Keesokan Harinya
Nayeon menunggu member yang lain datang...
"Mana dorang ni??Dah pukul 8 dah ni..." Bisik hati nayeon sambil menghirup air yang di ordernya...
"Annyeong nayeon unnie..." Kata wanita yang baru sahaja sampai..."apsal lambat sangat??dah berjanggut unnie tunggu sini tau tak??"Marah nayeon "Alah... Unnie ni...Tzuyu bukan sengaja...member yang lain pun belum sampai juga kan???so tzuyu bukannya orang yang paling lambat..." Jawab wanita yang bernama tzuyu itu panjang lebar...
"Jangan la marah nayeon unnie...buruk la muka unnie kalau marah...cam beruk.." Tambah nya lagi...apa lagi kena la satu tendangan yang kuat ke kaki tzuyu..."AUH..!!"tzuyu mengadu kesakitan..."Apa kau cakap tadi..??"Tanya nayeon..."He he..takde ape...Unnie jangan marah ye"Jawab tzuyu..."Mana bo... "Belum sempat nayeon menghabiskan kata²nya..." Annyeong tzuyu...annyeong nayeon unnie"Kata Chaeyeong...
"Annyeong" kata tzuyu...nayeon hanya mendiam kan diri sahaja..."Errrmmm...Nayeon unnie annyeong??"kata chaeyeong sambil buat aegyo..."ish...kiut sangat la chae ni...buat kan unnie tak boleh merajuk lama²"kata nayeon sambil tersenyum dan mencubit pipi chaeyeong..."Itu la unnie tak boleh marah² nanti cepat tua tau tak??"kata tzuyu...."yelah²"Jawab nayeon..."Korang tak nak order ke??"Soal nayeon kepada tzuyu dan chaeyeong..."Nak..!!"Jawab tzuyu Dan chaeyeong serentak...merekaa pun memanggil pekerja di kafe itu dan order...
"Sorry guys lambat sikit" Kata jungyeon yang baru sampai..."Ni hah datin dahyun mekap sampai 1 jam"tambahnya lagi..."Eh...mana ade"kata dahyun..."Betul...kalau tak kenapa lama sangat kau kat dalam bilik tu???"Tanya jungyeon kepada dahyun... "Aku pilih baju yang sesuai untuk di pakai" Jawabnya "sama la tu" Kata jungyeon..."Tak sama la mekap kat muka pakai baju kat badan...tak pernah dalam sejarah mekap kat badan pakai baju kat muka"Jawap dahyun...belum sempat jungyeon bercakap telah dipotong oleh nayeon..."dah la korang...kita tak yah gaduh²"Kata Nayeon...mereka pun meminta maaf sesama sendiri...
"Annyeong" kata sana bersama² momo Dan jihyo..."Annyeong"Kata Tzuyu...mereka pun duduk sambil bersembang kosong menunggu Mina...
10 minor kemudian...
"Mana Mina ni apsal lambat sangat??" Soal Nayeon..."Mina kan penguin...penguin kan jalan lambat macam kura²"Kata jungyeon semua ketawa terbahak²...Tiba² ada kelibat seseorang yang berlari masuk ke dalam kafe itu... "Sorry guys lambat" Kata Mina sambil tercunggap²..."Tak pe minari duduk sini"kata momo sambil menarik kerusi di belakangnya kemudian Mina duduk..."Jadi semua dah ada kat sini..memandangkan kereta hanya ada dua... Jadi kita undi siapa yang ikut siapa..."kata Jihyo..."Takyah la undi² senag cerita foreign line ikut momo..Dan selebihnya kita saya"Kata jungyeon...
Skip
~
~
~
~
~
~
Dalam kereta jungyeonNayeon Dan jungyeon duduk di hadapan manakala Jihyo,Chaeyeong dan dahyun duduk di belakang kereta..."Jungyeon oppa..."Kata chaeyeong lalu menutup mulutnya sebab cakap 'oppa' kat jungyeon..."Kepala otak kau oppa...aku ni perempuan okey"Marah jungyeon.. "Kepala memang bukan ada otak eh??" Tanya dahyun..."Mian jungyeon unnie..chae salah cakap sebab rambut unnie cam lelaki..."Kata chaeyeong... "Huuu...rambut aku cam laki ke??" Tanya jungyeon "tak la rambut kau cam sarang burung" Kata Jihyo sambil ketawa terbahak²..."Dah la tu...baik jalan sekarang kang lambat esok baru kita sampai...Mereka pun jalan...
Dalam kereta momo...
Momo dan Mina di depan manakala Tzuyu dan sana di belakang..."Mina-san...kau tau ke jalan ke tempat....entah aku lupa sudah nama nya"Soal sana..."Errmm...entah"Jawab Mina selambat..."Habis tu cam mana nak ke sana"Soal tzuyu..."Momo unnie tahu tempat tu...Betul kan momo unnie"Soal Mina kepada momo.."What..??aku tak tahu la...sedang kan bahasa Japan aku dah tak tahu dah apa lagi tempat tu"Kata momo..."habis tu cam mana nak pergi sana???"Tanya Mina..."Mana la aku tahu"Jawab momo..."Jungyeon unnie dah gerak dah..."Kata sana..."kalau kita tak masuk ke kedai tu mungkin kita dah boleh ikut dorang dari belakang"Tambahnya lagi..."UNNIE BOLEH TAK JANGAN GADUH GPS KAN ADA BOLEH GUNA..."Marah tzuyu yang dari tadi diamkan diri..."He he sorry Yoda.."kata Mina...mereka pun jalan mengikut GPS..
Tidak lama kemudian jungyeon dan yang mengikut nya sampai..."Wah...nyamannya suasana kat sini"kata nayeon..."betul²"kata chaeyeong... Apabila jihyo menghidu udara di situ dia terus menutup hidungnya"nyaman apa nya bau kentut ada la"Kata jihyo..."He he...sorry jihyo aku terkentut tadi selepas makan burger tu"kata jungyeon malu²...."Patut la"Jerit jihyo sambil mengejar Jungyeon di sekitar tempat itu... "Apelah unnie ni...kalah² budak tahun 1..." Kata dahyun sambil tersenyum...
Kemudian momo dan yang lain sampai
"Wow" itu je perkataan yang terkeluar dari mulut sana..."Tempat ni ada taman bunga la"Kata Tzuyu...mereka pun pergi ke pondok di mana beradanya jungyeon dan yang lain..."So jom la sewa bilik ni"Kata nayeon dengan excited...Mereka pun pergi ke suatu tempat untuk menyewa bilik..."Hello semua...Bilik anda berada di nombor 201 " Kata wanita itu... "eh...kami belum bayar lagi la" Kata momo..."takpe korang semua boleh masuk free...Untuk membalas jasa kawan Kamu itu kerana menolong saya"Kata seorang lelaki yang berusia 30an tiba² muncul..."Nama pakcik Park Myungsoo pemilik tempat ni...dan yang itu anak pakcik Park chorong"Kata pakcik itu... "Oh...annyeong Park chorong" kata mereka serentak...mereka pun masuk ke bilik itu membawa beg mereka masing² dengan bantuan En.Myungsoo Dan anak nya...
Bersambung...
Lupa nak cakap owner cerita ni..minta saya untuk sambung cerita nya kerana dia mempunyai exam hari isnin depan...so saya yang akan sambung cerita nya..-NUR FATTAH AMANDA-...Vote and comment please