POV Harry
Nu ik heb vertelt tegen Femke dat ze misschien een heks is, zonder het met Ginny te overleggen moet ik het nu echt tegen haar zeggen ook tegen Ron en Hermelien als ze er nog zijn anders stuur ik ze een uil. Ik heb de deur open gemaakt en laat Femke voor mij naar binnen gaan. Ik sluit de deur en loop samen met Femke de woonkamer in. "Ik ben Hermelien." zei Hermelien tegen Femke en gaf haar een hand. "En ik ben Ron." zei Ron tegen Femke en gaf haar ook een hand. "Jongens stellen jullie je even voor?" vraagt Ginny aan James en Albus. James loopt naar Femke toe en zegt: "Ik ben James Sirius Potter." en geeft Femke een hand. "Ik ben Albus Severus Potter." zegt Albus en geeft Femke ook een hand. "Jongens jullie weten dat jullie niet altijd je volledige naam hoeft te zeggen." zegt Ginny met een lach tegen de jongens.
"Ginny, Ron en Hermelien kan ik jullie even spreken in de keuken?" vraag ik aan hun en ik loop naar de keuken. Ze lopen achter mij aan naar de keuken "Wat is er?" vraagt Ron aan mij. "Ik heb vertelt aan Femke dat ik denk dat ze een heks is." antwoord ik aan de anderen. "Wat?" zeggen ze alle 3 een beetje het zelfde. "Ik heb er een bepaalde redenen voor." zei tegen de andere.-"Ze lijkt al heel veel op mij toen ik de zelfde leeftijd had als haar, en in de auto gebeurde rare dingen. Als eerste ze nieste en toen schoven we een baan op naar rechts terwijl ik niks deed en ik vroeg aan haar waar ze aan dacht en het was rechts. 2e is toen kwam er van links een auto met zo'n harde vaart dat hij niet kon remmen en voordat hij onze auto raakte sprong hij over onze auto. De 3e en alle raarste ze praat ook Sisseltong." "Sisseltong?" zeggen ze in koor verbaast tegen mij. "Ja ik praatte terug tegen haar in Sisseltong en zij praatte gewoon terug in Sisseltong." zeg ik weer tegen Ginny, Hermelien en Ron. "Wat heb je tegen haar allemaal gezegd?" vraagt Hermelien. "Niet veel wat ik wou eerst zeker weten of het klopt." antwoord ik aan Hermelien. Hermelien loopt even weg en komt even later terug met 3 brieven. "Toen jullie weg waren kwam er een uil met 3 brieven. 1 met Mejuffrouw F. Wakefield en 1 met jullie namen en 1 met de namen van Ron en mij er op wij hebben de al open gemaakt en het was een brief van Hagrid. Lees maar." zegt ze en drukt die ene brief onder de neuzen van mij en Ginny.
Hallo Ron en Hermelien,
Harry en Ginny zijn alweer onderweg terug naar huis. De kind die ze hebben geadopteerd blijkt volgens mij ook tovenaar te zijn, als ik het goed heb gehoord. Ik wilde jullie het alvast even zeggen maar ik weet niet zeker of dat het klopt want ik heb het gehoord van een docent hier op Zweinstijn die het tegen een andere docent zei.
Met vriendelijke groet,
Hagrid.
"Geef die brief ene brief met mijn naam erop want dan kan ik zien of dat die ook van Hagrid is." vraag ik aan Hermelien. "Ja hier hem je hem." zegt Hermelien en geeft de brief aan mij. Hij is bijna hetzelfde als ik de brief zien.
Hallo Harry en Ginny,
Als jullie dit lezen zijn jullie alweer thuis denk ik. De kind die jullie hebben geadopteerd, blijkt volgens mij een tovenaar te zijn, als ik het goed gehoord heb. Ik wilde jullie dat even zeggen maar weet niet zeker of dat het klopt want ik heb het gehoord van een docent hier op Zweinstijn die het tegen een andere docent zei.
Met vriendelijke groet,
Hagrid
"Precies het zelfde." zeg ik tegen Ron en Hermelien. "Wil je nu ook de andere brief lezen?" vraagt Hermelien aan mij en overhandigt de brief. Ik open de brief en begin voor te lezen.
ZWEINSTEINS HOGESCHOOL VOOR HEKSERIJ & HOCUS-POCUS
Geachte mejuffrouw Wakefield,
Het doet me genoegen u te kunnen mededelen dat u aanmerking komt voor een plaats aan Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus. Bijgaand treft u een lijst aan van schoolboeken en andere benodigdheden. Het schooljaar begint op 1 september. Gelieve vóór 31 juli per uil te reageren.
