Di rumahku, 8.45 malam.
Aku duduk bersendirian di laman rumahku. Aku menanti panggilan daripada Louis. Pesannya bahawa aku tidak boleh sama sekali untuk menjawab panggilan daripada sesiapa melainkan dirinya sendiri. Pelik jugak perangai dia ni. Takkan dia nak kenakan aku lagi? Haishh tapi dia dah sumpah dengan aku yang dia tak kacau aku lagi. Hm tunggu jelah
Tiba tiba telefonku berdering.
~~ Louis Tomlinson ❤ - calling ~~
Uish, my crush is calling.
Aku pun menjawab panggilannya.
"Hello Louis! "
"Hello Stephanie, where are you? "
"Saya dekat rumahlah. Kenapa"
"Okay, now kau siap siap. Kejap lagi aku datang amik kau kat rumah"
"Tapi kita nak kemana?"
"Jangan banyak soal, cepat siap. Lagi 15 minit aku sampai. Pakai lawa lawa tau"
"Okay baby, sorry I mean Louis"
"Okay honey. Bye"
Lalu telefon dimatikan.
Omg, adakah dia panggil aku honey tadi? Arghhhhhhhh migrain.
15 minit kemudian.
Aku menunggu Louis dihadapan pagar rumah. Aku hanya berpakaian simple. Aku memakai dress berwarna nude chocolate dan hanya memakai make up yang simple.
Kemudian Louis tiba.
Aku pun memasuki perut keretanya.
Di dalam kereta.
Hampir 5 minit kami berdua mendiamkan diri. Janggal pulak bila tiba tiba My Lovely Bad Boy jemput aku.
"Kita nak kemana ni?" aku memulakan perbualan, memecah kesunyian.
"Adalah, kita nak ke rumah seseorang" balasnya dengan wajah yang fokus ketika memandu.
"Oh i see"
"Cantik baju " Louis berkata.
Aku hanya tersenyum sinis.
"Oh thankyou. Mama saya belikan waktu dia kerja kat Australia"
Dia ni puji baju je ke? Aku tak pulak dia puji. Tak guna !!
Setelah 20 minit berlalu, kami pun tiba di satu dewan yang kelihatan besar. Setelah memarkir keretanya. Kami pun bergerak menuju ke pintu dewan.
Langkah Louis terhenti seketika di depan pintu. Dia memandangku dengan wajah yang serious. Dah kenapa dia ni ?
"Okay Stephanie Dawson, now you are my girlfriend"
Aku membulatkan mataku. What? Girlfriend? Seriously?
"Tak saya tak faham. Apa semua ni" soalku tanda hairan
Louis menyisir rambutku.
"Kau langkah je masuk dalam dewan ni, kau jadi kekasih aku? Tapi bersyarat, kau tak boleh layan lelaki lelaki kat dalam sana kecuali aku dan kawan kawan aku. Faham?" soalnya.
Aku mengerdipkan mataku berkali kali. Seronok pulak rasanya.
Kemudian Louis menghulurkan tangannya.
Aku masih terdiam bagaikan tak percaya. Mataku tajam memandang anak matanya.
Dia mendekati diriku. Aku selangkah kebelakang.
YOU ARE READING
Lovely Bad Boy
FanfictionStephanie Dawson merupakan anak orang berada yang langsung tidak tahu bergaya. Bersekolah di Wild Cats High School dan sering menjadi bahan ejekan. Hati yang selalu membenci manusia yang bernama Stephanie Dawson kerana kehodohannya, bertukar menja...