Geadopteerd

422 26 5
                                    

POV Femke.

Ik zit al een uur te wachten in mijn bezemkast totdat de gasten komen. Ik hoop echt dat ze mij adopteren maar ik weet al zeker dat ik niet geadopteerd word ik denk eerde Destany een meisje van 8. Ik hoor de deur bel en loop mijn bezemkast uit en loop naar de woonkamer om de theepot en kopjes te pakken om weer opnieuw thee te zetten en dit keer ook voor de gasten. Als ik thee aan het zetten ben kijk ik even naar de deur die word open gedaan door Meneer en Mevrouw Duffels. Ik zie als eerst een vrouw met rood haar binnen komen, daarna zie ik een man met zwart haar en een bril met ronde glazen en daar door vallen zijn fel groene ogen extra op. Ik probeer te luisteren want hun namen zijn maar het lukt niet omdat er net een ambulance voorbij rijd die zijn sirenes aan heeft. "Volg mij als U wilt? Het is lekker weer we kunnen nu in de tuin zitten." zei Meneer Duffels op een hele aardige manier en toon tegen de gasten. De gasten moeten eerst langs mij voor dat ze in de tuin komen. Ik kijk naar de gasten die langs loopt. De man met de bril met rode glazen en felle groene ogen kijkt naar mij en ik kijk weer naar hem. Ik krijg het gevoel als of ik hem al langer ken maar ik heb hem nog nooit eerder gezien. Als hij in de tuin is ga ik weer verder met thee zetten. Ik schenk de heette water in de thee pot en zet die op de dienblad met 4 kop en schoteltjes, ik zet de theedoos erbij en loop naar de keukenkast waar de koekjes staan en maak een schaaltje met koekjes die ik ook op de dienblad zet. Ik loop met de dienblad naar de tuin. Ik zet de dienblad op de tuintafel en dan vraagt die ene man met de bril met ronde glazen en fel groene ogen of dat ik er bij kom zitten ik denk oké waarom niet. De enige plek die vrij is is op de bank naast die ene man. Ik ga naast hem op de bank zitten en als ik net zit steekt hij een hand naar mij uit. "Ik ben Harry." zegt hij met een lieve glimlach. "Ik ben Femke." antwoord ik beleeft terug.

Meneer en Mevrouw Duffels vertellen verhalen over hoe het bij ons gaat dat ik die niet eens had durven dromen. "Geloof je het zelf." zeg ik zacht dat alleen Harry het kan horen in Sisseltong terwijl ik op dat moment nog niet weet dat het zo speciaal is en überhaupt niet weet dat het bestaat . "Goed verzonnen verhaal hè" zegt Harry terug tegen mij in Sisseltong en zacht genoeg dat ik het alleen kan horen. "Ja" zeg ik weer terug ik Sisseltong.

POV Harry

"Geloof je het zelf." hoor ik Femke zeggen in Sisseltong. Ik verbaast me een beetje want het is echt heel lang geleden dat ik iemand Sisseltongs had horen praten. "Goed verzonnen verhaal hè." zeg ik terug in Sisseltongs. "Ja." antwoord ze weer. "Zullen we naar de andere kinderen gaan?" vraagt mevrouw Duffels "Ja is goed." zegt Ginny en we lopen achter mevrouw Duffels aan en Femke loopt weer achter ons aan. Als we boven zijn lopen we nog steeds achter mevrouw Duffels aan naar een kamer aan het einde van de gang. De kinderen in die kamer zien er heel vrolijk uit maar aan de ene kant betwijfel ik het maar ik kan het ook niet zeker weten omdat ik hier voor het eerst ben. Ik zie 5 bedden in die kamer staan en ik een andere kamer ook nog 5, maar ik zie 10 kinderen in de kamer waar we nu staan. Als ik snel reken mis ik nog een bed voor Femke. Ik vraag aan Femke in Sisseltong net zacht genoeg dat alleen zei het kan horen: "Waar slaap jij eigenlijk?" "Ik slaap in de bezemkast." antwoord Femke in Sisseltong en gaat met Ginny praten. Ik heb al het gevoel sins ik haar voor het eerst heb gezien dat ik haar al langer ken dan vandaag. Wat ik ook nog apart vind is dat zij net als mij in een bezemkast heeft gewoond. Ik raak ondertussen aan de praat met 2 jongetjes Dax en Finley. Ik voel niet echt een klink of band wat ik wel al met Femke heb.

