Ke esokkan harinya. Awal pagi lagi Jungkook sudah bangun pagi menyediakan sarapan.
Di rumahnya dia tinggal bersendirian. Sepatutnya dia tinggal bersama ibu bapanya tetapi dia mengambil keputusan untuk tinggal bersendirian untuk berdikari.
Dia turun dari bilik menuju ke dapur.
Dia membuat sandwich kegemarannya. Dan membuat kopi.
Selepas siap. Dia duduk di sofa dan menekan butang remot merah. Tiba-tiba telefonnya berdering.
Dia melihat ke kaca telefon. Tertera nama doktor Namjoon.
Dia terus mencapai dan mengangkat.'Hello' kedengaran suara di telefon.
'Hello' balas Jungkook.
'Doktor Jungkook awak ada tugas penting kena buat'
'Apa dia'
'Awak ada pesakit yang perlu di rawat sekarang dan awak di minta datang ke hospital sekarang'
'Baiklah, saya datang sekarang'
Jungkook bergegas menghabis kan air kopinya dan sandwich masih di tangan.
____
Sementara itu di rumah sewa Hyo. Begitu juga seperti Jungkook bergegas bersiap kerana ada pesakit yang perlu di rawat.
Hyo dan Jungkook serentak memasuki kereta dan start enjin keretaMereka serentak bergerak ke hospital.
____
Sampai sahaja di hospital Hyo berjalan dengan laju mengejar masa untuk merawat pesakit.
Sampai sahaja di bilik bedah pesakit bernama Jimin sedia berbaring untuk dibedah.
Semalam. Hyo meriksa keadaan Jimin. Bahawa Jimin ada sakit peparu yang rosak.
Dan hari ini ada penderma yang ingin menderma peparu kepada Jimin. Walaupun membedah organ adalah hal yang rumit Jimin tidak menghiraukan jika ajalnya sampai ketika pembedah han di jalankan.
Doktor Ji Hyo memasuki bilik pembedahan dan memakai pakaian khas dan topeng mulut.
Tidak lama kemudian Jungkook masuk ke bilik pembedah.
Hyo memandang Jungkook pelik.
Tiba-tiba Hyo teringat kejadian semalam.'Dia ni bukankah lelaki yang terserempak semalam' bisik hati Hyo.
Jungkook perasan ada sesuatu yang memerhatinya. Lantas dia memandang ke arah Hyo yang sedang bersiap memakai topeng sebagainya.
Hyo pula cepat-cepat memandang ke tempat lain.
Seorang nurse menegur Jungkook dan menghulurkan se set pakaian yang di lengkapi topeng mulut dan sarung tangan.
Jungkook dengan pantas memakai pakaian yang di beri.
Setelah siap Hyo dan Jungkook membedah peparu Jimin dan penderma peparu.
____
Setelah siap. Jimin dan seorang penderma peparu di bawa keluar dari bilik pembedahan ke bilik khas oleh beberapa nurse.
Sementara itu, Hyo mendekati Jungkook yang sedang membasuh tangan.
"Boleh tahan" Hyo memulakan perbualan.
Manakala Jungkook hanya mendiamkan diri.
"Dah lama jadi Doktor?" soal Hyo kepada Jungkook. Tetapi Jungkook tidak menjawap malah pergi dari bilik pembedahan begitu sahaja.
Hyo terpinga-pinga. Matanya berkedip-kedip. Pelik. Mata Hyo mengekori Jungkook sehingga bayangan Jungkook hilang dari penglihatan.
____
Di bilik khas. Jimin baring di katil bersebelahan dengan katil penderma peparu.
"Doktor macam mana dengan kawan saya?" soal Jimin.
"Kawan?"
"Ye, yang sebelah saya ni" kata Jimin sambil menunjuk ke arah V taehyung.
"Ouh.. Tu kawan awak?" Hyo Ingin kepastian dan memandang kearah V.
"Ye, doktor"
"Nanti saya tengokkan kawan awak ye"
"Terima kasih"
Hyo membalas dengan senyumannya yang manis.
Kali ni Hyo perlu periksa keadaan V.
____
Sementara itu di bilik Doktor Namjoon.
Seorang penolong Namjoon datang ke bilik Namjoon.
T-tok t-tok..
"Masuk"
"Doktor, saya rasa ada seorang pesakit tidak dapat sedarkan diri"
"Apa maksud awak"
"Mari ikut saya, doktor Hyo berada di sana"
"Hah??" dengan terkejut namjoon bergegas mengikuti penolongnya.
____
Sampai sahaja di bilik pesakit.
Hyo cuba menyedarkan pesakit dari pitam atau pengsan.
Di situ, keadaan terlalu kritikel untuk menyedarkan pesakit dari pengsan.
Tiba-tiba seorang lelaki menarik Hyo ke belakang dan Hyo terkejut seperti lelaki itu tiada adab.
Dan lelaki itu ialah lelaki yang menolongnya dalam menjalankan pembedahan peparu.
Muka Hyo tercengang seperti tidak faham apa yang berlaku sebenarnya.
Dan lelaki itu telah merawat pesakit itu dari pengsan.
Setelah perkara itu selesai. Semua bertepuk tangan. Dan ada yang memujinya kerana pandai dalam merawat pesakit.
Hyo merasakan dirinya dibuang. Dan lelaki itu memandang Hyo sebelah mata dan menjelingnya.
Lelaki itu mendekatkan dirinya dengan Hyo.
"Lain kali kalau tak tahu buat cara tak tahu" perli lelaki itu.
Hyo seperti ais tidak berganjak dari tempatnya.
"Tu pun susah ke?" sambung lelaki itu.
"Lembab" bisiknya kepada Hyo dengan perlahan.
Mata Hyo sedikit pun tidak berkelip. Seperti kelopak matanya di paku dengan ayat yang di katakan lelaki itu.
Selepas lelaki itu dan doktor yang lain beredar. Hyo hanya menunduk kepalanya malu.
Malu dengan cacian yang di beri oleh lelaki yang sombong itu.
Jimin hanya melihat Hyo dari jauh dan dia merasakan ada sesuatu perkara yang tidak diingini berlaku tadi.
"Eermm.. Doktor Hyo?" panggil Jimin.
Hyo mengangkat mukanya memandang Jimin yang memanggilnya.
"Wae?" soal Jimin. Dan hyo berjalan ke arah Jimin dengan lebih dekat.
"Wae?" soal Jimin sekali lagi.
Tiba-tiba air mata Hyo mengalir dengan laju membasahi baju doktornya. Hidung Hyo kemerahan. Matanya juga merah kerana nangis.
Jimin memandang Hyo pelik, pelik dengan tingkah lakunya.
Bersambung...
Vote ( )
Read ( )AfIqAh_RoSnI
YOU ARE READING
Mr. Arrogant my husband [J.J.K x Ji Hyo] [C]
Fanfiction"poyo" "..." "sombong" "????" "loser" "hey loser jangan main lah" "blekkk" (jelir lidah) "erkk???" Ji hyo(RM) Jungkook(bts) Start:Feb. 5. 2017 End: Aug. 30. 2017