Stojím před bránou, kterou se vychází a vchází do ruiny. Za ní se rozpíná les a dalších pár kilometrů se k civilizaci nepřiblížíte.
Bagnols en Forêt, místo nacházející se na jihu Francie a kousek od břehů Středozemního moře se skládá ze skoro pěti tisíc hektarů hlubokého lesa a malého městečka, ve kterém žije na tři tisíce lidí.
Dříve bylo běžné, že lidé chodívali na houby, borůvky a ostružiny a ztráceli se v lese v zamyšlení. Místní lidé milovali les, jeho ticho a přitom zvuk, jeho čistotu a barvu špinavé hlíny, jeho zelené i uvadlé kvítí. Jeho mír a válku listí.
Děti chodívali hrát na babu a stavět domečky pro skřítky, pozorovat veverky a chytat žáby. Zůstávaly venku od ranních hodin až do pozdního večera a bavily se zpěvem a hrami.
Dospívající chodili do hvozdu aby utekli vesnickému životu aspoň na pár hodin. Les byl jejich útočištěm a scházeli se v něm jak na tajné porady, tak i pro romantické zážitky.
Dospělí chodili sbírat plody přírody a užívat si ticha. Žádné klopýtání koní na kamenných cestách, ani výkřiky kupců, ani dětský pláč, ani kladivo kováře, ani zvonky na dveřích vzácných obchodů. Vyhýbali se pachu rybiny, kouře, hniloby a potu.
Chtěli lovit bažanty, zajíce a srny, pyšnit se svou trofejí a aspoň jednou pocítit svobodu.Zapomenutý zámek krále Charlese Laurenta de Moitessier stál a chátral již od XVII. století. Byl postaven vladařem jako svatební dar pro prvorozeného syna Edourda Gilberta a jeho nastávající Jacqueline Anette Dujardin.
Mladý muž se po sňatku se svou chotí odebral na zámek, kde po jejím boku měl žít do otcovy smrti a poté převzít jeho vládu.
Osud však chtěl, aby během první noci došlo k vraždě budoucího krále a únosu mladé princezny.
Tehdy lidé věřili, že je zámek prokletý a že zlý duch připravil Edourda o život a spanilou Jacqueline odtáhl do lesů.
Dnešní lidé - nebo alespoň ti, co o historii rodiny de Moitessierů a prokletém sídle vědí - však mají svou, věrohodnější domněnku.
Totiž slečna Dujardin nepocházela ze šlechtických kruhů a proto se jí kdosi rozhodl odstranit. I přes námitky rádce se princ rozhodl oženit s dcerou zahradníka a tím se vymknout ideálu absolutní monarchie.Král Charles odkázal posléze zámek mladšímu synovi Augustinovi, hned první noc však byla otrávena jeho milenka Aurène, jež kdosi viděl jako hrozbu pro budoucí manželský život nového následníka trůnu. Augustin druhého rána okamžitě místo opustil.
ČTEŠ
Všechno Lidské
FantasyJediný chybný krok dívky, co ovládá nejmocnější z lidských vlastností, způsobí chaos a válku mezi lidmi. Musí vše napravit, ale zvládne to dřív, než lidé zmizí ze světa?