POV Ginny

Ik ben al een poosje met een meisje genaamd Femke aan de praat, en voel al meteen een goeie een goeie klik en volgens mij heeft Harry ook al een klik met haar. Het verbaasde me eigenlijk wel dat Harry meteen aan haar vroeg of ze er bij kwam zitten, normaal zal hij dat niet echt snel doen. Even later gaat Harry met Femke en ik ga praten met de 2 lieve kleine mannetjes Dax en Finley. Na een uurtje ook met de andere kinderen gepraat te hebben loop ik naar Harry toe en pak zijn hand, we hoeven alleen elkaar aan te kijken en weten al wie we super graag willen adopteren, Femke. "Zullen we weer naar beneden gaan?" vraagt mevrouw Duffels. Ik en Harry lopen achter mevrouw Duffels aan naar beneden. "Wie gaat er geadopteerd worden?" hoor ik nog net Finley zeggen. "Dat horen we zo." zegt Femke tegen Finley.

Als we weer beneden in de tuin zitten vraagt meneer Duffels; "Willen jullie nog een kopje thee?" "Nee dank U" zeggen Harry en ik bijna tegelijk er tijd. "Zal ik maar meteen met de deur in huis vallen." zegt meneer Duffels-"Weten jullie al of dat jullie iemand wil adopteren?" "Ja, Femke." zei Harry tegen hem en ik knik van ja. "Ik pak even de papieren om alles in orde te maken." zegt meneer Duffeling en loopt weg om de papieren te halen. Even later is hij terug met de papieren en een pen. Ik lees samen met Harry nog even de papieren door en we zetten allebei onze handtekeningen op de papieren. Als we onze handtekeningen hebben gezeten geven ik de papieren we terug aan hun. "Ik zal Femke even halen voor U." vraagt meneer Duffels. "Ja is goed." antwoord ik beleeft terug. Meneer Duffels loopt het huis binnen om Femke op te halen. "Ik moet nog even wat tegen jullie zeggen. Femke heeft eigenlijk een andere achternaam wij weten niet meer welke het was maar we hebben we een adres van de biologische ouders, maar ik zeker of de adres klopt." zegt mevrouw Duffels en geeft een kaartje met het adres aan mij. "Oké bedankt." zeg ik terug tegen haar, ik heb eigenlijk geen idee wat ik er anders op had moeten reageren. 

POV Femke

Ik zit al een tijdje boven en opeen roept meneer Duffels mij vanaf boven aan de trap. Ik loop naar meneer Duffels toe en hij zegt al direct;"Je word geadopteerd." ik spring een gat in de lucht en loop achter meneer Duffels aan. We lopen de tuin in waar mijn nieuwe ouders zitten Harry en Ginny. Ik ga weer naast Harry zitten. "Als is in orde." zegt meneer Duffels die zijn handtekening nog op de papier zet en even de laatste informatie controleert. "Femke misschien is het handig als je je spullen even pakt want dan kan je zo mee naar je nieuwe huis." zegt mevrouw Duffels. Ik loop naar mijn bezemkast en een minuutje later komt Harry naar mijn bezemkast om te helpen met inpakken. "Dit lijkt heel erg op waar ik heb geslapen vroeger." zegt Harry opeens tegen mij. "O ja." zei ik verbaast tegen Harry. "Ja echt waar ik heb tot mijn 11e in een bezemkast gewoond bij mijn oom en tante." zegt Harry tegen mij. "Mocht je na je 11e wel in een normale kamer slapen?" vraag ik geïnteresseerd "Ja soort van maar dat vond mijn neef Dirk niet zo leuk want toen moest hij al zijn speelgoed uit die kamer halen die hij niet kwijt kon in zijn slaapkamer." zei Harry tegen mij terwijl we net klaar waren met mijn spullen. Als we de kast deur dicht doen komt Ginny aan lopen. Harry pakt mijn koffer loopt naar de voordeur en doet de deur open. Als we met zijn drieën buiten staan, geven Harry en Ginny meneer en mevrouw Duffels een hand en lopen we samen naar de auto. Ik ga achter Ginny zitten in de auto, Harry stopt mijn oude versleten koffer in de kofferbak en gaat achter het stuur zitten, en rijd de weg op.


~~~~~~

Hey dit is alweer deel 2 vergeet niet om naar het plaatje boven het verhaal te bekijken. Vergeet ook niet om een stem en reactie achter te laten.

xxx

Adopted By Harry Potter and Ginny WemelWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu