Part 6

214 32 4
                                    

???:Korang buat apa tu...

Kata Park chorong melihat mereka.Mereka yang terkejut serta merta keras di tempat mereka.

Chorong:Hello!!!korang dengar tak ni??(sambil melambai-lambai tangannya di muka mereka )

Mina:errr...kitaorang cuma nak jalan2 sekitar sini je...
Chorong:Ouh...ingat kan korang nak pergi ke bangunan tu...Tapi saya nak beri amaran korang jangan sekali masuk bangunan tu ok???

Mereka saling memandang satu sama lain.

Momo:Kenapa pula??
Chorong:Tempat tu berhantu.Dah banyak dah budak remaja bunuh diri kat tempat tu...Roh mereka masih berkeliaran kat tempat tu...

Mereka sekali lagi terkejut dengar kata2 chorong itu...

Jihyo:Errr...aku rasa macam tak sedap hati je ni (Bisiknya kepada nayeon)
Nayeon:Baik kita balik ke bilik semula..
Jihyo:Kitaorang tak akan masuk ke bangunan tu...kitaorang pergi dulu ye...Selamat malam

Semua mereka berlari anak masuk ke bilik semula...

Jungyeon:Korang rasa betul tak yang chorong cakap kan tadi tu...
Tzuyu:Unnie saya takut la...
Chaeyoung:Korang ni tak payah la risau sangat..Dia cakap cam tu sebab nak takutkan kita je...bukan nya wujud pun hantu tu...
Dahyun:Tapi kalau betul macam mana???

Semua menjadi senyap kembali...krik2

Sana:Korang pernah nampak tak benda tu???
Semua:Tak pernah...
Sana:Korang sendiri pun tak pernah nampak...Macam mana korang boleh cakap hantu tu wujud??...Nonsense betul la....
Momo:Takpe korang aku cover korang...
Mina:ok kita tak payah pikir benda tu lagi...Sekarang ni kita tidur dulu ok...Saya dah nyantuk dah ni....

Mereka pun tidur dengan lena..

Keesokkannya...

Mina terjaga dari tidurnya disebabkan cahaya yang datang menyinari mukanya...Dia menoleh kebelakang kelihatan sahabat²nya sedang tidur lena di buai mimpi...

Tiba²...

Jungyeon:Zzz...Zzz...!!

Jungyeon berdenkur...Mina hanya tersenyum...Dia mengambil tualanya lalu masuk ke dalam bilik mandi...

Selesai sahaja dia menukar baju...Dia mencapai kunci kereta momo lalu nemulas tombol pintu perlahan² supaya tidak menyebabkan bunyi bising...selepas itu dia memakai kasut dan berjalan menuju ke kereta momo...Dia menhidup kan enjin lalu pergi meninggalkan tempat itu..

15minit kemudian..

Sana:Uwaaahhh....

Sana sudah pun bangun...Dia terus mencapai tualanya lalu masuk ke bilik mandi...

Dia keluar dengan tuala menutupi badannya...

Sana:Yah...!!!!Sabun mandi kat mana!!!!

Mereka yang tidur terus melompat bangun terkejut...

Chaeyoung:Unnie ni dah kenapa pagi² lagi dah teriak² cam orang gila...

Momo:Sana yah...kesian tau telinga saya kau teriak camtu...(Sambil mengusap-usap telinga nya)

Tzuyu:Unnie kena sawan ke...saya baru je mimpi heroin selamatkan saya tiba² pula ular gergasi datang teriak....

Jungyeon:Guys... Saya mimpi orang cari sabun la...

Jihyo&Nayeon&Dahyun:(Sambung tidur)

Sana:Jungyeon unnie itu betul² la...

Jungyeon:Ouh... (Sambung tidur)...

Sana:Sabun mandi kat mana???

Tzuyu:Sabun mandi ada kat sinki tu... (Tunjuk kearah sinki)

Sana:Ouh..  Okey korang tidur la...

Dia masuk semula ke dalam tandas tapi langkahnya terhenti...

Sana:Eh...! (menoleh ke belakang) Yah....!!!!

Momo:aduh... Sana apa lagi kau nak...Ubat gigi.? Berus gigi.?

Sana:Bukan...Sekarang ni MINA KAT MANA...!!!

Mereka terus memandang tempat tidur Mina...

Momo:Mina, Mina, Mina kat mana...sana kau yang sembunyikan dia kan...

Sana:Kalau saya yang sembunyikan dia tak de manna saya tanya korang dia kat mana...

Kring.. Kring
Telefon nayeon berbunyi... Nombor tidak dikenali...

                                    Bersambung~~~

Sorry lambat publish... Jeonmal Mianhae...

hᥙᥒtᥱd h᥆᥉ριtᥲᥣ (꧑ᥲᥣᥲy ᥎ᥱr.)Where stories live. Discover now