Hoogachtend,
Minerva Anderling,
Schoolhoofd
"We hebben ons antwoord." zeg ik tegen de rest als ik klaar ben met voorlezen. "Ja." zegt Ginny- "Hoe gaan we het definitief aan haar zeggen." "Ik denk dat we het best morgen kunnen zeggen want we moeten morgen toch naar de wegisweg voor nieuwe school boeken voor James, Albus en nu ook voor Femke." "Ik denk dat dat een goed idee is." zegt Hermelien. "Wij moeten met Roos ook nog naar de wegisweg. Toch Hermelien." zegt Ron. "Nu je het zegt Ron bijna vergeten hoe kon ik dat nou vergeten." zei Hermelien helemaal verbaast tegen Ron.
POV Femke
Harry vroeg net aan Ginny, Hermelien en Ron of dat ze met hem mee wilde komen naar de keuken. Ik weet niet waarom, gewoon zomaar of om te zeggen dat ik misschien een heks ben. Zijn Ron en Hermelien ook tovenaars? Ik schieten al iets van 5 minuten vragen in mijn hoofd totdat Albus en James vraag of dat ik bij het potje schaken van hun kom kijken. Ik loop naar de tafel waar het schaakspel staat en ga op de stoel naast James zitten. "Kun jij schaken?" vraagt Albus. "Nee." zeg ik een beetje teleur gesteld want waar ik eerst woonden mochten we nooit spelletjes spelen of zo. "Jammer het is echt heel leuk." zei Albus en James daarop antwoorden: "We kunnen je het wel leren. Toch Albus." Albus knikt. "Dat zou leuk zijn." zeg ik tegen Albus en James. "Hoe oud ben je eigenlijk?" vraagt James. "11" zeg ik. "Ik ben 12 en Albus is ook 11." zei James tegen mij en roept vrij direct er na; "Schaak mat." "Toevallig." zeg ik tegen Albus. "Yup. Goed gespeeld James." zegt Albus en geeft James een hand. Onder tussen dat we de schaak spel opruimen kletsen we over van alles. Na een poosje komt Ginny, Hermelien, Ron en Harry weer binnen. "We gaan er weer vandoor jongens." zegt Hermelien tegen ons. "Doei!!" zeggen James, Albus en ik in koor. Als Harry en Ginny Hermelien en Ron hebben uitgelaten. Vraagt Ginny aan mij: "Zal ik je nieuwe kamer laten zien?" "Ja is goed." zeg ik. Ginny steekt een hand naar mij uit en ik pak haar hand. Ik loop achter haar aan de trap op, nog steeds haar hand vast. We lopen een kamer binnen nog mooier dan dat ik ooit had durven dromen, rood met geel. "Wat vind je ervan?" vraagt Ginny heel nieuwsgierig. "Heel mooi." zeg ik die vol verwondering rond kijkt. "Probeer het bed is uit." zegt Ginny die al op het bed is gaan zitten. Ik loop naar het bed en spring met een klein sprongetje op het bed. "Echt zacht." zeg ik. "Ik hoop dat je hier lekker en goed op kan slapen." zeg Ginny tegen mij. "Ik ga weer naar beneden. Je mag mee maar ook hier blijven, wat jij het liefste wilt." zei Ginny tegen mij en liep naar benden. Ik ga op mijn bed liggen en denk over dingen na, hoe het zou zijn als ik echt een heks zou zijn, hoe het is om een deel uit te maken in deze gezin. Ik lig hier al zo'n uurtje en beluit om maar weer naar beneden te gaan. Als ik beneden ben hoor ik Harry al roepen vanuit de keuken: "Aan tafel we eten wat eerder om dat we er morgen vroeg op uit moeten." Ik loop naar de eettafel en ga achter een leeg bord zitten.
Toen we klaar waren met eten gingen we met zijn alle nog een film kijken. Daarna gingen we naar bed. Ginny en Harry bracht ons naar bed. Toen ik al in mijn bed lag kwamen Ginny en Harry nog even naar mij toe. Ginny stopte me nog goed in en ging weer naar de deur voordat ze de deur dicht deed en de licht uit zei ze samen tegelijkertijd met Harry "Slaap lekker." Ik val al snel in slaap want ik ben echt super moe.
~~~~
Hey, als eerst wil ik zeggen dat er in de vorige deel nu een paar aan passing is en dat is dat ik Lily(de dochter van Harry en Ginny) heb toegevoegd want ik ben die weer in vergeten. Sryy daarvoor. Ik hoop dat jullie deze deel leuk vond vergeet geen reactie en een stem achter te laten.💕
XXX
JE LEEST
Adopted By Harry Potter and Ginny Wemel
FanficFemke is 11jaar en woont in een adoptie tehuis in de dreuzel wereld. Ze word geadopteerd door Harry en Ginny. Als Harry en Femke elkaar voor het eerst ontmoet hebben ze het gevoel dat ze elkaar al langere kennen dan vandaag. Femke lijkt heel erg vee...