01

1.8K 113 2
                                    

"Auch" Ji hyo terjatuh.
"Ish... Buta ke?" marah seorang lelaki.
"Hah?"
"Tak perlu kot buat muka blur tu" sambong lelaki itu.

"Hehemm (batuk) saya rasa awak yang langgar saya"

"Ooo... Pandai pulak tu, kau yang langgar aku, kau nak mengelak pula"

"What?"

Lelaki itu menolak Ji hyo. Dan Ji hyo jatuh dari katil dan terus tersedar dari tidur.

Ji hyo bangun dengan terkejut nafasnya tidak stabil.

"Hahh" jerit Ji hyo.
"Wae? Siapa laki tu? Macam mana aku mimpi dia?" macam macam soalan yang keluar dari mulut nya.

Hyo bangun dari tempat yang dia jatuh dan bergerak ke tandas.   Dia menuju ke sinki dan membasuh mukanya.

Dia memandang cermin dan melihat mukanya di cermin. Dan di cermin terlihat seorang lelaki berada di dalam biliknya. Hyo terkejut. Nafasnya kali ini benar-benar tidak stabil. Dia cepat-cepat memandang ketempat lain dan berpura-pura tidak ada apa yang berlaku.
Hyo membasuh mukanya dan membersihkan matanya supaya tiada lagi lelaki itu.
'Tolong lah pergi.. Kau nak apa?' detik hati hyo berbicara sendiri.
'Siapa kau? Kenapa datang kacau aku?'

Hyo melihat kearah cermin semula untuk melihat jika ada lelaki itu lagi. Akhirnya lelaki tadi hilang. Muka hyo terkejut dan perlahan-lahan keluar dari tandas untuk mengintip sama ada lelaki tadi ada atau tidak. (Lelaki yang sama dengan lelaki yang di mimpi nya)

Lelaki itu tiada di dalam bilik hyo. Dia turun ke tingkat bawah untuk melihat lelaki tadi ada atau tidak.

Hyo menuruni tangga dengan perlahan. Dia membuka lampu dapur yang hampir dengan nya. Di dapur pun tiada. Saat hyo memusing belakang lelaki itu muncul.

Hyo menjerit ketakutan. Dan dia tersedar dari mimpinya. (Lah.. Mimpi dia ada dua layer lah.. Hahah..)

"Arhh... " geram hyo. Dia terus duduk dan sandarkan badannya dengan bantal.
"Mimpi rupanya" omelnya sendiri.

"Tapi siapa lelaki tu?"
"Kenapa dia ada dalam mimpi aku"
"Arhhhh tak dapat tengok muka dia dengan jelaslah"

"Tapi-kenapa?"omel Hyo seorang diri.

____

Di tempat kerja Hyo. Hyo bekerja di sebuah hospital dan menjadi doktor pakar bedah.

Saat Hyo datang ke biliknya. Seorang nurse datang ke biliknya.

'T-tok t-tok'

"Masuk" kata Hyo.

"Doktor Hyo, Doktor Namjoon panggil"

"Ouh ada apa ye?" soal Hyo.

"Entah tapi dia ada something important nak bagitahu doktor Hyo" terang nurse itu.

"Ouh yeke erm.. Tak apalah awak boleh keluar dulu" arah Hyo kepada nurse itu.

"Baiklah"

Tanpa membuang masa Hyo bangun dari tempat duduknya dan bergerak ke bilik doktor Namjoon.

____

Di bilik doktor Namjoon.

'T-tok t-tok'

"Masuk" arah Doktor Namjoon.

"Doktor panggil saya ke?" soal Hyo sopan.

"Ye saya"

"Ada apa Doktor panggil saya?" soal Hyo.

"Silakan duduk dahulu" kata Namjoon sambil menunjukan ibu jari ke arah kerusi di hadapanya.

Hyo menarik kerusi dan duduk.

"Macam ni saya ada pekerja baru dan saya minta awak untung beri tunjuk ajar kerana dia akan bekerja bersama dengan awak." jelas Namjoon.

"Dan saya nak pastikan yang dia mesti berada bersama dengan awak selama satu minggu jika dia ada perubahan dari segi bekerja dengan mahir" sambungnya.

"Jika dia masih belum mahir dengan bekerja sebagai doktor bedah, saya akan hukum awak kerana tidak menjalankan tugas awak dengan bertanggungjawab" sambung Namjoon.

"Baiklah saya akan berusaha untuk menjalankan tugas saya dengan baik" kata Hyo masih lagi ceria walaupun di dalam hati sakit kerana akan di hukum kerana tidak menjalankan tugas.

"Baiklah doktor kalau dah tiada apa lagi saya keluar dulu"pinta Hyo.

"Okay awak dah boleh pergi sekarang" kata doktor Namjoon tersenyum.

Hyo membuka pintu dan melangkah keluar dari bilik doktor Namjoon dan menutup semula pintu.

Hyo melepaskan nafas lega di hadapan pintu bilik Namjoon.
Hyo menyambung langkahnya ke biliknya.

Buat masa sekarang Hyo perlu menggantikan rakannya menjadi doktor pemeriksa kesihatan.

Dia mengemas barang keperluan nya mencapai beberapa pen dan memasukan di dalam kocek bajunya.

Dia bergerak ke bilik tersebut yang tidak jauh dari biliknya.
Dia berselisih dengan seorang lelaki yang tidak dikenali menuju ke bilik Doktor Namjoon.

Hyo menghiraukan dan terus bergerak ke bilik rakannya.

____

Hyo memasuki bilik rakannya.
Inilah bilik V rakan lamanya. Hyo duduk di kerusi dan menghela nafas lega.

"Macam kenal pula lelaki tu. Tapi kat mana?"

Hyo mengungkit hal tadi. Dia sama sekali tidak ingat. Tiba-tiba pintu bilik di ketuk.

Bayangan Hyo hilang serta merta. "Masuk" arah Hyo.
"Ouh Cik Hyo" terkejut seorang nurse apabila melihat Hyo di bilik V.

"Ye, saya harus menggantikan tempat En V"

"Ouh yeke"

"En V tidak dapat datang harini kerana ada hal yang lebih penting"

"Ouh okay" nurse mengangguk tanda faham.

"Cik Hyo ada pesakit yang perlu cik Hyo periksa"kata nurse itu.

Nurse itu menghulurkan kad pesakit sambil berkata "sebentar lagi pesakit itu datang"

"Baiklah, terima kasih Lisa"

"Sama-sama"

Lisa keluar dari bilik tersebut dan memanggil nama pesakit untuk di periksa. "En. Jimin sila masuk"

_____

Sementara itu di bilik Namjoon.

"Awak akan mula bekerja di sini mulai esok" kata Namjoon.

"Terima kasih Encik"

Namjoon dan Jungkook berjabat tangan.

Bersambung.

Vote ( )
Read ( )

Fatinafiqah02

Mr. Arrogant my husband [J.J.K x Ji Hyo] [C]Where stories live. Discover now