De dimineata Will se trezi hotarat sa gaseasca acea carte misterioasa. Marta nu era acasa,nu stia unde era dar nici nu avea timp sa se agite prea tare,avea ceva mai important de facut. Incepu sa caute in camera lui fara sa faca prea mare dezordine insa nu gasi nimic. Urca in pod,unde avea acea senzatie ciudata de fior pe sirea spinarii si se simtea urmarit,cauta peste tot si nimic. Inainte sa plece din camera sumbra in care nici razele soarelui nu mai luminau incaperea din cauza decorului intunecat,se impiedica de covor. Cand vru sa-l aseze la loc,observa ca era o gaura in parchetul vechi de ani de zile,nu era prea mare,dar cum nu gasi nimic se hotara sa rupa din el,cu speranta ca acolo se afla ceva ce-i va fi de folos in descifrarea mesajului de pe hartie,scris de o persoana necunoscuta pe care Will o numea fantoma. Incepu sa rupa din parchet,gaura se facea din ce in ce mai mare,inauntru era un cufar,il lua si pleca in graba in camera lui,cu speranta ca va gasii ceea ce cautase aproape toata ziua.
Ajuns in camera,acesta incerca sa deschisa cufarul,insa nu putu,nu avea destula forta,nu stia ce sa faca,daca-i spunea mamei lui,care spera sa se fi intors acasa,aceasta i-ar fi pus tot felul de intrebari fara rost,la care Will nu prea avea un raspuns credul.Lua un ciocan care statea neatins langa televizor si incepu sa loveasca cat de tare putu cutia din lemn masiv.Dupa cateva minute bune in care se chinuia,reusi. Era exact ce cauta,chiar daca nu stia sigur la ce i-ar putea folosii,stia sigur ca aia era pentru ca nu mai vazu niciodata o astfel de carte,era unica.
-Will,unde esti?
-In camera mama,te ajut cu ceva?
-Nu,am venit acasa,am fost pana in oras sa rezolv niste probleme,urc pana sus.
-Nu intra in camera mama!
-Hei,ce s-a intamplat? Ce ai acolo? Ce ascunzi?
-Nimic.
-Will,sunt mama ta,arata-mi!
-Nu este nimic important...doar o carte veche,am gasit-o sub pat.
-Vreau sa vad Will!
-Bine! Uite! Oricum nu intelegi nimic din ce scrie in ea! se rasti Will la Marta.
-Ce este cu comportamentul asta?
-Nimic,sunt doar obosit,scuze,acum ma lasi singur te rog?
-Da.
-Da-mi cartea.
Marta ii dadu cartea si iesi din camera trantind usa.Era suparata si derutata de comportamentul copilului,nu ii mai vorbise in felul asta de la incidentul tatalui sau.
Will statea singur in pat cu cartea in brate gandindu-se ce era asa important la ea.Nu intelegea nimic din ce scria,erau tot felul de semne si imagini care ii dadeau batai de cap.
-Will,nu stiu cum sa iau legatura cu tine,macar de m-ai auzi,sa iti pot spune ce ai de facut acum ca ai gasit cartea...Maya era langa el,chiar daca Will nu o vedea,fata tot incerca sa ii atraga atentia,insa tot efortul era degeaba.
Tot ce dorea Maya sa faca era sa-l sacrifice pe Will ca ea sa se intoarca din lumea celor morti si sa nu mai fie blocata in casa aia.Dar daca aceasta nu lua legatura cu Will,el citind un ritual,fata ramanea acolo,blocata pe vecie,fapt care nu-i convenea.
Will adormi cu cartea langa el. Seara,tarziu,baiatul se trezi,se freca la ochi si se uita la ceas. Era 4:00 am. Cobora in bucatarie,i se facu sete,avea gatul uscat.Se simtea obosit insa nu facu nimic.Incerca sa-si aminteasca daca visase ceva,dar in acea seara nu avu niciun vis,adormi atat de profund incat nici visele nu-l bantuiau. Se aseza la masa,pe scaun,se uita in gol si se gandea la tot felul de lucruri. Ba la bilet,ba la carte,insa un gand parca nu era la locul lui,moartea.Nu stia de ce simtea ca trebuie sa moara,nu stia de ce se gandea la tot felul de moduri in care sa moara cat mai repede si nu prea dureros.
Incepu sa scrie un bilet,care urma sa il lase mamei lui,chiar lua decizia sa moara,se gandea ca daca el murea putea sa dea de persoana care i-a spus sa caute cartea si ca atunci va gasi raspunsurile care le cauta.
"Mama,iti scriu biletul asta cu un gand sumbru in minte,vreau sa mor,de cand am ajuns in casa asta veche tot felul de ganduri mi-au trecut prin minte. Aici se afla ceva straniu,cartea aceea pe care ai vrut atat de tare sa o vezi,ei bine,nici eu nu stiu ce este cu ea,dar cu o zi in urma,cineva,o fantoma presupun,mi-a scris ca trebuie sa o gasesc. Acum vreau sa mor,sa ma duc sa vad cine este aceasta persoana care ar fi avut nevoie de carte.Te iubesc mama si imi pare rau,nu as vrea sa te vad cand ma vei gasi in camera"
Will lasa biletul pe masa,lua un cutit si urca inapoi in camera lui.Acolo,pe pat statea Maya.Cand vazu ca Will intra in camera cu un cutit in mana,o panica imensa o patrunse.Daca el murea nimeni nu mai o putea ajuta sa iasa din camera aia,da el trebuia sa moara dar mai intai trebuia sa citeasca ritualul.Simtea ca este prea tarziu in momentul in care Will deja isi infipse cutitul in inima.Cazu la pamant,in jurul lui era o balta mare de sange.
-Nuuuuuuu! Ce ai facut idiotule! Cum mai ies eu de aici?! Maya era ingrozita,spera ca Will sa ramana blocat cu ea in casa,insa niciun semn.
Ziua urmatoare,Marta citi biletul,spera sa fie o gluma. In momentul in care intra in camera si vazu cum baiatul ei statea intins pe jos in balta de sange,simtea cum viata ei nu mai are rost.Isi pierdu sotul si acum fiul.Lua cutitul care statea langa Will si isi taie gatul.
Will isi vazu mama cum isi ia viata,nu putea face nimic,el era cu Maya acum,blocati in acea casa pe vecie. Marta nu ramase blocata acolo,era intr-un loc mult mai fericit,spera sa isi gaseasca copilul,dar sperantele ei erau degeaba,Will nu avea sa fie niciodata in acelasi loc cu femeia.
Maya ii povesti tot lui Will,cum isi omorase parintii in pod,cum isi vanduse sufletul diavolului,boala pe care o avusese pe pamant.Acum nu se mai simtea singura,chiar daca nu era o fiinta vie,avea alaturi de ea un baiat si spera ca si alte persoane vor mai muri in acea casa.
-Sfarsit-