16

606 69 2
                                    

"Darah?" hyo ketakutan.

"Dah jom pergi hospital" ajak Jungkook.

"Alah.. Tak payah lah kan ada first akid" kata hyo.

'Alahh sibuk lah hyo ni' bisik hati Nayeon.

"Lagipun kau kan doktor juga" kata Hyo.

"Hah.. Yelah" kata Jungkook.

"Aku ambil first akid kejap" kata hyo.

Hyo berlari ke biliknya. Dia membuka almari dan mencapai sebuah kotak.

_____

Jungkook mengangkat Nayeon ke atas sofa.

'Hah.. Berat juga Nayeon ni.. Kau makan apa je hah?' bisik hati Jungkook.

Hyo berlari seperti atlet yang merebut juara. Sampai sahaja di anak tangga yang terakhir, dia melompat bagai pemegang juara atlet sekolah dalam acara lompat jauh.

Dan akhirnya kakinya sendiri yang terpijak kaca yang kononnya nak melompat bagi mengelakkan terpijak tetapi terpijak akhirnya.

"Aahhh ouch" hyo kesakitan.

"Hyo ahh" jerit Jungkook.

Nayeon yang baring atas sofa mengangkat kepala memandang Ji Hyo.

'Apa lagi dia nak cipta drama ni' geram Nayeon dalam hati.

Hyo cuba bangunkan diri tapi Jungkook sudah menghulurkan tangan. Hyo mencapai.

"Gwaenchana" kata hyo perlahan yang berjalan terhincut-hincut.

'Alahhaih.. Apa ni? Aku yang sakit dia yang mengada pula'

Jungkook mengangkat Hyo.
Kakinya tak berapa baik. Terhincut-hincut berjalan. Seperti luka kakinya terkoyak (sama macam hati orang yang disakiti seperti saya sekarang).

Hyo juga duduk di sebelah Jungkook dan mengurut kakinya. Dia terlihat pecahan kaca di kulit tapak kakinya (macam hati saya yang tengah sakit ni).

"Ouch" hyo kesakitan.

Hyo cuba mengeluarkan cebisan kaca tadi. Kaca yang cukup tajam dan panjang menusuk hingga ke dalam daging dan yang lebih perit lagi ia menyebabkan kaki hyo berlubang.

Selesai Jungkook mengubati kaki Nayeon dia mula mengubati kaki Hyo yang lebih parah.

Dia mengangkat kaki hyo dan letaknya di atas sofa. Dia mengelap darah dengan kain yang ada.

Sementara Jungkook fokus dengan mengelap kaki hyo. Hyo memandang mata Jungkook yang ikhlas membantunya dan Nayeon.

Mata Jungkook yang bersinar mula memandang mata hyo. Detik yang di tunggu-tunggu.

Jungkook senyum nipis. Alahai comelnya.

Tiba-tiba terdengar sesuatu yang jatuh di tingkat tiga.

Bersambung....

Vote ( )
Read ( )

AfIqAh_RoSnI

_____

'Dear diary

Kenapa hari ni malang sangat untuk aku (penulis) asyik kena marah je'

Abaikan diary di atas. Saja je tulis.. (Memang kenyataan yang sedang berlaku sekarang)

Mianhae geng yang tadi kata nk pergi belajar sama². Aku tahu kau akn baca ni... Aku bukn sngaja xnk pergi... Tpi di tgh jln tdi aku mati (joke).. Taklh.. Errmm.. Adelh.. Esok aq cerita ehh.. Aku xthu mcm mna nk chat kw (bukn xpndai taip) aku xthu nk mulakn mcm mna.. To readers.. Harap readers xmarah sbb sya tulis dkt sini..

Harap readers teruskan vote n komen...  Jgn kecam saya..

Mianhae semua.. N lgi stu part ni saya tulis masa saya tgh marah tau.. Mian sbb lukakn hyo.

Mohon Sarah ank 'jo' maafkan saya.. Mian.. Please read this..
Saranghae.. Aku tulis nma kw tkut sarah lain yg terasa... Jadi.. Maafkan aku??

Omo air mata aku jatuh..

Mr. Arrogant my husband [J.J.K x Ji Hyo] [C]Where stories live. Discover now