojí vodítka nebo obojku. Ho musíme uklidnit. V žádném případě nehladit !!! Psa můžete masírovat (ruka ve tvaru ''pavouka'').
Toto opakujte tolikrát dokud nebude v klidu s tím nám pomůže hračka,jídlo.
2)
Z dveří vychází první páníček (kapitola 11.). Věřte i to ovlivní celou procházku. Mě to určitě moc pomohlo.3)
Vy musíte být narovnaní, ale né v křeči tak nějak přirozeně.4)
Pes nesmí jít před vámi! To docílíme tak ,že :• Zastavte se.
• Pomalu zatáhneme ,ale necukat ! (kapitola 11.)
• Psa si ručně srovnejte aby seděl tam ,že bude mít hlavu poblíž roviny vaší nohy.
• Posaďte ho.
• Čekejte! Pro něho je to velice důležité a také proto mu to chvilku potrvá.
• Vyjděte!
• Nemluvit a nekoukat na něj!
• Nepotřebuje moc chválit. Když budete v klidu ,asertivní a v pohodě sám to pocítí.
• Pokud se dostane do předu a nebude tahat stejně tuto praktiku opakujte.
• Pohlazení praktikujte až doma. Můžete mu dát klidně i pamlsek atd.
Co tím pes získá nebo docílí ?
Pes si takto získá dominantnost a pozici vůdce smečky. Možná se to tak ani nezdá ,ale vy byste měli být vůdcem. A né váš pes. Vy jste taková jeho smečka.
On to nevnímá tak ,že by chtěl byt vůdcem ,ale vy ho k tomu vlastně donutíte. Je to tak jako kdyby ČR neměla prezidenta. Někdo ho musí zastoupit jinak nastane chaos.
A tak to psi vnímají.Doufám ,že je to napsané srozumitelně a pochopitelně.
ČTEŠ
Jak vycvičit psa v klidného a vyrovnaného
Ficção GeralVím, tento'' krátký ''návod není pro každého. Ze začátku vám doporučím vhodné rasy pro začátečníky a později jak štěně vést ke čistotě a asertivnímu chování. Později si vysvětlíme jak pracuje a přemýšlí mozek psa. Jak se zbavit obsesí a přehnaného...