The Zweinstein Express

376 23 14
                                    

Week voor Zweinstein

POV Harry

Ik hoor de geklepper van de brievenbus. Ik loop er meteen naar toe om te kijken of we eindelijk antwoord hebben. Dat doe ik eigenlijk elke dag als ik de brievenbus hoor klepperen. Ik bekijk de brieven en ik voel ook een wat dikkere envelop. Alle enveloppen waren rekeningen en dat soort dingen. Maar die dikkere niet. Ik leg de andere dunnen brieven op de trap zodat ik mijn beide handen heb om de brief open te maken. Als ik de eerste paar regels heb gelezen roep ik meteen; "Ginny kom is even!" Ginny komt meteen naar mij toe en zegt: "Wat is er?" "We hebben antwoord je raad nooit wat haar echte achternaam is." zeg ik heel enthousiast. "Ik heb geen idee." zegt Ginny. "Het is Potter!" zeg ik. "Wat hoe kan dat?" zegt Ginny verbaast. "Ik heb geen idee het enigste is dat heel toevallig is." zeg ik tegen Ginny. "Maar Potter komt niet vaak voor en helemaal niet in de tovenaars wereld." zegt Ginny. "Dat is wel het rare eraan." zeg ik tegen Ginny. "Zullen we het vanavond tegen haar zeggen?" vraagt Ginny. "Is goed." zeg ik.

"We moeten je wat vertellen." zegt Ginny die op Femke's bed gaat zitten.  Ik ga op de grond zitten tegen de muur. "We weten wat je echte achternaam is." zegt Ginny. "Maar mijn achternaam is toch gewoon Wakefield?" vraagt Femke een beetje verbaast. "Klopt. Toen meneer Duffels jou ging halen zei mevrouw Duffels, dat je eigenlijk een andere achternaam had en hun het zelf ook niet wisten. Ze hadden alleen een aderes van je biologische ouders maar wisten niet of dat die klopten." zeg ik tegen Femke. "Maar wat is dan mijn echte achternaam?" vraagt Femke. "Potter." zeggen Ginny en ik tegelijkertijd. "M.. ma... maar hoe kan dat... dat mijn achternaam die precies het zelfde is als die van jullie." zegt Femke verwart. "Ik heb echt geen idee." zeg ik tegen Femke. "Als je liever Potter heet of Wakefield maak ons helemaal niks uit als je maar gelukkig bent." zegt Ginny en geeft een kusje op Femke's hoofd. "Welterusten." zeg ik terwijl ik op sta en naar beneden loop. Ik open een kastje waar ik de brief heb bewaard. Ik haal de brief uit de envelop en voel een 2e stuk perkament wat ik al raar vond bij de eerste omdat het perkament was.

Beste Harry,

Misschien een hele rare vraag. Heten jou ouders misschien James en Lily. Het is misschien een hele rare vraag dat weten wij. Als het zo is willen wij jou heel graag ontmoeten. Vooral jij. Klinkt misschien weer raar maar wij weten als het klopt iets over je ouders. Als je niet reageert dan weten we dat het niet klopt.

Met vriendelijke groet,

J. Potter en L. Potter

Als ik klaar ben met lezen denk ik moet ik iets vertellen over de brief aan Ginny. Ik besluit voor nu dat ik nog niks ga vertellen. Ik pak snel even perkament en een veer. Ik begin snel een briefje te schrijven die ik morgen op de bus doe.

Hallo meneer en mevrouw Potter,

Het klopt dat mijn ouders Lily en James heten. Maar wat kan U er oververtellen, want ze zijn dood.

Groetjes,

Harry Potter

POV Femke

Mijn achternaam Potter? Hoe zou dat kunnen? Heeft het iets te maken omdat ik een heks ben? Allemaal van dat soort vragen spookt er door mijn hoofd. Ik vind zelf Potter beter bij mij passen dan Wakefield. Ik denk dat ik er maar een nachtje over ga slapen over welke achternaam ik kies.

Potter is het eerst waar ik aan denk als ik wakker word. Voor mij betekent dit genoeg mijn achternaam is Potter. Ik kleed mezelf aan en loop naar beneden. Ik heb geen idee hoe vroeg het is volgens mij is het vroeg want alleen Harry zit er die vandaag weer moest werken. Ik ga naast Harry op de bank zitten. "Jij bent vroeg wakker." zegt Harry. "Ja, maar ik denk dat ik toch Potter wil heten als mijn achternaam." zeg ik tegen Harry. "Is goed ik stuur Anderling wel een uil." zegt Harry maar het meeste heb ik al niet meer gehoord want ik viel weer in slaap.

Adopted By Harry Potter and Ginny WemelWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu