DI RUMAH MOMO
Kringg....Kringg
"Momo bangun dah pagi dah ni"omma momo menjerit dari sebelah pintu..."5 minit lagi omma...momo nyantuk la"..."takde 5 minit...bagun sekarang..."Omma momo jerit lagi..."Okey la...Momo bangun la ni"cakap momo...Kemudian dia terus bangun lalu pergi ke tandas tidak lupa mengambil tualanya...
30 minit kemudian
Selepas mandi momo terus turun dari bilik nya pergi ke dapur...ibunya sedang menyiapkan sarapan pagi..."Good morning Omma"Kata momo..."Hmmm...Good morning"Jawab omma momo..."Omma tengah buat apa..?? Appa mana..??"Tanya momo..."Omma tengah masak sarapan..Appa di ruang tamu tengah sibuk dengan baca surat khabar"Jawab omma momo...Selepas sarapan pagi momo terus masuk ke biliknya...
"Bosan la kat rumah ni...Baik saya ajak diorang jalan..."
Group Chat (twice)
Momo : Annyeong korang tak bosan ke kat rumah...??
Mina : Bosan juga...
Sana : Bosan sangat...
Momo : Jom keluar...
Sana : Nak pergi mana..??
Momo : Jalan2 la..pergi shopping atau kat mana2 je la...
Sana : ok...Jumpa kat mana...?? Jam berapa..??
Momo : Jumpa kat kafe depan tu...jam 12 nanti...
Sana : okey...👌👌
Mina : Saya nak ikut Juga...
Momo : ok..jom la jumpa nanti...
Tamat...
(Haha...takde la belum lagi)
12 jam kemudian
"Lambat la dorang ni"Kata momo yang menunggu mina dan sana..."Hai!!!..."Suara yang tiba2 muncul dari belakang yang mengejutkan momo..."OI...MAK KAU TERBANG"telatah momo..."hahahaa"Ketawa mina yang mengejut kan momo..."ish...kau ni kalau jatuh jantung aku macam mana...??"Marah momo..."Dahla marah tu ye"Kata mina..."Nasib je kau kawan saya tau kalau tak lama dah saya sepak kau"Kata momo..."Hehe"Jawab mina....
Mereka pun bersembang sambil menunggu minatozaki sana...
"Anyeong..!!!!"Jerit sana yang mengejutkan mimo (momo x mina)
"Ish..boleh tak kalau datang jangan mengejut..Tadi mina sekarang kau pula...sedih nya nasib ku"Kata momo..."Haha...sorry la saya rindu sangat kat korang tau tak..."Jawab sana "rindu apenya baru kelmarin kita jumpa tau tak"Kata mina.."Hehe"itu je perkataan yang boleh sana kata kan...Selepas itu mereka pun pergi ke mall dengan menaiki kereta momo...
"Saya nak beli baju,seluar,jaket,sweater,seluar pindek,baju kameja,kas......"Belum habis sana bercakap dah di sumbat roti yang di beli tadi di kafe oleh mina..."Alang2 kau beli la satu mall tu.."Katanya..."Sedap pula roti ni...menyesal tak beli tadi"Kata sana...momo hanya mengelengkan kepala meliha dua gelagat rakannya dari cermin belakang...
Di Mall...
"Penatnya jalan...Tak siap lagi ka kau sana..??"Tanya mina yang kepenatan berjalan pusing2 mall itu..."Huh..??kau tanya aku ke..??Belum lagi ada banyak lagi aku nak beli ni..."Jawab Sana "Dah banyak dah barang yang kau beli tu...kiteorang baru 3 plastik kau dah 10 dah kot..."Kata momo yang kepenatan juga..."Lagipun kitaorang penat la"Sambungnya lagi..."Okey kita rehat sekejap lepas tu kita jalan balik okey"Kata sana....
Semasa mereka sedang berehat..ada seorang yang misteri di hadapan mereka...orang itu berpakaian hitam, bertopi hitam,Kot hitam cermin mata pun hitam...dia menjatuh kan dompetnya di hadapan mereka bertiga...
"Eh...encik terjatuhkan dompet encik"Kata mina yang mengambil dompet itu lalu menghulurkan kepada tuannya..."Oh..terima kasih anak muda...kalau tak ada kamu mesti saya tak akan dapat pergi membeli tanpa dompet saya"Kata orang itu"Oh...Takpe"Balas mina "Jemput la datang ke tempat ini...sebagai balas baik budi kamu ianya free "Kata Orang itu lagi..."Eh...takpe saya cuma bagi dompet tu je..Lagipun saya ikhlas"Kata Mina..."Ambil je...saya ialah tuan tempat ini...saya harap kamu datang...Jemput la kawan kamu sekali"Kata orang itu sambil tersenyum sinis..."Mina...!!!kau tengah bercakap dengan siapa tu..??" Tanya momo...Mina menoleh kemudian kembali semula ke orang itu...Tapi semasa dia menoleh semula orang itu tiada di hadapanya lagi..."Eh...mana orang tadi tu..???"Tanya mina...."Ya...Mina-san"Kata sana....
"Kau cakap ngan sepa tadi tu mina??"tanya momo..."Errr...saya tak kenal pun orang tu...saya cuma kembalikan dompetnya yang jatuh...lepas tu dia suruh saya datang ke tempat ni untuk balas budi saya...kata nya free"Balas mina.."Tempat mana..??"Tanya sana...Dia terus mengambil kertas yang orang itu beri kepada mina..."Macam best je...Jom ajak yang lain pergi nak tak"Tanya sana..."Hmm...Okey juga tu"Jawab mina..."Tapi bila..??"Sambungnya lagi "Bila semua free la" Kata momo...
Mereka pun balik kerumah masing2 selepas dari mall...
BERSAMBUNG..AUTHER NAK MINTA MAAF LA KALAU LAMBAT SAMBUNG CERITA NI SEBAB AUTHER SIBUK SIKIT...KALAU DAH BACA TU JANGAN LUPA VOTE TAU...THANKS SEBAB SUDI BACA CERITA NI 😊...